Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X5650

Disse må ha kommet rett i fra kina, hvor er de blå eskene tro?

 

Nå mangler jeg bare hovedkortet.

 

Edit: Det er vel mer en skrivemåte en fakta at de kommer ifra kina.

Hadde step-up-evga på en 460 og da kom det en eske fra indre kina med bare klusseduller på.

post-64596-0-01945000-1321531958_thumb.jpg

post-64596-0-45516300-1321531963_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ting tar desverre tid med monteringen av SR-2 i det nye kabinettet, mangler noen små ting som 8-pin forlenger til den ene cpuen og en 1/4" bsp overgang mellom pumpa og tanken.

 

Hans Petter i Techbay sender det i morgen så med litt flaks så har jeg det i posten på lørdag

 

Eller så fortsetter jeg å få kun vanlige SMP på den ene 2600K maskinen som er satt opp til å kjøre Bigbeta og på serveren som kjører 970 og Win7. Virker som det er slutt på 2684, 2686 6900 og 6901 WUene om dagen.

Noen som har info om det?

 

Status så langt:

post-152551-0-75734900-1321563276_thumb.jpg

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme med en rigg, reinnstallerte Ubuntu og f@h og det hjalp så nå kjører den P6903. En annen maskin får bare ned P6901, og jeg planlegger en reinnstallasjon også der fordi jeg tror at jeg har gjort noen småfeil under installasjonen av langouste. Det jeg også ser er at samtlige 5 rigger jobber mot samme server så det skulle ikke være noen grunn til at ikke alle får bigbeta. I dag var to maskiner ferdige med sine respektive WUer, først den som bare får P6901 og nå nylig en som bare har fått P6903. Begge fikk ned samme type WU som de sendte opp, siste fikk altså 6903. Det er dermed ikke fritt for bigbeta som man tror. Jeg melder tilbake i morgen når riggen som kjører 6901 har sendt og blir satt opp på nytt. Får denne ned en BB så tror jeg det har vært noe med installasjonen.

 

Hvis du lar vinduet til queue stå åpen så er det lett å sammenligne hvilken server de forskjellige klientene jobber mot.

post-53451-0-32116600-1321566431_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har allerede reinstallert Ubuntu på den ene 2600K maskinen 3 ganger uten at det ser ut til å hjelpe, den får bare 6099 og 7504 WUer. Serveren får noen 6900 av og til men stort sett så får den de samme som 2600K maskinen.

 

Sånn ser det ut på 2600K maskinen som bare kjører vanlige SMP

post-152551-0-96824300-1321566741_thumb.jpg

 

Kan jo forsøke å bytte nett på den maskinen, alle foldemaskinene er koblet til kablenettet her men jeg kan forsøke å flytte den over på ett av ADSL nettene.

Evt også reinstallere den på ett annet nett.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Linux-PC'ene mine kjører 6903/4 og win7-PC'ene har bare fått vanlige SMP noen dager. Det kan jo være at det er manko på big(beta) til tider og at problemene er største for Windows. Det hender også at de står noen tid uten ny WU eller på ERROR.

 

Er mulig det er manko men den 2600K maskinen har aldri fått noe annet enn standard smp wu'er.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det, men det folder, slik at det skal ikke være noe fundamentalt galt. Du kan sjekke denne linja i loggen:

 

Arguments: -bigadv -verbosity 9 -smp

 

Du kan også sjekke at system monitor viser 12 kjerner.

 

Jeg har bare det som står i bruksanvisningen: -smp 8 -bigadv

men det har jeg på begge 2600K oppsettene og det andre får jo bare 6903 hele tiden.

Lenke til kommentar

Da rundet jeg også 100.000.000

Synd det ikke er pr pr dag, men det blir vel snart.

 

Mine 2600K-rigger har jeg ikke fått sett noe på.

Trur jeg har satt de i x4format i linux og ./fah -smp -bigbeta

Vet ikke hva de kjører, og ingenting er rett på de.

 

Hva legger dere inn på deres 2600K ? //hvilken guide // kommandoer // oppsett for de beste jobbene.

 

Har fått cpuer til nye SR2 men ikke hørt noe fra butikken med hovedkortet, kjøpte det vel for 3 uker siden.

Lenke til kommentar

Da rundet jeg også 100.000.000

Synd det ikke er pr pr dag, men det blir vel snart.

 

Mine 2600K-rigger har jeg ikke fått sett noe på.

Trur jeg har satt de i x4format i linux og ./fah -smp -bigbeta

Vet ikke hva de kjører, og ingenting er rett på de.

 

Hva legger dere inn på deres 2600K ? //hvilken guide // kommandoer // oppsett for de beste jobbene.

 

Har fått cpuer til nye SR2 men ikke hørt noe fra butikken med hovedkortet, kjøpte det vel for 3 uker siden.

 

Grattis med fantastisk milepæl :thumbs::thumbs:

 

Hvor mange SR-2 oppsett har/får du nå?

 

@-alias-

Hva mener du med X3? eller var det A3 du mente?

 

Edit: glem det, forstod at det var filsystemet når jeg leste en gang til.:p

Endret av minhund
Lenke til kommentar

X3 = formateringen under Ubuntu. Standard er X4 hvis man ikke overstyrer det. Guiden forutsetter X3.

 

War og minhund

Riggen som bare har kjørt P690X fikk nå ned en BB P6903 så jeg gidder ikke å legge inn på nytt der siden det ordnet seg selv. Det som er litt merkelig er at alle mine fem rigger kjører mot server http://fah-web.stanford.edu/logs/130.237.232.237.log.html som i oversikten er klassifisert som classic og ikke SMP. Hele serverstatus oversikten her: http://fah-web.stanford.edu/serverstat.html

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

X3 = formateringen under Ubuntu. Standard er X4 hvis man ikke overstyrer det. Guiden forutsetter X3.

 

Jeg kjøre X3 på alle mine maskinene også.

 

Hvordan kan du se hvilken klassifisering serveren har?

 

Ser at den 2600K maskinen som kun får vanlig smp er koblet til http://fah-web.stanf....65.53.log.html

Mens de som får 690x BB er koblet til http://fah-web.stanford.edu/logs/130.237.232.237.log.html

 

Er det noen måte jeg kan tvinge klienten til å kontakte en annen server?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Hvis man blar seg ned i hovedlisten over servere så står den som classic folding-2 mens foreks. http://fah-web.stanf...32.141.log.html er beskrevet som SMP folding-4.

 

Edit: Den første du viser til 171.64.65.53 er beskrevet som SMP, mens 130.237.232.237 står som classic folding-2 så jeg skjønner ikke helt dette.

 

Kanskje ei57 kan forklare sammenhengen?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

En må ikke ta alt bokstavlig, men om en ser litt lenger til høyre i linken under, så listes i noen tilfeller hvilke typer WU'er de forskjellige serverne har under PROGRAM. 130.237.231.141 avviker fra alle andre, ved at den står oppført med bigalpha, bigA og bigB. Under client står det nå SMP, men det er endret fra classic siden sist jeg var innom der.

 

http://fah-web.stanford.edu/serverstat.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...