carp Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har vært borti 100 frames WU som har tatt over 20 timer var verdt over 100 poeng. Min er 100 frames og 149 poeng akkurat nå...og uhu, det jeg folder er VANN (h2o) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har vært borti 100 frames WU som har tatt over 20 timer var verdt over 100 poeng. Min er 100 frames og 149 poeng akkurat nå...og uhu, det jeg folder er VANN (h2o) I løpet av gårsdagen og idag mistet jeg 2 stk. 400 frames enheter (239 poeng på hver) som ble sendt inn men ikke registrert på meg. I følge loggene var det antakelig en konflikt som var årsaken, sannsynligvis som følge av at jeg på samme maskin kjørte Bluetentacle med 2 klienter samtidig med 1 klient under FireDeamon. Surt, men sånn kan det gå når en leker seg på jakt etter optimale løsninger . Ellers så har jeg tatt en liten "test" med og uten hyperthreading aktivert (P4 som sikkert de fleste skjønner) og det gav ihvertfall meg noe å tenke på, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Driver med en vann-sak jeg også... (p265_h2O) Hadde satt meg som mål å bli blandt de 100 beste på hw-teamet i sommer, og det har jeg jo klart (midlertidig i alle fall). Nå prøver jeg å få ferdig en maskin til, slik at jeg kan fyre opp den også.. Lenke til kommentar
kblues Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Kan noen si meg hvordan jeg føyer meg selv til listen over medl. under team HW? Etter nr. 166 Tror jeg havnet feil ut på første post. Håper dette blir rett. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Høyreklikk, velg Configure og full inn Team Number 37651 Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Nu har jeg meldt meg inn! Denne pcen er nesten av heletiden, men skal snart legge folding til på en annen pc som står på 24/7. Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Nå er 2bi også med (meg) med 2 pcer Lenke til kommentar
alfern Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kan noen si meg hvordan jeg føyer meg selv til listen over medl. under team HW?Etter nr. 166 Tror jeg havnet feil ut på første post. Håper dette blir rett. Saken er vel den at det blir litt for mye arbeid å legge inn alle brukerne i den lista. Derfor har ikke den vært oppdatert på ei god stund. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Woho! Jeg har passert 10.000 poeng! Edit: ...og er for øyeblikket på 16. plass på laget Endret 1. august 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 5000 points milestone'en er passert. Prøver å pirke meg inn blandt de topp 50 på teamet. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har ikke kjans siden jeg ikke har så mange cpuer som ligger 24/7 å kjører... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Installa Consoll utgaven, så nå kjører cpu på 100%..... Gode greier.... Er det mye å hente på det? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Installa Consoll utgaven, så nå kjører cpu på 100%.....Gode greier.... Er det mye å hente på det? Maskina får gjort dobbelt så mye på samme tid med 2 klienter på en maskin med hyperthreading. Men det lønner seg faktisk å kjøre en klient og deaktivere HT. En helt uformell "test" jeg gjorde på P4 2,6: Konklusjon: P4 2,6 uklokket med HT og 2 klienter: 101 timer 12 minutter pr. klient P4 2,6 klokket til 3,0 med HT og 2 klienter: 91 timer 55 minutter pr. klient P4 2,6 @ 3,0 uten HT og 1 klient: 38 timer 21 minutter Selv om en med Hyperthreading aktivert kan kjøre 2 enheter samtidig lønner det seg likevel å deaktivere HT og kjøre med 1 enhet av gangen siden det går 58 % raskere. Edit: Trykkfeil Endret 2. august 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 el-asso: Var dette med samme unit-type? Jeg synes det høres merkelig ut at det skal gå så mye tregere med HT. Hvis dette stemmer skal jeg også deaktivere HT på min P4... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) el-asso: Var dette med samme unit-type? Jeg synes det høres merkelig ut at det skal gå så mye tregere med HT. Hvis dette stemmer skal jeg også deaktivere HT på min P4... Det var med forskjellige work units som alle var på 400 frames. Jeg går ut fra hver "frame" da er like i størrelse. Det jeg gjorde var å ta gjennomsnittstiden fra loggen på 20 frames og så regne det om til 400 frames. For ikke å få påvirkning av annen bruk hentet jeg work units som var ferdige fra ca. kl. 0300 om natten. Nå burde en teste over en lengre periode/flere ganger for å få det mer nøyaktig. Jeg gjorde det i utgangspunktet for å se resultatet av klokking, men fikk en mistanke om at det kunne være lurt å skru av hyperthreading ut fra resultater jeg fikk i SuperPi. Edit: Må bare presisere at dette ikke må tas som noen absolutt sannhet, til det er testgrunnlaget for tynt. Endret 2. august 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Nå er da fordelene med å ha HT aktivert etter min mening større enn å folde litt raskere. I allefall på en maskin som er i daglig bruk til andre ting enn bare folding. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Nå er da fordelene med å ha HT aktivert etter min mening større enn å folde litt raskere. I allefall på en maskin som er i daglig bruk til andre ting enn bare folding. Tja, når jeg tenker på det: hva er egentlig fordelene med å ha HT? Dette fører til at prosessoren blir delt opp i to enheter som hver er halvparten så raske som hele prosessoren sett under ett. Når da en prosess trenger datakraft, så tar det jo dobbelt så lang tid for denne å fullføre, mens halve cpu-en ikke blir benyttet. Jeg har nå jobbet ganske lenge på en maskin med HT (P4 2,4GHz), og jeg er ikke særlig fornøyd med hastigheten på denne kontra en XP2500+ som jeg har hjemme. Det ser ut for meg som om ting generelt går tregere pga HT. Eller er det jeg som har misforstått hvordan HT fungerer? Et eksempel er når jeg skal kompilere og linke store prosjekter på jobb: Da benyttes kun 50% av CPUen og trenger dermed lengre tid på å fullføre. Hva er HT egentlig godt for? Og ikke kom og fortell meg at den gjør at du kan jobbe med andre ting samtidig som en tung prosess holder på; det kan jeg nemlig med min XP2500+ hjemme også... Lenke til kommentar
arnekn Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Det var med forskjellige work units som alle var på 400 frames. Jeg går ut fra hver "frame" da er like i størrelse. Det kan du nok ikke gå ut ifra. Sjekk Project summary. Workunits med 400 frames gir alt fra 67 - 249 credits. Altså er det stor forskjell på prosesseringstiden til de forskjellige workunits'ene, selv om de fleste er enten på 100 eller på 400 frames. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå