Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt så veldig godt med i denne tråden i det siste, men ser at det er mye Linuxprat for tiden. Jeg folder i perioder med en [email protected] (SMP) og gjør dette på en egen XP-installasjon fordi jeg av en eller annen grunn fikk stabilitetsproblemer i Win7. Er det mye ekstra ytelse å hente på å kjøre SMP på Linux i forhold til WIndows? Hvis det er noe å hente der er jeg fristet til å prøve siden jeg har hatt gode erfaringer med Ubuntu på filserveren siden i sommer. En fin anledning til å prøve ut Linux Mint muligens. Noe å satse på?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en kjøler å anbefale for en i7 2600k? Innser at 80C ved stock hastighet er litt vel mye, spesielt når klokkinga fikk den opp i 98C :p Bra CPUer tåler mye for tiden. Tusler i mens rolig på stock fart.

 

Spørs jo hvor mye plass du har i kabinettet men Thermalright Archon er en god tårnkjøler, hvis plassen er litt trang så har jo Corsair gode lukkede vannkjølere som H-80 eller H-100.

 

Hvis du syntes disse var i dyreste laget så er Cooler Master Hyper 212 Evo et ok alternativ i en lavere prisklasse.

Lenke til kommentar

Noen som har en kjøler å anbefale for en i7 2600k? Innser at 80C ved stock hastighet er litt vel mye, spesielt når klokkinga fikk den opp i 98C :p Bra CPUer tåler mye for tiden. Tusler i mens rolig på stock fart.

 

Spørs jo hvor mye plass du har i kabinettet men Thermalright Archon er en god tårnkjøler, hvis plassen er litt trang så har jo Corsair gode lukkede vannkjølere som H-80 eller H-100.

 

Hvis du syntes disse var i dyreste laget så er Cooler Master Hyper 212 Evo et ok alternativ i en lavere prisklasse.

Takker for fine alternativer, jeg burde ha god plass i Lian Li-toweret.

Lenke til kommentar

Dustin selger Corsair H60 for 499 , http://www.dustinhom...duct/5010589624 som jeg bruker på 980X og 2600K med hell. 2600K kjører med 4.6GHz og holder seg under 70 Celsius med en romtemperatur på 20 - 22. 980X på 4.55GHz ligger på omkring 75 Celsius som jeg er svært fornøyd med. A70 er også et godt alternativ, men begrenser utvalget av minnebrikker til den lave typen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hei,

 

Vil man få en boost ved å kjøre GPU folding på samme maskin som man kjører CPU folding?

 

Tenker på om jeg skal sette GPU'en (Radeon HD 6870) til å jobbe litt også, men ser fra diverse forum at med AMD kort burde man også sette av en kjerne på cpu'en til å jobbe for skjermkortet.

 

Noen som har noen formening om dette?

 

Edit - Hvor mye får man ut av PS3'en egentlig?

 

-OEH

Endret av OEH
Lenke til kommentar

Hei,

 

Vil man få en boost ved å kjøre GPU folding på samme maskin som man kjører CPU folding?

 

Tenker på om jeg skal sette GPU'en (Radeon HD 6870) til å jobbe litt også, men ser fra diverse forum at med AMD kort burde man også sette av en kjerne på cpu'en til å jobbe for skjermkortet.

 

Noen som har noen formening om dette?

 

-OEH

 

Noe økning får du kanskje ved å folde på begge samtidig, men slik jeg har forstått det så belaster AMD sine kort CPU så mye at det ikke er verdt det med hensyn til PPD/Watt, men det er jo bare å prøve så erfarer du det selv. Jeg har aldri foldet på skjermkort fra AMD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Slenger meg på her angående CPU+GPU folding. Fikk forleden oppgradert til 2500k og har HD4870 fra før, og jeg ser at GPU bruker en hel kjerne når den folder. Lurer derfor på om det er bedre å folde SMP med 4 kjerner uten GPU eller SMP med 3 kjerner + GPU mtp. PPD? Bruker V7, kan jo nevne at jeg synes V7 er flott så langt, meget oversiktelig og enkelt å bruke med Windows 7 Ultimate. :)

Lenke til kommentar

Om du kjører v7, skal den vise ppd (points per day). Den viser kanskje ikke samlet for GPU og CPU, men det bør være enkelt å legge sammen. Sett så GPU'en på pause og se hvilken ppd CPU'en får alene. Jeg vil tro at den langt overstiger samlet ppd, samtidig som PC'en trekker 100+ watt mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...