Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ubuntu server uten grafisk grensesnitt og ssh høres iallefall ut som en lang natt.

 

PSU 1200W Corsair AX durer masse når den blir slått på så har søkt om ny på garantien og fikk ja.

Men jeg orker ikke tanken på å ta ut alle kablene av en SR2 så jeg kjøpte en ny helt lik, og bytter bare ut selve boksen og sender den gamle ned med de nye ledningene.

 

Smart +1

Lenke til kommentar

Det er faktisk den jeg bruker, jeg hadde en Dlink G54 AP og var ikke fornøyd.

 

Vanskelig å gjette utfra grafen. Forsøk noen filoverføringer på noen hundre MB tilfeldige tider på døgnet å se om det fungerer tilfredstillende. Hvis ikke kan du sette opp en router til i kjelleren som står i Bridge modus så du får forsterket signalene.

 

Jeg vet bare at jeg opplevde en del fullstendige dropouts som neppe ville være heldig for FAH når signalene ble veldig svake.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det tror jeg du har rett i Kjetil, men til folding går det vel ut på det samme.

 

Jeg fant en rimelig i7 980X på MPX til 6.195 og klarte ikke å la være å trykke på kjøpetasten, og jeg har en slik fra før. Tilsammen blir de tilnærmet lik EVGA SR2 som War har med 12 kjerner + 12 tråder. 2 slike rigger bruker ca. 700Watt og yter 190K PPD samlet. Jeg fant ut at ved å kutte ut 4 rigger med 3 stk. i7 920 og 1 stk. i7 950 så sparer jeg 700Watt. Eller sagt på en annen måte, jeg sparer 4.600 kroner i året på strøm, og tjener inn investeringen på 18 måneder.

 

Nå spørs det selvsagt om jeg klarer å ta dem ut av folding da, men jeg skal forsøke. I April 2012 kommer Ivy Bridge som jeg tror vil yte omkring 70K PPD med et strømforbruk på mellom 150 - 170Watt.

 

War, hva bruker en SR2 rigg i strøm fra veggen?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er jo 24 cores som på bildet jeg mener ja, en SR2 klokket til 3,8 trekker 500w nå

4.0 ligger på 580w

 

Og da leverer de etter nedjusteringene 500-614 K

 

Det er også andre fordeler jeg betaler for, for eks ett kabinett / plass / mengde hardware.

Har satt den ene i stua hvor den varmer opp og panelovnen er slått av.

Lenke til kommentar

War/alias:

Nei, hadde du(war) hatt 24 ekte core ville du fått mye mere poeng. Så nei du har kun 12 core.

Men for å bevise min påstand(jeg er ikke sikker)så kan dere skrue av trådene i bios?

Jeg huske min gamle Prescott, ingen forskjell i ppd med HT på eller av.

 

Det har jeg testet allerede og PPD reduseres med ca 40-45% uten HT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...