Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

minhund

Nå har du virkelig fått fyr på lampa, sjekke denne progresjonen som nesten er 45 grader oppover.:thumbup:

post-53451-0-90188000-1320533643_thumb.jpg

 

Takk for det men jeg mangler fortsatt en SR-2 maskin og en 2600K rigg til. Må også få satt disse SB riggene til å kjøre bigbeta for det er visst tumt for vanlig bigadv WUer. Eller er det problemer med servere enda?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

@-alias-: Det vardefinitivt ikke raskest måten, men bra du er oppe og går igjen. ;)

 

Venter selv på at det skal bli kaldt nok til å folde igjen, men etter at huseier installerte varmepumpe i overetasjen, rett over hodene våres i fjor vinter, virker det nesten som om det må bli permafrost før jeg kan folde igjen. :( Foldet som bare det på skjermkortet på denne tiden i fjor, men nå må vi LUFTE for at det skal være under 23 grader inne, mens det er 12 grader utendørs! Lurer på hva slags varmepumpe hun egentlig har kjøpt. oO

Lenke til kommentar

Nei det var kanskje ikke det, men det virket.

 

Men maskinen kan ikke ses på lokalnettet lenger så hvis du har en løsning på den vil jeg ta i mot med stor takk?

 

Den når internett gjennom routeren hvor jeg kan se på mac-adressen at den kobler seg opp, og jeg ser der hvilken ip den har. Jeg kan også pinge den fra hvor som helst i nettet, men den er altså blitt usynlig likevel og dukker ikke opp i oversikten "Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Nettverks- og delingssenter" sammen med de andre riggene.

 

Det er jo ikke det at det gjør så mye, men det irriterer meg at jeg ikke får den med i oversikten til HFM.NET.:hmm:

 

Du snakker om varme, her er det i øyeblikket 9,9 Celsius ute kl. 06.10, noe som er ganske unormalt for årstiden. Slipper hun huseieren over deg ut varme nede ved siden av deg? Om hun bare har det varmere enn tidligere over deg så skal det kun innvirke marginalt hos deg siden varmen nå en gang kun stiger opp.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei det var kanskje ikke det, men det virket.

 

Men maskinen kan ikke ses på lokalnettet lenger så hvis du har en løsning på den vil jeg ta i mot med stor takk?

 

Den når internett gjennom routeren hvor jeg kan se på mac-adressen at den kobler seg opp, og jeg ser der hvilken ip den har. Jeg kan også pinge den fra hvor som helst i nettet, men den er altså blitt usynlig likevel og dukker ikke opp i oversikten "Kontrollpanel\Alle kontrollpanelelementer\Nettverks- og delingssenter" sammen med de andre riggene.

 

Det er jo ikke det at det gjør så mye, men det irriterer meg at jeg ikke får den med i oversikten til HFM.NET.:hmm:

 

Du snakker om varme, her er det i øyeblikket 9,9 Celsius ute kl. 06.10, noe som er ganske unormalt for årstiden. Slipper hun huseieren over deg ut varme nede ved siden av deg? Om hun bare har det varmere enn tidligere over deg så skal det kun innvirke marginalt hos deg siden varmen nå en gang kun stiger opp.

 

Jeg hadde samme problemet med den ene Ubuntu maskinen men det løste seg når jeg restartet den og maskinen jeg har HFM på så du kan jo prøve det. Jeg regner med at du kjører HFM på en Windows maskin.

Lenke til kommentar

Den kokeboka som Alias linker til, er laget for 10.10. Jeg har ikke tatt meg bryet med å oppgradere, men Alias bør kunne svare på om det funker i 11.04.

 

Har forøvrig ikke vært plaget med vanlig smp i Ubuntu, men begge Win7-maskinene får bare smp om dagen.

 

Det fungerer både i 11.04 og 11.10, og kan jo nevne at f@h & 6903 og 6904 kjører merkbart raskere under 11.10 enn foregående versjon for i7 2600K. Har ikke hatt noe tull med jojo-tider (TPF) etter at jeg oppgraderte.

 

Jeg får vanlig SMP på alle 9xx riggene under Ubuntu, men ikke på 2600K, der er det kun BigBeta som gjelder.

 

Edit: Ja og HFM.NET finner nå alle riggene igjen. Det var en restart at "krangleriggen" som måtte til.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Alias, hva er merkbart raskere, her ligger tpf på 67m15s på [email protected] GHz.

 

I forhold til hva jeg hadde tidligere, hvor en P6904 lå på alt fra 73 til 80m. Nå ligger TPF for 6904 fast på 69m. Kjører også med 4.6GHz så din TPF er bedre ser jeg. Men jeg er kvitt jojo-farta jeg hadde tidligere.

 

TPF for 6903 ligger fra 52+/- noen sek over tre stk. 2600K rigger, jevn fart der også, mot tidligere opp i 58 til 65 minutter.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med en av Linux klientene!

 

Har 2 stk. WUer som ikke vil lastes opp til server hos f@h fra samme klient.

Jeg har forsøkt -send all og sending starter, men klienten blir bare stående der uten av noe skjer,

 

post-53451-0-66012400-1320695527_thumb.png

 

Antar at jeg trenger å kjøre qfix som jeg har lastet ned, men jeg er for "dum" til å få den kjørt, evt. så må den vel installeres først. Jeg har lagt qfix i fah katalogen og gjort den kjørbar med chmod +x men når jeg forsøker å kjøre den så får jeg bare beskjed om at qfix likevel ikke finnes.

 

Hjelp?

 

Her er hva -queueinfo viser ikke er lastet opp:

post-53451-0-35933200-1320695092_thumb.png

 

Det er ikke snakk om så veldig mye poeng, ca. 60k + 6K vil jeg tippe (les huske) det var.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...