Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I forrige uke satt jeg opp min første Ubuntu 2600K dedikerte foldemaskin. Fulgte oppskriften på Overclock.net og BFS installasjon på Hardforum.com. Fikk det meste til å virke på første forsøk, men fikk bare inn vanlige smp-pakker. Feilen viste seg at jeg ikke hadde lagt in big i packets i client.cfg. Etter det kom det ned en 6903 med en gang som går på TPF 51:24 (71774 PPD). Maskinen er klokket til 4.6GHz.

 

Utenom at man helst ikke skal "ta" i maskinen, fungerer den greit.

 

Jeg har en annen 2600K folder som forløpig bruker Win7, men nå skal den også over på Ubuntu. I den forbindelse lurte jeg på om noe av dere med mer erfaring med Linux og folding kunne kommentere rekkfølgen jeg har tenkt å gjøre dette i:

 

1. Installere Ubuntu med EXT3

2. Kjøre alle oppdateringer

3. Installere BFS

4. Installere FaH og Langouste som i oppskriften (og huske big packets denne gangen :) )

 

Win7 er installert på en SSD. Den vil jeg helst ikke røre (er satt opp med det meste jeg trenger hvis "godmaskinen" skulle gå ned). Tenkte å bruke en WD Raptor på 74GBytes som bare ligger og støver ned til Ubuntu 11.10 installasjonen.

 

Glad for alle tips og synspunkter.

Endret av Gingus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forrige uke satt jeg opp min første Ubuntu 2600K dedikerte foldemaskin. Fulgte oppskriften på Overclock.net og BFS installasjon på Hardforum.com. Fikk det meste til å virke på første forsøk, men fikk bare inn vanlige smp-pakker. Feilen viste seg at jeg ikke hadde lagt in big i packets i client.cfg. Etter det kom det ned en 6903 med en gang som går på TPF 51:24 (71774 PPD). Maskinen er klokket til 4.6GHz.

 

Utenom at man helst ikke skal "ta" i maskinen, fungerer den greit.

 

Jeg har en annen 2600K folder som forløpig bruker Win7, men nå skal den også over på Ubuntu. I den forbindelse lurte jeg på om noe av dere med mer erfaring med Linux og folding kunne kommentere rekkfølgen jeg har tenkt å gjøre dette i:

 

1. Installere Ubuntu med EXT3

2. Kjøre alle oppdateringer

3. Installere BFS

4. Installere FaH og Langouste som i oppskriften (og huske big packets denne gangen :) )

 

Win7 er installert på en SSD. Den vil jeg helst ikke røre (er satt opp med det meste jeg trenger hvis "godmaskinen" skulle gå ned). Tenkte å bruke en WD Raptor på 74GBytes som bare ligger og støver ned til Ubuntu 11.10 installasjonen.

 

Glad for alle tips og synspunkter.

Lenke til kommentar

Det var det som manglet på min 2600K maskin som bare fikk vanlige SMP, satt big packets og vips kom det en 6903 :new_woot:.

Går inn på SR-2 nr.2 nå og gjør det samme der og håper det hjelper på samme måte på den maskinen.

 

EDIT:

Det funket men jeg fikk "bare" ned en 6901 wu.

 

EDIT2:

Etter at jeg kjørte alle oppdateringene på den ene 2600K så gikk TPF opp fra 22:30 min til 27:30 min, hva kan det komme av?

Er det noe jeg kan fjerne som spiser ressurser??

Hvor kan jeg se hva som opptar prossesor kraft?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

1. Installere Ubuntu med EXT3

2. Kjøre alle oppdateringer

3. Installere BFS

4. Installere FaH og Langouste som i oppskriften (og huske big packets denne gangen :) )

 

Gjør det likt for punktene 1,2 og 4, men BFS bruker jeg ikke. Å sette BIG er ikke avgjørende , men sikkert en fordel. Jeg bruker også det, men BigAdv kan man ikke skjerme seg mot. Har også fått flere standard SMP med BIG aktivert. En TPF på 51.24 høres helt normalt ut med den hastigheten på 2600K. Min beste / dårligste har henholdsvis 51:21 og 52:21 for tiden, men varierer litt +/- etter hvilken RCG WU som går. Forøvrig bruker jeg for det meste gamle utrangerte mindre disker som jeg har liggende i størrelser fra 80 - 300K. Riggene skifter til ny WU på 15 - 16 minutter for BigBeta og 5 - 6 for BigAdv. I tillegg har jeg også 2 stk. SSD og de jo lynraske i forhold, 1:52 fra 100% ferdig til 0% på neste for P6903 kan man ikke klage på. Men man tjener likevel ikke all verden over året på å bruke SSD heller, ca. 25 - 26 timer for å være nøyaktig. En BigAdv foldes ferdig på ca. 38 - 39 timer, så gevinsten på 26 timer er så liten at jeg tenker jeg lar de gamle diskene stå der så lenge de fungerer.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

1. Installere Ubuntu med EXT3

2. Kjøre alle oppdateringer

3. Installere BFS

4. Installere FaH og Langouste som i oppskriften (og huske big packets denne gangen :) )

 

Gjør det likt for punktene 1,2 og 4, men BFS bruker jeg ikke. Å sette BIG er ikke avgjørende , men sikkert en fordel. Jeg bruker også det, men BigAdv kan man ikke skjerme seg mot. Har også fått flere standard SMP med BIG aktivert. En TPF på 51.24 høres helt normalt ut med den hastigheten på 2600K. Min beste / dårligste har henholdsvis 51:21 og 52:21 for tiden, men varierer litt +/- etter hvilken RCG WU som går. Forøvrig bruker jeg for det meste gamle utrangerte mindre disker som jeg har liggende i størrelser fra 80 - 300K. Riggene skifter til ny WU på 15 - 16 minutter for BigBeta og 5 - 6 for BigAdv. I tillegg har jeg også 2 stk. SSD og de jo lynraske i forhold, 1:52 fra 100% ferdig til 0% på neste for P6903 kan man ikke klage på. Men man tjener likevel ikke all verden over året på å bruke SSD heller, ca. 25 - 26 timer for å være nøyaktig. En BigAdv foldes ferdig på ca. 38 - 39 timer, så gevinsten på 26 timer er så liten at jeg tenker jeg lar de gamle diskene stå der så lenge de fungerer.

 

Sånn, da var rigg 2 med Ubuntu oppe og går. Fikk ned en 6901 med en gang. TPF 23:11 / PPD 43952 er vel omtrent normalt for 2600K på 4.6GHz?

 

Brukte den gamle 74GBytes WD-Raptor 10K rpm disken. Ser ut til å funke greit, vi får se hvor lenge den holder :)

 

Leste en god del innlegg på [H]ard|Forum om BFS. Ser ut til at mange mener de får bedre PPD, spesiellt med Core i7. Vet ikke helt hvor viktig det er, men det er såpass greit å installere at jeg gjorde det.

 

Da får begge 2600K-riggene stå og kose seg noen dager for å sjekke stabiliteten. I mens må jeg finne ut hvor de gjør mest nytte for seg som varmovner og trekker CAT-kabel.

Lenke til kommentar

Sorte viftegriller 120mm ja, har lett i flere år og bare funnet i usa og annet dyrt.

http://techbay.no/

Aldri hørt om, de hadde til 24kr

Kjøpte 20 stk, ikke risky heller som oppkrav.

 

 

Men http://www.advance.no/ der jeg kjøpte SR2 for 3 uker siden ++ hører jeg ikke noe ifra.

Kan ikke ringe de heller.

Heldigvis betalte jeg ikke med visa.

 

Om det er noe spesielt du mangler så kan du bare sende mail til Hans Petter i Techbay, han skaffer det meste innen kjøling.

 

Syns det er hyggelig å se teamets utvikling den siste tiden.

post-152551-0-89184200-1321988470_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Veldig hyggelig, og mye av det er faktisk din skyld.:thumbup:

 

Jeg syns vi har ett fantastisk team, husk at det var dere som fikk meg til å teste FAH i mars. Jeg må si at jeg har lært masse og fått mye god hjelp fra mange her, jeg har sikkert mast mer enn jeg burde men har alikevel så har jeg bare fått hyggelige svar med hjelp til alle mine problem.

Jeg begynner å få teken på Ubuntu også som jeg ikke forstod "bæret" av i begynnelsen og det kan jeg takke dere for.

 

 

Techbay drives vel av en i forumet? Hørt en del om de ift. vannkjøling og tilbehør ja.

 

Hans Petter er nok innom forumet ja men ikke en fast skribent, han var med og startet en annen nettbutikk innen kjøling og modding for mange år siden som senere ble kjøpt opp.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Ja det har vært fantastisk å se utviklingen siden jeg joinet laget i oktober 2008, jeg husker ikke helt hva topp PPD lå på den gangen, men noe omkring 50K tror jeg det var. Dette var likevel veldig bra ut fra forutsetningene og hardwaren det ble foldet på den gangen, og det gikk stort sett på GPU mener jeg å huske. SMP kom omtrent samtidig eller kanskje noe senere til og så gikk det slag i slag med nye og store nyheter på løpende bånd. BigAdv kom vel ikke før i fjor og BigBeta nå i år, og i slutten av februar 2012 starter et nytt kapittel i form av at da teller 16 kjerner ++ mest. Jeg har vanskelig for å se meg delta på det nivået, så der får du og War og de nye som kommer til ta over powerfoldingen. Jeg skal ikke slutte, men vil nok begrense min deltakelse til hvor jeg er nå. Fram til dette skjer så vil jeg likevel kunne starte noen rigger hvis det kniper og vi nærmer oss rekorder som kan bli våre.:thumbup:

 

Hvis jeg regner på det så finner jeg at min produksjon i gjenomsnitt har vært 3,57mill pr. måned siden starten mens ditt gjennomsnitt er 6,64mill, altså nesten det dobbelte. Dette viser bare at utviklingen går fort framover og er økende. Hvor skal dette ende til slutt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Lurte på om dere har noen tips til hvordan jeg kan få ned litt større WU? Hittil siden jeg startet opp igjen for ikke så lenge siden har jeg kun fått en større WU (ga meg ca. 18000 points), men får som regel bare noen mindre som gir ca. 2-3k poeng.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Har du satt "bigpackets=big" i client.cfg ? Og så bør du ha noe som ligner initen nedenfor for oppstart av fah6.

 

-smp -bigadv -verbosity 9

 

Har du gjort dette så er det ikke stort mer å gjøre, og jeg forutsetter at du har passkey. Her er for eksemplets skyld hele min client.cfg for en 2600K rigg slik den ser ut, men jeg har tatt vekk passkey.

 

[settings]

username=-alias-

team=37651

passkey=passkey

asknet=no

machineid=1

bigpackets=big

local=9

 

[http]

active=yes

host=use 127.0.0.1

port=8880

usepasswd=no

 

[core]

checkpoint=5

addr=

Lenke til kommentar

Her er hvordan den er satt opp hos meg, kjører kun en i2500k på original klokk, men siden jeg har fått én "stor" WU burde det være mulig å få noen flere.

 

[settings]

username=OEH

team=37651

passkey=passkey

asknet=no

machineid=1

bigpackets=big

extra_parms=-smp

local=32

 

[http]

active=no

host=localhost

port=8080

usereg=no

 

[core]

priority=96

cpuusage=90

disableassembly=no

checkpoint=15

ignoredeadlines=no

nocpulock=0

addr=

 

[power]

battery=no

 

[clienttype]

memory=8168

type=0

 

 

 

-OEH

Endret av OEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...