Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her har jeg fått 2 stk 6901, en på den ene SR-2 riggen og en på en SB rigg, resten kjører 6903 men jeg ser ikke noen forskjell på PPD mellom 6904 6903 på SR-2 maskinene kun på SB.

Total PPD falt fra 710.000 til 605.000 her med de bigadv WU'ene.

 

-alias-

Hvilket HK har du på den maskinen du bare får CPU temp og ikke core-temps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde også et lite håp om å slippe 6904 på 970'n, men selv med blanke ark, plukket den ned en ny. Det hadde vært morsomt med en 6903 innimellom.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener! 6903 er bedre enn 6904 med hensyn til PPD, men 6904 er morsommere å levere siden mengden poeng er noe større. Den er dog desto tøffere å folde ferdig med maskinvare presset til upper limit. Jeg har mistet tellingen på hvor mange 6904 jeg har mistet, og forsåvidt gjelder dette 6903 også. Nå tror jeg (les håper) imidlertid at 980X riggen skal være stabil igjen. Jeg mener (eller tror) at det må ha vært hastigheten på minnet som har vært for stor og gjort maskinen ustabil. mdrun returned 255 og CoreStatus = 7A (122) tror jeg varslet dette. Har nå satt Multiplier til 42 og BLCK til 108 for å få ned hastigheten på minnet, som da endte på 1505MHz som CPU burde tåle. Ser hos Intel at max hastighet på minnet er 1333Mhz, men det er vel veiledende og ikke gjeldende max grense oppad. Det merkelige er jo at jeg har kjørt med 1605MHz i 2 - 3 måneder uten feil på denne riggen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
-alias- Hvilket HK har du på den maskinen du bare får CPU temp og ikke core-temps?

 

Et helt standard Asus P6T Deluxe

 

Edit: Fikk et krasj igjen på 980X Riggen så den var ikke så stabil ennå som jeg trodde. Har øket Volt på CPU ett knepp så får jeg se. Ellers så kom alle kjerner med temperatur etter resetten, så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe.:dribble:

post-53451-0-32874500-1322354634_thumb.pngpost-53451-0-59912200-1322355235_thumb.png

 

Det jeg ser er jo at temperaturene ble faretruende høye etter at jeg økte spenningen på Vcore.

 

Edit2: Redigert temperaturer etter at det stabiliserte seg noe lavere, men jeg synes det svinger mye opp og ned.

 

Edit3: Er kanskje på rett veg siden den overlevde natta.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det er ikke lagt opp til poengendringer nå, men en skal jo ikke se bort fra at det kan skje på et senere tidspunkt.

 

We understand that any changes to how FAH works is a disruption for donors, and we have been trying to minimize such changes. For that reason, we are not changing the points system at this time.

 

http://folding.typepad.com/news/2011/11/planned-changes-to-big-advanced-ba-projects-effective-january-16-2012.html

Lenke til kommentar

Pos 1: 1 stk 270-WS-W555-ER Enhetspris NOK 4 933,00 ekskl.mva CLASSIFIED SR-2 DUAL QPI S1366 NMS ML Forventet leveringsdato: 02.12.2011

 

 

Kan jo håpe den kommer, selv om de ikke svarer på tlf/mail.

Edit:

Ser nå at det ble flyttet ifra 11.11 til 2.12

 

Som følge av flommen i Thailand er leveringssituasjonen på interne og eksterne harddisker meget vanskelig. Vi fraråder kunder å bestille harddisker som ikke er på lager, da disse kan få lang leveringstid og kanskje ikke vil kunne leveres i det hele tatt

 

 

Hm hadde ikke trudd at butikkene faktisk gikk tom og det ikke var mulig å bestille ny.

Endret av War
Lenke til kommentar

Pos 1: 1 stk 270-WS-W555-ER Enhetspris NOK 4 933,00 ekskl.mva CLASSIFIED SR-2 DUAL QPI S1366 NMS ML Forventet leveringsdato: 02.12.2011

 

 

Kan jo håpe den kommer, selv om de ikke svarer på tlf/mail.

Edit:

Ser nå at det ble flyttet ifra 11.11 til 2.12

 

Som følge av flommen i Thailand er leveringssituasjonen på interne og eksterne harddisker meget vanskelig. Vi fraråder kunder å bestille harddisker som ikke er på lager, da disse kan få lang leveringstid og kanskje ikke vil kunne leveres i det hele tatt

 

 

Hm hadde ikke trudd at butikkene faktisk gikk tom og det ikke var mulig å bestille ny.

 

Du kan jo prøve ebay, knopflerbruce fant ett der i går til rundt 2.000,- og med EVGA sin RMA så er det jo ikke noen risiko. Jeg kjøpte mitt første SR-2 fra USA og det var null problem med RMA når det stoppet etter at jeg satt på vannblokk, noe som vist nok var et kjent problem.

 

*Editt:

Hva slags TPF får dere andre med 2600K @4,6 på 6900 og 6901 WUer?

Den ene maskinen her ligger på 27 min + noe jeg syns er litt mye.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Den holder seg stabilt på 27 min++

Kjører på ett ASUS m-ATX HK der jeg kun kan sette offset vcore ikke direkte.

 

Kan TPF endre seg avhengig av om man kjører på SSD eller snurredisk.

 

Current Progress 87 Frames Complete (87%)

Time Per Frame 0h, 27m, 14s

PPD 34 561,5 (0,53 WUs)

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Kan TPF endre seg avhengig av om man kjører på SSD eller snurredisk.

 

Effektiv TPF endrer seg jo fordi start og stopp går hurtigere, men TPF alene blir uendret vil jeg tro.

 

TPF hos meg går litt opp og ned, nå 23:07, uthevet med blått. Har riktignok SSD på denne, men som sagt jeg tror ikke det innvirker direkte på TPF.

post-53451-0-33213600-1322480056_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tror ikke HDD eller SSD spiller vesentlig rolle på tpf, men sjekk om alle kjernene går for fullt. 27 min tyder på at et eller annet ikke er helt som det skal (mm du kjører Windows).

 

Ikke mulig å se om alle kjernene går for fullt på annen måte enn via temp og der ser det ut til at alle har full last hele tiden, maskinen er satt opp til å kjøre bigbeta så System Monitor viser 12 kjerner/tråder uten last.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...