Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fyrt i gang en ny 2600K rigg, men får bare uforståelige tilbakemeldinger i loggen når den forsøker å logge på hos Stanford.

 

+ Could not get ID from server. Retrying...

[22:50:39] - Getting ID from AS:

[22:50:39] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/

[22:50:39] - Couldn't send HTTP request to server

[22:50:39] + Could not connect to Primary Assignment Server for ID

[22:50:39] Connecting to http://assign2.stanford.edu:80/

[22:50:39] - Couldn't send HTTP request to server

[22:50:39] + Could not connect to Secondary Assignment Server for ID

[22:50:39] + Could not get ID from server. Retrying...

 

 

http://assign2.stanford.edu:80 og http://assign.stanford.edu:8080/ gir et tydelig OK så for meg ser det ut for at nevnte server er oppe og går og i live.

 

Maskinen er på nett og alt er ellers helt normalt. Jeg har lagt inn sakene på vanlig måte for 2600K for å kunne kjøre 6903 og 6904 (som har virket 3 ganger tidligere). Hva er det jeg ser men ikke forstår her?

 

Det eneste jeg kan tenke meg er at serveren likevel er nede til tross for et den melder OK når man pinger den!

 

Edit: Jeg fant løsningen og den folder nå med P6901 som var det som kom ned.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvordan er det med Dr. Pande, brenner han like hardt for prosjektet ennå og har han kommet med noen nye fremtidsvisjoner rundt dette. Hva synes han så langt, hvilke prosjekter ønsker han å fokusere på videre?

 

Synes det har vært lenge "stille" fra mannen men nå har jeg ikke fulgt med i stanford forumet el. siden jeg tok en pause i foldingen. Men viktige nyheter pleier å komme frem i denne tråden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var rart. Du har ikke noe i bios som kan settes ifm strømsparing?

 

 

Gikk inn og forandret på det nå, med samme resultat 1,2GHZ. Kan det være at jeg kjører en ikke-autorisert versjon av Win 7 på maskinen som begrenser CPU'en?

Tenkte jeg skulle legge inn en Linux variant på den ikveld, men usikker på hvilken som passer seg best.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Dr. Pande, brenner han like hardt for prosjektet ennå og har han kommet med noen nye fremtidsvisjoner rundt dette. Hva synes han så langt, hvilke prosjekter ønsker han å fokusere på videre?

 

Synes det har vært lenge "stille" fra mannen men nå har jeg ikke fulgt med i stanford forumet el. siden jeg tok en pause i foldingen. Men viktige nyheter pleier å komme frem i denne tråden.

 

Ingen visjoner men en endring på BA prosjektene. Nå er det 16 kjerner/tråder som gjelder.

 

Link

 

Det var rart. Du har ikke noe i bios som kan settes ifm strømsparing?

 

 

Gikk inn og forandret på det nå, med samme resultat 1,2GHZ. Kan det være at jeg kjører en ikke-autorisert versjon av Win 7 på maskinen som begrenser CPU'en?

Tenkte jeg skulle legge inn en Linux variant på den ikveld, men usikker på hvilken som passer seg best.

 

-OEH

 

Tror ikke det skal ha noe å si men du finner i såfall det ut når du prøver linux.

Lenke til kommentar

Hm, etter å installer Linux Mint ble hele laptopen plutselig mye verre. Nå fryser hele maskinen i opptill ett minutt når jeg skal gjøre noe.

Husker jeg hadde problemer med Ubuntu på maskinen før også, men at jeg løste dette på en eller annen måte jeg ikke husker lengre.

 

Får vel holde meg til en masking foreløpig.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Ingen visjoner men en endring på BA prosjektene. Nå er det 16 kjerner/tråder som gjelder.

 

Link

Det diskvalifiserer isåfall i7 3930k/3960x, og 8 kjernene til Intel som kommer på nyåret vil ligge så høyt i pris, at de for de fleste ikke er noe alternativ.

 

SR-3(X) med 2 stk 8-kjerne Xeon prosessorer vil kunne kjøre de evt. ett AMD opteron oppsett med 16 kjerne CPU('er).

Lenke til kommentar

Har satt opp en ny 2600K rigg hvor jeg startet f@h P6901 med TPF 23min13sec på hastigheten 4.6GHz. Dette kjørte helt fint så jeg øket hastigheten til 4.7GHz men da skjer noe merkelig, TPF øker til 25min10sec. Foldingen var helt stabil på 4.7GHz så jeg skjønner ikke hvorfor foldingen blir dårligere når hastigheten går opp.

 

Kan Theo343 eller ei57 kanskje forklare hva som forårsaker dette?

Lenke til kommentar

SR-2 koster ca 6k, pluss 2x cpu fra 6-7k og oppover. Legg til ca 5k så er du vel godt på vei.

 

Neste generasjon server CPU'er med 8 kjerner (16 tråder) er nok til å kjøre big, men de ligger an til å koste over $1k for de slappeste modellene og rundt $2k når du kommer opp i 3 GHz. Det kan jo også bli en utfordring å klokke de i nærheten av det en kan med 2600k. Det er tross alt snakk om dobbelt så mange kjerner og det blir sannsynligvis nær det dobbelte i avsvidd effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...