Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil det være mulig å messe med ubuntu slik at man fortsatt kan kjøre bigadv? En i7 970 på 4.3-4.4 greier kanskje deadline likevel?

Vi får forsøke å legge inn langouste når den tid kommer, problemet blir nok likevel om tiden holder. Det er vel usannsynlig at en 6-kjerne skal klare det 16-kjerner rekker, uansett om klokken er opp mot 5GHz. Men kan kan jo aldri vite før det er prøvd.

 

Problemet til stanford er at om de sikter til 16 "intel-KJERNER" vil det utelukkende være SR3-rigger som er i stand til å kjøre dette i praksis, evt AMD-rigger med quad socket - det vil si svært, svært få rigger totalt sett. Om de sikter til "amd-kjerner" vil det implisitt si at en 2x Bulldozer er rask nok ved stock, og da er det håp for selv en overklokket i7 970 tror jeg, det skulle bli ca samme regnekraft tror jeg. (1 BD = 1 Nehalem, 2x BD = 2x Nehalem = 1x Gulftown + OC? Lov å håpe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer nok an på kjernene, er det AMD eller Intel. Nå ser heller ikke de nye 8-kjernene til Intel heller ut til å skilte med allverden hastighet. De starter vel rundt 2 GHz, og overklokkingspotensialet er nok heller ikke allverden, og Stanford kan ikke offisielt basere seg på overklokkede systemer. Det gjenstår å se hvor mye de vil knipe inn tidsmessig.

Lenke til kommentar

Var vel i sommer jeg nevnte "cold fusion" prosjekter som snakket om å være gjennombruddets rand. Siste dagers oppstyr dreier seg om denne saken og mannen Rossi. Da gjelder det bare å få dette i esker på biltema.

 

 

Med hans E-cat reactor produserer man 6.31 ganger mer energi enn man bruker for å kjøre den. Mye av videomaterialet stammer fra juni og utover.

 

Demonstasjon mens den kjører i "selfsustained mode"

 

 

 

Da passer det seg kanskje med denne sangen:

 

Den makalösa manicken "Evighetsmaskinen"

http://www.youtube.com/watch?v=Hccf-8BYaDg

 

EDIT:

Alt må tas med en klype salt og dette er som vi vet omstridt, men det er spennende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har SSD på mine , skal de stå flere år så vil jeg spare strøm , varme og lyd.

Bruker da random 64GB fra superweekend 300kr-ish

 

Da får jeg bruke SSD

Fyrer riggen opp senere i dag :thumbup:

 

Edit: bør vel kansje klokke den litt opp før jeg setter den til å folde :p

Endret av minhund
Lenke til kommentar
The ECAT 1 MW Plant is available for pre-ordering now with an estimated delivery time of 3 months. The first generation of ECAT Home products will be available in 2013.

 

Sjelden har jeg vært så spent ift. det som foregår av teknologiske fremskritt.

post-38451-0-19303400-1321868520_thumb.png

ECAT Home Units

Home ECAT units will not be available until 2012-2013 due to rigid testing, certification and regulation processes. The 3D-rendering below is a hypothetical image what it could look like for domestic use.

 

If you are interested in knowing more about this device for your home, please use our contact form to the right to sign up for the pre-order list. The sign-up is non-binding which means that you will be prioritized for delivery once the product is rolled out – but you are in no way committed to buy the product.

 

Samt den større kraftenheten.

post-38451-0-01035300-1321868657_thumb.png

 

 

EDIT:

Skal dog ikke dra dette mer off-topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Med en SR3, så runder du 1 mill ppd med glans!

Vi får se har fortsatt et 2600K oppsett liggende her med vannkjøling som skal monteres og SR-X som vel er det rette navnet kommer vel ikke før i februar tidligst.

 

Jippi, endelig over 100k :)

 

 

-OEH

 

GRATTIS :w00t: :w00t:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Ja nå begynner det å dra seg til, når du får A5 på alle kombinert med BB så skulle du klare omkring 850K PPD jevnt. Og med evt. enda en monstermaskin, kanskje SR3 hvis jeg har forstått det riktig blir det jo nesten en hinsides produksjon. Hva klarer en SR3?

 

Dette kan gå vegen i linje rett opp hvis alt slår til, og vi klarer kanskje å nærme oss 3mill ++ i døgnet som lag. Kniper det om så kan jeg over 2 - 3 måneder kanskje klare å stille med 5 - 600K PPD uten å kjøpe inn mer hardware. Har ennå fire 9xx rigger, samt 16 x GPU som kan settes i produksjon. Strømforbruket vil bli smertelig høyt, kanskje omkring 4KW/h men hva gjør man ikke for en god sak hvis vi også kan sette noen rekorder.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe inn en eller to Ivy-Bridge rigger når disse kommer ut på våren, men hvis terskelen for BB blir hevet til 16 kjerner så vil jo det være rimelig bortkastet. Hadde bonussystemet blitt endret til også å omfatte GPU-folding så ville det jo blitt straks enklere.

Lenke til kommentar

Det holder med Kraken. Langouste trenger du bare på 2600k for å kunne rapportere 12 kjerner.

 

Det er mulig jeg er helt ute på vidda nå, men gjør ikke Langouste også oppstart av ny arbeidspakke mye raskere?

 

Synes å huske å ha lest at FaH begynner på ny arbeidspakke samtidig som Langouste sender opp den som er ferdig. Spesiellt hvis man har litt tregt bedbånd kan vel det være kjekt :)

Lenke til kommentar

Fikk bare en vanlig SMP på den siste SR-2 maskinen men den går fort unna med TPF på litt over 1 min.

 

post-152551-0-61410200-1321915274_thumb.jpg

 

 

MISUNNELIG :dribble:

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan sette FAH-service på pause når den er ferdig med WU'en den holder på med nå?

 

-OEH

Endret av OEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...