Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2600K Bråker en slik pc under folding , har stock kjøler evt en vann H80

Den skal stå i en bod, og jeg vil ikke at noen skal høre den for å så evt stjele den ol.

Kjøper 2 sånne rigger nå så jeg kan folde mer isteden for å sette på ovn.

Hvor mange watt er det ca ? 150-200?

Må nesten ha backupstrøm også.

Lenke til kommentar

Hvis du setter en 2600K i et Asus P8Z68-V PRO så slipper du eget skjermkort. Strømforbruk ca. 160 - 175Watt, klokket til 4.5 - 4.6GHz. Kjøling kan være Corsair A70 eller H80 som du nevner. Hvis sistnevnte brukes kan den sikkert klokkes høyere siden den da nok tåler mer spenning på VCore. Ikke mye støy av en slik, vil nok neppe høres bak en lukket dør.

Strømtrekket vil nok variere noe med valg av PSU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Finnes mye serverkort utenom SR2 men du kan ikke klokke de og da blir det ikke like hardcore

Er blokk, eneste vegen til kjelleren er ned felles trappeoppgang.

Ut vindu og ned går ikke.

Ikke er det felles strømkurs så man kan nette sånn og

ikke er det lov så kan ikke gjøre hva som helst.

Vil bare rive ut 2000W panelovnen i kjelleren og sette inn servere isteden.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hey folkens! Finnes det hovedkort ala SR2 og SR3 for AMD som er mulig å oppdrive no ? Har lyst å lage til nokre kraft rigger =)

Det finnes en del, og her er et utvalg for flere plattformer: http://prisguide.har...min=&price_max=

Til folding så bør CPU kunne overklokkes, og det gjelder såvidt jeg har fått med meg, kun for EVGA SR2 i dag, og sannsynligvis SR3 når det kommer.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

NOK 6166,00, er det rimeligste pris som er å oppdrive? Når du får dette i drift, hvor mange SR2 har du da gående?

Jeg valgte, etter å ha tenkt meg litt om, å avbestille i7 980X nr. 2 hos MPX. Kjøper i stedet en 2600K til mens jeg venter på Ivy Bridge. Med tanke på strømforbruket så er det smart tror jeg. Kan jo ha 2 slike i gang før jeg når strømforbruket på en 980X, mens de produserer 1,6 X mer. Fikk ned P6904 på 2600K nå i morges og den klarer en PPD omkring 76K mot 980X som klarer 95K

Samtidig registrerer jeg at TPF for 2600K er forbedret med 8 - 10 minutter etter at jeg oppgraderte til Ubuntu 11.10. For 980X er TPF samme som før oppgraderingen, så jeg skjønner det ikke helt.

Klipp:

post-53451-0-34165500-1319462520_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ord! Dette burde bringe deg opp i omkring 6 - 700K PPD hvis du får dette stabilt, kanskje mer enn det også.

Jeg vil nok nå en grense for hva jeg kan bidra med i slutten av måneden, er jeg heldig runder jeg 400K PPD + og skal forsøke å holde meg der inntil Ivy Bridge er i salg en gang ut på våren.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...