-alias- Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Du kan prøve -send <slot>, der <slot> er 0-9. Tror ikke all virker i Linux. Når det gjelder qfix, stiller jeg dessverre i samme klasse. Ok. takker, prøvde det og det kommer beskjed fra server om at det er en eller annen feil med begge WUene, så da er det vel bare å slette dem. Det er jo mulig at qfix ville rettet det, men pytt pytt, 60K er ikke all verden, så der var de slettet. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 MÅ jeg reinstallere Ubuntu for på 2600K riggene for å få til Bigbeta? Nei, men du må legge til litt ekstra. http://www.overclock...gadv-p6903.html Alias, hva er merkbart raskere, her ligger tpf på 67m15s på [email protected] GHz. OK så da er det vel bare å gå inn og slette hele FAH mappa og begynne i guiden derfra antar jeg. Beklager at jeg quoter meg selv men går det å bare slette FAH mappa eller er det andre ting jeg må gjøre også? Får bare vanlige -smp på 3 maskiner her også. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Får bare vanlige -smp på 3 maskiner her også. Mener at du kun trenger å gjøre dette i en terminal: - Enable sharing for fah folder (for monitoring via HFM on another local machine, disregard if not neccesary) USE GUI - just easier, Ubuntu will need to install service - Install Langouste decoupler (manages work units, lets client work on next WU right away) Code: cd /home/username/fah/ wget http://darkswarm.org...3-0.15.6.tar.gz tar xvfz langouste*.* mv langouste3-0.15.7 langouste rm langouste3-0.15.6.tar.gz cd langouste make dep make cp /home/username/fah/langouste/dist/linux/langouste-helper.sh /home/username/fah - Setup script for core-fixin ;) (requires entering your user password into script) Code: cd /home/username/fah gedit - use editor, create file with this (edit NCPUS=x to whatever you want client to see, here we use 12 to get the big-bigadv WU's) Quote: echo "yourpassword" | sudo -S cat /proc/stat | awk 'BEGIN { TARGET_NCPUS=12 } ; { if ($1 == "intr") { for (i=NR-2;i<TARGET_NCPUS;i++) print "cpu" i S } ; S="" ; for (i=2;i<=NF;i++) S=S " " $i ; print }' > /tmp/stat.save echo "yourpassword" | sudo -S mount --bind /tmp/stat.save /proc/stat save file as corefix.sh in the fah directory - Setup auto-run scripts - Create new terminal profile called langouste. Do this from an open terminal window, select File, New Profile. Select second tab "Title and Command" check "Run command as a login shell" check "Run a custom command instead of my shell" which points to this command Quote: /home/username/fah/langouste/langouste3 -l 8880 - Create new terminal profile called fah6smp, which points to this command also set it so that terminal stays open after command executed. Note - smp "X" here, use your actual thread count for best performance Quote: /home/username/fah/fah6 -smp X -bigadv - Now back in the terminal Code: cd /home/username/fah gedit use editor, create file with this Quote: gnome-terminal --profile=langouste save file as langouste.sh in the fah directory Code: gedit use editor, create file with this Quote: sleep 5 cd /home/username/fah gnome-terminal --profile=fah6smp save file as fah6smp.sh in the fah directory - back to terminal Code: cd /home/username/fah chmod +x langouste.sh chmod +x fah6smp.sh chmod +x corefix.sh - Add langouste.sh, corefix.sh, fah6smp.sh to user auto-run programs SYSTEM-PREFERENCES-STARTUP APPLICATIONS ADD, browse to script file cross your fingers.. hope we did this right restart client machine, it should boot right into desktop, two terminal windows open. One for langouste and one for fah client. verify client identified desired number of cores enter your details into client setup, when client asks for proxy, say YES!! use 127.0.0.1 for host use 8880 for port no user/pass neccesary finish client config client should start looking for work now, monitor langouste terminal window and make sure it sees the request win! Endret 7. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Du kjører qfix ved å skrive ./qfix Om du skriver inn bare qfix, ser den bare etter filen i systemmappene der installerte programmer havner.Tips: Tab-completions er finfint. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Du trengerikke slette noen ting for å få de store bigadv'ene, men du må legge inn noen script som starter opp når du restarter. Hvordan det gjøres er beskrevet i linken du quotet. Der ligger det en for de med litt kjennskap til Linux og en for oss vanlig dødelige. Alias, melder serveren feil, er det likegodt å bli ferdig med det og gå videre. Det kan være noe grufs ifm at de gjør endringer på Stanford. Jeg tror jeg gikk glipp av en vanlig big her om dagen, men det var lite jeg fikk gjort med det. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Du trengerikke slette noen ting for å få de store bigadv'ene, men du må legge inn noen script som starter opp når du restarter. Hvordan det gjøres er beskrevet i linken du quotet. Der ligger det en for de med litt kjennskap til Linux og en for oss vanlig dødelige. Alias, melder serveren feil, er det likegodt å bli ferdig med det og gå videre. Det kan være noe grufs ifm at de gjør endringer på Stanford. Jeg tror jeg gikk glipp av en vanlig big her om dagen, men det var lite jeg fikk gjort med det. Takker da setter jeg i gang nå Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Du kjører qfix ved å skrive ./qfix Om du skriver inn bare qfix, ser den bare etter filen i systemmappene der installerte programmer havner.Tips: Tab-completions er finfint. Gjorde det slik men qfix gjenkjennes ikke. Jeg tror det kommer av at qfix ikke er i basen som pakkebehandler kjenner til, men må installeres manuelt. Programmet qfix ses slik her: Det ser for meg ut som det er korrekt installert, men gjenkjennes som sagt ikke. Endret 7. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Da har d sannsynligvis lastet ned feil qfix. Eks. 32bitsversjonen på en 64bitsvmaskin eller omvendt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Denne, http://linuxminded.x...h/fah.html#qfix Det står ingen ting om det er for 32 - 64 bits Linux. Edit: Når jeg faktisk leser det som står der så antar jeg at denne utgaven er for gammel for Ubuntu 11.10 siden den er ment for v5.0 og tidligere. Endret 7. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Får bare vanlige -smp på 3 maskiner her også. Mener at du kun trenger å gjøre dette i en terminal: - Enable sharing for fah folder (for monitoring via HFM on another local machine, disregard if not neccesary) USE GUI - just easier, Ubuntu will need to install service - Install Langouste decoupler (manages work units, lets client work on next WU right away) Code: cd /home/username/fah/ wget http://darkswarm.org...3-0.15.6.tar.gz tar xvfz langouste*.* mv langouste3-0.15.7 langouste rm langouste3-0.15.6.tar.gz cd langouste make dep make cp /home/username/fah/langouste/dist/linux/langouste-helper.sh /home/username/fah - Setup script for core-fixin ;) (requires entering your user password into script) Code: cd /home/username/fah gedit - use editor, create file with this (edit NCPUS=x to whatever you want client to see, here we use 12 to get the big-bigadv WU's) Quote: echo "yourpassword" | sudo -S cat /proc/stat | awk 'BEGIN { TARGET_NCPUS=12 } ; { if ($1 == "intr") { for (i=NR-2;i<TARGET_NCPUS;i++) print "cpu" i S } ; S="" ; for (i=2;i<=NF;i++) S=S " " $i ; print }' > /tmp/stat.save echo "yourpassword" | sudo -S mount --bind /tmp/stat.save /proc/stat save file as corefix.sh in the fah directory - Setup auto-run scripts - Create new terminal profile called langouste. Do this from an open terminal window, select File, New Profile. Select second tab "Title and Command" check "Run command as a login shell" check "Run a custom command instead of my shell" which points to this command Quote: /home/username/fah/langouste/langouste3 -l 8880 - Create new terminal profile called fah6smp, which points to this command also set it so that terminal stays open after command executed. Note - smp "X" here, use your actual thread count for best performance Quote: /home/username/fah/fah6 -smp X -bigadv - Now back in the terminal Code: cd /home/username/fah gedit use editor, create file with this Quote: gnome-terminal --profile=langouste save file as langouste.sh in the fah directory Code: gedit use editor, create file with this Quote: sleep 5 cd /home/username/fah gnome-terminal --profile=fah6smp save file as fah6smp.sh in the fah directory - back to terminal Code: cd /home/username/fah chmod +x langouste.sh chmod +x fah6smp.sh chmod +x corefix.sh - Add langouste.sh, corefix.sh, fah6smp.sh to user auto-run programs SYSTEM-PREFERENCES-STARTUP APPLICATIONS ADD, browse to script file cross your fingers.. hope we did this right restart client machine, it should boot right into desktop, two terminal windows open. One for langouste and one for fah client. verify client identified desired number of cores enter your details into client setup, when client asks for proxy, say YES!! use 127.0.0.1 for host use 8880 for port no user/pass neccesary finish client config client should start looking for work now, monitor langouste terminal window and make sure it sees the request win! Fikk det til på den første 2600K maskinen etter litt knoting, min egen feil siden jeg konsekvent bruker "folding" og ikke "fah" som mappenavn. Den folder nå på 4,6GHz men jeg har litt "ræva" minne i den, kun 1333mhz lowprofile fordi jeg ikke fikk plass til 2k brikkene pga. True-kjøleren som dekker over det første minne sporet. Vil det slå veldig ut på TPF? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Både Alias og jeg kjører på 4.6 GHz. Jeg har 1m og 1m30s bedre tpf på hhv 6903 og 6904. Den eneste forskjellen er minne, 1600 MHz CL7 kontra CL9. Du får rapportere tpf, så får vi bedre grunnlag for rammens betydning. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Både Alias og jeg kjører på 4.6 GHz. Jeg har 1m og 1m30s bedre tpf på hhv 6903 og 6904. Den eneste forskjellen er minne, 1600 MHz CL7 kontra CL9. Du får rapportere tpf, så får vi bedre grunnlag for rammens betydning. På 6903 så har jeg nå en TPF på 61-62min med 1333 MHz CL9 minne så det er tydelig at det har noe å si, skal se om jeg får lirket inn ett 2k cl8 sett senere i dag. Fikk ett problem med den andre 2600K maskinen i går for når jeg restartet den så har den ikke lengre nett, er den samme riggen som har trøblet med nettverkskortet hele tiden. Jeg får ikke nettet tilbake på den selv om jeg legger inn rett driver og den fryser hver gang jeg rører shift tasten når jeg har lagt inn den nye driveren. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 To av 2600K riggene mine kjører 1600MHz minne og ligger omkring 52min+/- noen sek. i TPF. Den tredje riggen har 2000MHz minne og ligger nærmere ned mot 51min, og litt under på noen WUer, men varierer litt mer enn de 2 tidligere nevnte, men aldri over 52min. Samtlige kjører med CPU på 4.6MHz. Sistnevnte rigg takler P6903 med CPU på 4.7MHz men krasjer hvis det kommer en P6904 så jeg kjører derfor 4.6MHz hele tiden. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hvor mye minne har dere i 2600K riggene? Jeg har kun satt inn 4GB som ser litt snaut ut nå, ser nå at den bruker 3,2GB når den kjører 6903. Endret 8. november 2011 av minhund Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Jeg kjører med 8GB, men det skal holde med 4, men siden minne for tiden er nesten gratis så ble det slik. Har god erfaring med disse http://www.dustinhom...duct/5010545862 eller dette settet hvis det holder med 1600Mhz og du har plass til dem http://www.dustinhom...duct/5010543803 Disse finnes også i en lavere utgave http://www.dustinhom...duct/5010598525 Akkurat nå kjører en av 2600K riggene en P6904 med den beste TPF jeg har sett for nevnte CPU, men som sagt tidligere, de samme (samme type) WUene kan variere en god del i hastighet. Hvis du ser etter så har jeg kun en i7 920 igjen, men vil bytte den ut med en ny 2600K i løpet av neste uke. Da har jeg erstattet fem stk. i7 9xx med to stk 2600K men har øket PPD ganske betydelig. Strømforbruket er nesten halvert etter dette, så pr. i dag er jeg ikke i tvil om at Sandy Bridge er den beste CPU for folding med hensyn til PPD/Watt. Når dette siste byttet er gjort er strømforbruket samlet for folderiggene kun 1100Watt med PPD omkring 400K i snitt. Endret 8. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
OEH Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Hei alle sammen. Har akkurat startet med folding på min pc og ser at det blir litt mye å lese igjennom nesten 800 sider her på forumet for å få noen tips. Er det noen gode tips dere har for å øke ytelsen/få mest ut av min maskin når den ikke brukes til noe annet? Sitter på hjemmekontor derfor blir masking brukt til lett kontor arbeid 8-16, men etter dette kan den stå på og folde så mye den klarer. Har: i5 2500K (ikke overklokket) 8GB ram AMD 6870 grafikk kort. Takker for alle tips og svar -OEH Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Veldig velkommen skal du være. Jeg antar at du folder SMP med CPU, og skal du få høyere ytelse i folding så kommer du nesten ikke unna å overklokke den. i7 2500K kan vel nå 4GHz nesten bare ved å stille på multiplier slik jeg har oppfattet det. Har selv bare 2600K så jeg kjenner den ikke selv, men vil tro at du må til med en tredjeparts kjøler hvis du ikke har det. Med hensyn til 6870 GPU som du har så vil det ikke lønne seg å folde med denne samtidig grunnet at den belaster CPU ganske mye. I sum vil det si at du sitter igjen med et høyt PPD/Watt forhold. HVis du folder en standard klient (som ikke er SMP) så gir det lite av seg. Kommando for SMP er -smp og du kan med fordel bruke -verbosity 9 også så får du lagt ut mer informasjon om foldingen, slik at hele kommandoen blir slik: fah6 -smp -verbosity 9 Så mitt enkle råd er å klokke opp CPU og kun folde med bare den. Hvis jeg husker rett så skal en i7 2500K klokket til 4GHz gi omkring 22 - 24K PPD. Standard SMP har lang deadline så det er ikke noe problem å evt. stoppe om dagen hvis du ønsker det. Klienten er likevel laget slik at den gir fra seg CPU-kraft hvis andre programmer trenger det. Dette skjer helt automatisk så du slipper å tenke på det. Ulempen eller heller fordelen er at maskinen vill holde et rom på 10 - 15kvm varmt nok slik at du slipper andre varmekilder mens den folder. Endret 8. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
OEH Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Takker for svar, men må si jeg er litt grønn på akkurat dette. Hvor skal den kommandoen skrives inn? Lastet ned en klient som bare ligge i system tray og jobbe sakte, men sikkert. Veldig velkommen skal du være. Jeg antar at du folder SMP med CPU, og skal du få høyere ytelse i folding så kommer du nesten ikke unna å overklokke den. i7 2500K kan vel nå 4GHz nesten bare ved å stille på multiplier slik jeg har oppfattet det. Har selv bare 2600K så jeg kjenner den ikke selv, men vil tro at du må til med en tredjeparts kjøler hvis du ikke har det. Med hensyn til 6870 GPU som du har så vil det ikke lønne seg å folde med denne samtidig grunnet at den belaster CPU ganske mye. I sum vil det si at du sitter igjen med et høyt PPD/Watt forhold. HVis du folder en standard klient (som ikke er SMP) så gir det lite av seg. Kommando for SMP er -smp og du kan med fordel bruke -verbosity 9 også så får du lagt ut mer informasjon om foldingen, slik at hele kommandoen blir slik: fah6 -smp -verbosity 9 Så mitt enkle råd er å klokke opp CPU og kun folde med bare den. Hvis jeg husker rett så skal en i7 2500K klokket til 4GHz gi omkring 22 - 24K PPD. Standard SMP har lang deadline så det er ikke noe problem å evt. stoppe om dagen hvis du ønsker det. Klienten er likevel laget slik at den gir fra seg CPU-kraft hvis andre programmer trenger det. Dette skjer helt automatisk så du slipper å tenke på det. Ulempen eller heller fordelen er at maskinen vill holde et rom på 10 - 15kvm varmt nok slik at du slipper andre varmekilder mens den folder. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Du kan lage deg en snarveg som du foreks. legger på skrivebordet. Åpne så egenskaper (høyreklikk på snarvegen) og legg kommandoen bak det som står etter "Start i:" Husk å ha mellomrom før du skriver inn: -smp -verbosity 9 Jeg kjører ikke lenger klienter under Windows ellers så skulle jeg lagt ut noen bilder til deg som viste hvordan du gjør det, men det skal være rimelig enkelt. Denne guiden skal ennå gå å bruke selv om den er fra 2010,: http://folding.stanf...inSMPGuideMPICH Og, det er denne klienten du skal bruke: "Windows XP/2003/Vista/2008/7 SMP2 client console versjon 6.34, som du finner her: http://folding.stanf...ownloadWinOther Hvis jeg husker riktig så får man nå bonus også for standard SMP, men da må du inn med passkey. Informasjon om passkey finner du her: http://folding.stanf...ish/FAQ-passkey Endret 8. november 2011 av -alias- Lenke til kommentar
OEH Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Slette den gamle jeg hadde liggende og installerte den nye programmet ved å følge denne guide: http://folding.stanford.edu/English/WinSMPGuide Ser nå at etter å gått igjennom den så er det ett cmd vindu åpent hvor den skal stå og jobbe, kan ikke se noen nevneverdig belastning på CPU foreløpig, kun 22%. Mvh, OEH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå