Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Project: 2975 er en SMP WU som kjører med FahCore_a4.exe. Denne har jeg aldri hatt men http://linuxforge.net/bonuscalc2.php viser at det er en SMP. Din TPF er 30min 25sec som gir en PPD på 1188,8 som er svært så dårlig, og det tar deg 2,11 dager før den er ferdig slik den går nå. Men hvis CPU viser at den bare er belastet 22% så er det ikke rart. Du vil få 885 poeng credit for denne uten passkey.

Jeg antar at du har kjørt configurering av klienten siden navnet ditt og lagets nummer var kommet med, men jeg kunne ikke se at du hadde lagt inn: -smp -verbosity 9

Mulig du må legge inn kommandoen slik:

-smp 4 -verbosity 9

for at CPU skal kjøre på alle kjerner. Jeg antar at i7 2500K har 2 kjerner, men kan kjøre 4-tråder.

Du må også legge inn passkey slik at du får bonus, som du oppnår etter 10 leverte WUer. Med passkey ville du fått 2512 poeng i credit.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Restarter klienten jeg har installert og nå ligger cpu load på ca. 95-97% avhenging av hvor mye som er ledig.

-alias-: Jeg har lagt inn en passkey, gjorde ihvertfall det på installeringen.

Ser nå at temp. på full load etter en stund ligger på mellom 70-74C, vil det gå greit over tid?

-OEH

Endret av OEH
Lenke til kommentar

Har akkurat lagt inn denne beta selv akkurat for 3 dager siden,

kan si det gjorde det mye enklere meg og sikkert for nye foldere å få brukt all kraften i flerkjerne cpuer sine i steden for at den kun bruker 25%.

Den ordener seg selv vis man krysser av for smp når man innstalerer, så slipper man å krølle med -smp -verbosity 9 som jeg har holdt på med en stund :hmm:

Har heller ikke hatt noe problemer med den nyeste betaen

happy folding

Lenke til kommentar

Restarter klienten jeg har installert og nå ligger cpu load på ca. 95-97% avhenging av hvor mye som er ledig. Ser nå at temp. på full load etter en stund ligger på mellom 70-74C, vil det gå greit over tid?

-OEH

Jepp, og hver gang du endrer noe i config så må klienten restartes før det virker. En temperatur på 70 - 74C er grei nok, litt høy kanskje når du ikke har overklokket noe, men jeg har kjørt med over 80C på i7 920 ca. ett år og den tåler det. Kjører du med boxedkjøleren så er nok det årsaken til at temperaturen er såpass høy? Med en bedre kjøler så vil nok temperaturen falle betydelig.

95 - 97% høres normalt ut hvis du også gjør andre ting med maskinen. Tipper at du neste gang får en WU med A3 Core som gir vesentlig bedre PPD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på de forskjellige Core's? Noen som er hardere å jobbe med enn andre?

Og PPD = Points per day?

-OEH

95 - 97% høres normalt ut hvis du også gjør andre ting med maskinen. Tipper at du neste gang får en WU med A3 Core som gir vesentlig bedre PPD.

Lenke til kommentar
Er det ikke enklere å introdusere nybegynnere til V 7.1.38? Den kommer med enkel installer og er lett å bruke.

La inn V 7.1.38 for Ubuntu på min bærbare (G74SX) og det gikk utrolig fort å komme opp å kjøre. Men fikk beskjed fra Ubuntu pakkebehandler om at pakken var i svært dårlig forfatning. Jeg hører på maskinen at den folder, og det finnes en grafisk applikasjon som heter Fahviewer som viser progresjonen og type WU. Problemet er at programmet lar seg ikke stoppe og det slakker ned foldingen. For å stoppe det må jeg logge ut og inn igjen. Tror jeg liker bedre den gamle versjonen hvor jeg selv får se hva som skjer underveis i foldingen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Takk, tror det kan ha å gjøre med at jeg kanskje ikke har optimal driver installert for skjermkortet. Skal forsøke å oppdatere den. Mitt kort er et Nvidia GTX 560M så det burde fungere greit.

Men klarte å regne ut PPD til 13K + ser det ut som:

post-53451-0-04498600-1320775680_thumb.png

Og her fikk jeg faktisk også ned A4 Core som jeg ikke har sett før.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fahcore_a3 kjører idag kun smp, a5 brukes alt på bigadv, og alle 4 kjerners Intel med multitreading kan kjøre disse med unntak av 6903/4, såfremt de er klokket til 3.5 GHz eller mer. 6903/4 krever i7 2600k @ 4.5 GHz og litt lureri, de er egentlig ment å kjøres på 8 kjerner (ikke HT) eller mer. Rambruk ved 12 kjerner er ca 2.1 GB, slik at 4 GB holder for alt som er kjent per idag.

Lenke til kommentar
Er ikke det bare å trykke oppe til høyre på clienten og velge advanced , kommer opp endel ekstra info da.Pause knappen fungerer bra her

Hvor ser du klienten hen, finner ikke at den vises her hos meg?

Ellers så fikk jeg installert driver for skjermkortet slik at fahvieweren nå virker som den skal. Ser også et icon (program) som heter FAHControl men det er ingen reaksjon når jeg prøver å kjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...