Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal kunne se om alle kjerner kjører, men du må se under processes (i system monitor) og sjekke hvor mange % CPU som brukes av FahCore_a5.exe. Den bør ikke ligge langt under 1200.

 

Ikke så rart at TPF var som den var for CPU kjørte på stock og jeg får ikke klokket den opp.

P8P67 Pro-m HK jeg bruker, m-ATX, ikke mulig å sette multi av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Ikke så rart at TPF var som den var for CPU kjørte på stock og jeg får ikke klokket den opp.

P8P67 Pro-m HK jeg bruker, m-ATX, ikke mulig å sette multi av en eller annen grunn.

Har du sjekket under Advanced - CPU Configuration, det er der du hever turbotaket.

 

Ja men jeg finner ingen ting som viser meg faktsik hastighet i Ubuntu

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noe program som viser hvilken frekvens cpu'en går på, men det kan godt finnes. Imidlertid så logges en del i Linux. I var/log finner du både messages og syslog og der kan du finne hvilken fart du kjører på. Infoen logges når du starter opp, og vises som "Detected xxxx.xx MHz. Ser at 970'n ikke underrapporteres med 120 MHz, men det er iallefall en pekepinn.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noe program som viser hvilken frekvens cpu'en går på, men det kan godt finnes. Imidlertid så logges en del i Linux. I var/log finner du både messages og syslog og der kan du finne hvilken fart du kjører på. Infoen logges når du starter opp, og vises som "Detected xxxx.xx MHz. Ser at 970'n ikke underrapporteres med 120 MHz, men det er iallefall en pekepinn.

 

Commando?

 

 

Jeg har også hørt at ASUS skulle komme med en dual cpu platform.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Dere som holder på med disse spinnville plattformene. Er det slik at SR-3 vil få flere konkurrenter?

 

Mener jeg leste at Asus nevnte at EVGA ikke ville være de eneste på banen med SR-3 om det var det du tenkte på.

Jupp, dermed blir det spennende å se om det skjer noe med prisene og om vi får mer spesialiserte kort uten et tonn av PCIe porter etc.

Lenke til kommentar
Ikke så rart at TPF var som den var for CPU kjørte på stock og jeg får ikke klokket den opp.P8P67 Pro-m HK jeg bruker, m-ATX, ikke mulig å sette multi av en eller annen grunn.

 

Et lite tips!

Kortet har ganske sikkert en auto OC funksjon, og jeg ville kjørt denne for å se hvor høyt kortet & CPU klarer å boote. Deretter setter du ned volten og clock til normal OC som er omkring 4.6GHz. Jeg har et P8P67 SE som jeg brukte samme metode på, og kjører i dag med 4.6GHz stabilt og med rimelig temperatur. Før jeg gjorde dette fikk jeg ikke klokket noe som helst med kortet. Det eneste jeg endret etter at auto OC var kjørt (som gikk/bootet stabilt til hele 5,01MHz, men kortet & CPU klarte ikke folde med denne hastigheten) var multiplier, blck, og spenning på VCore.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det virker som om maskinen kjører høyere enn stock nå, TPF på 6903 har gått ned fra 1:01:20 til 58:15 men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd. Jeg lar den kjøre den WUen ferdig før jeg setter på en Win7 SSD slik at jeg får bedre kontroll når jeg klokker, har en dedikert SSD med Win7 til SB liggende.

 

Må gjøre noe med den ene SR-2 maskinen også, har 5 min forskjell i TPF på 6903 på de to oppsettene. Den ene kjører med BCLK på 180 og multi på 24 som gir meg 22 min TPFmens den andre kjører med 27 x 160 BCLK og får 27 min TPF.

Lenke til kommentar

Dere er veldig opptatt av TPF, jeg har ikke sjekket mine 2600K på 5 uker , vet heller ikke TPF på mine SR2 og minnet kjører på 1333 eller 1600 stock dribble.gif

 

Får 3 uker ferie fra 19 des. Får bygge siste SR2 og optimalisere riggene da.

 

Jeg vil bare forstå hvorfor 2 oppsett med identisk HW og klokk får så forskjellige resultater og det har jeg funnet ut av.

TPF, PPD og total Credit pr. WU henger jo sammen og jo lavere jeg kan presse TPF jo bedre er det.

 

Denne følger jeg med på når jeg sitter på jobb, all info på ett sted:

Min FAH oversikt.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

minhund

Ja, og jeg synes det er ganske interessant å se andres FAH oversikt fordi det da er lett sammenligne og se om egne like rigger ligger omkring normal ytelse. Foreks. så ser jeg at din "Morten i7 980X" som kjører P6903 har en TPF på 41:33 med 4.333GHz. Dette er ganske mye bedre enn min "Rigg1 i7 980X Kontor" som kun får en TPF på 42:45 selv om den sykler med 4,534GHz, altså 201MHz høyere hastighet. Minnet på denne kjører på 1600MHz. Du har kanskje veldig mye raskere minne på din i7 980X?

post-53451-0-93405700-1322574968_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

minhund

Ja, og jeg synes det er ganske interessant å se andres FAH oversikt fordi det da er lett sammenligne og se om egne like rigger ligger omkring normal ytelse. Foreks. så ser jeg at din "Morten i7 980X" som kjører P6903 har en TPF på 41:33 med 4.333GHz. Dette er ganske mye bedre enn min "Rigg1 i7 980X Kontor" som kun får en TPF på 42:45 selv om den sykler med 4,534GHz, altså 201MHz høyere hastighet. Minnet på denne kjører på 1600MHz. Du har kanskje veldig mye raskere minne på din i7 980X?

post-53451-0-93405700-1322574968_thumb.jpg

 

Minnet på 980X maskinen kjører på 1653MHz men jeg har kansje litt høyere Uncore og QPI enn deg, får ikke sett det uten å gå inn i bios og nå sitter jeg på jobb, synd det ikke finnes CPU-z til Ubuntu.

 

Men jeg ser at du har mye lavere TPF på alle dine 2600K maskiner som kjører 6903 så der har jeg litt å ta tak i på den ene maskinen.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...