Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har -ck bare på 2600k, der Ubuntu er installert ved siden av Win7. Har aldri hatt slike problem med 970. Hvorvidt høy klokk kan medføre ustabilitet som i sin tur reduserer ytelsen, har jeg ingen erfaring med, men jeg vil tro at WU'ene ville EUE'd om det var tilfelle. At klokking kan ha gitt cpu'en varmeproblemer, kan være en forklaring, men det skal du kunne se i syslog og messages, som du finner under var\log.

 

Forskjellen du ser i tpf skyldes nok ram-hastighet, pluss at det kan være litt variasjon mellom WU'ene. Så i loggen at de to 6903 som var kvernet, varierte fra 50m45s til rett under 51m. Minnet mitt kjører på 1600 MHz, CL7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå når skuffelsen over at Bulldozer ikke ble det mange trodde med hensyn til folding har lagt seg, er det bare å vente på Ivy Bridge og håpe på at den innfrir hva som er lekket ut. I hovedsak blir det vel en 20% økning i ytelse og et lavere strømforbruk, samt at overklokking blir enda lettere for oss vanlige (foldere). Fant litt om dette hos techradar.com http://www.techradar...-bridge-1026232

 

Sitat:

Interestingly Intel has also incorporated more overclocking goodness into Ivy Bridge. You still have the locked multipler/K-series divide, but on the unlocked chips there is now increased maximum ratio support, moving the bar from x57 up to x63. It has also introduced more dynamic overclocking, allowing the ratio to be changed on the fly without the need to reboot the machine.

 

This lends itself perfectly then to the application-based overclocking tools over the good ol' BIOS.

 

On the memory side too things have changed, with much more granularity involved in adjusting your DRAM's frequency. Where once you had to shift the speed of your memory in 266MHz increments you can now move in 200MHz jumps. That small change could mean a lot in OC terms.

 

The big change for Ivy Bridge though is in the graphics core on board. Where the CPU component follows perfectly on the tick tock Intel development model, with the simpler die-shrink tick following the more in-depth architectural revamp tock, the GPU part is being characterised as a 'tick plus'.

 

The new HD graphics in Ivy Bridge represents far more than just a die-shrink down to 22nm.

 

Sitat slutt.

 

 

Fastprisavtale på strøm er inngått med Kraftinor.

Som Theo343 og Rayline TWB har annonsert har også jeg inngått en 3-årig fastprisavtale med Kraftinor, gjeldende fra første månedskifte som kommer, og dermed er folderiggen sikret stabil og forutsigbar priset strøm de neste 3 årene.

 

 

 

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Om Intel klarer å gi IB 20% ytelsesøkning, så vil 4 kjerner kunne gi bedre ytelse enn i7 6 kjerner @ samme frekvens. Hvis en tar med effektforbruk, vil det havne på nær det halve. Jeg leste litt nedover i kommentarene på sniktitten av FX-8150, men stoppet etter diagrammene fra Anandtech, som viste effektforbruk for bl.a. 2500k, 2600k og FX-8150. Tallene lød 133, 155 og 229 i nevnte rekkefølge @stock. Omsatt til 24/7 folding, vil en FX-8150 belaste strømregninga med 650 KhW mer enn en i7 2600k årlig.

Lenke til kommentar

Veldig positivt at ytelse og effektforbruk blir så mye forbedret, men synd at vi må vente 6 måneder før ryktene kan bekreftes og dokumenteres. Og så er jeg selvsagt spent på hvor den legger seg i pris? Blir den priset omkring 2K for modellen som tilsvarer SB 2600K så er det jo interessant å skifte ut noen av de eldste riggene som folder med i7 920 - 950. Strømforbruket vil jo bortimot halveres mens PPD vil mer enn dobles.

 

Jeg leste forresten om FX-8150 et sted at ved å justere noe i Windows 7 så kan ytelsen øke med så mye som 40%, se link til omtale av patch for Windows 7: http://quinetiam.com/?p=2356 Men kanskje er det bare rykter dette også, selv om det hadde vært greit for Amd med tanke på konkurransen med Intel. Uansett så er strømforbruket til FX-8150 alt for høyt med tanke på folding sammenlignet med IB.

 

Det ville jo vært spennende å teste FX-8150 under Linux og se hva ytelsen der ligger på! Hvis denne øker tilsvarende som nevnte patch beskriver så ville jo saken vært bekreftet langt på vei.

 

Edit:

Jeg registrerer nå at Folding@home v7 client (7.1.38) er sluppet nylig. Har aldri tatt meg bryderiet å oppgradere fra v6 Client (6.34). Vil det ha noe for seg med hensyn til ytelse og stabilitet, evt. også brukervennlighet å bruke v7 framfor v6?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har en maskin som folder via trådløst og det går feilfritt. Det har hendt en eller to ganger at den falt ut av nettet og routeren måtte resettes. Maskinen har veldig godt signal mot nettet (alle strekene er grønne) så hvis du kun har en strek så virker det jo noe svakt. Men du har jo signal så det er jo bare å prøve en stund.

 

Dette er den eneste maskinen jeg har igjen som kjører Windows 7, og grunnen til at den kjører Wifi er at portene mot kablet nett ikke virker lenger, ukjent av hvilken grunn.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvilken versjon av klienten en bruker, har ingen betydning for ytelse eller stabilitet. Klienten er kun et skall som laster ned WU'en, setter en eller annen Fahcore i arbeid og laster opp ferdige WU'er. V7 har innebygd en del funksjonalitet som en før måtte bruke 3-parts snutter til, som f.eks. utregning av ppd, tpf. osv., pluss at den kan ha flere Fahcore i arbeid samtidig (også på forskjellige PC'er). For noen er det kanskje mer brukervennlig, personlig foretrekker jeg v6, der loggen gir meg all nødvendig info med null overhead.

 

Testing av v7 anbefales gjort i Windows. Det er litt mer omstendelig å fjerne den i Linux, siden den installeres som root. Da jeg testet v7.1.24 var den uten uninstall.

Lenke til kommentar

Takk, og siden alt for tiden går på skinner med v6 så holder jeg meg til den.

 

Edit:

Må nesten ta med denne, ny rekord på meg siste døgn med 1,090,812 poeng, som skyldes at 6 rigger nedkom i samme tidsrom.

post-53451-0-33240300-1318839261_thumb.jpg

 

edit2:

La om en av Ubuntu riggene (i7 980X) fra 11.04 til 11.10 og er spent på om det vil få helt slutt på variasjonene i TPF under folding. Oppgraderingen gikk helt automatisk og smertefritt, men krevde en resett av maskinen. Unity ville ikke virke hos meg på 11.04 men nå fungerer det, og jeg liker det det nye skrivebordet veldig godt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Må nesten ta med denne, ny rekord på meg siste døgn med 1,090,812 poeng, som skyldes at 6 rigger nedkom i samme tidsrom.

Sett i perspektiv er det pr. idag kun 84 på HW.no som har samlet flere poeng i hele sin karriere! På en ellers god dag for laget, var det også over 50% av dagsproduksjonen.

Lenke til kommentar

Det er mange som leverer for tiden, at mitt bidrag ble litt større enn vanlig dette døgnet skyldes tilfeldigheter og ikke statistikk. Mer imponerende er det at vi har fem bidrag over 150K, hvorav 4 over 200 og at gjennomsnittet er passert 15K for samtlige donorer. Slik det ser ut vil vi også passere 1 milliard poeng før måneden er omme. Om 3 år er vi, lille hardware.no teamet, nummer 17 i verden hvis ikke noe uforutsett skjer, og det er imponerende med kun 115 aktive brukere, takk til alle dem.:thumbup:

 

Hvor blir det forresten av artikkelen om folding som det var snakk om for noe tid tilbake? Vi trenger litt publisitet, og flere foldere hvis vi skal klare å holde koken i tiden som kommer.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Bruk inSSIDer for å klarlegge signalstyrke

Det er faktisk den jeg bruker, jeg hadde en Dlink G54 AP og var ikke fornøyd.

Hentet akkurat en netgear N300 , kanskje den går lenger.

Edit: Ingen forskjell på G54 N300 iallefall

Grafen er ifra AP og turen ned i kjelleren.

Jeg skulle jo fyre opp en SR2 til, men har bare kjøpt PSU og kabinett og SSD så kom en uplanlagt usaferie og tok prosessorer og hk-potten.

 

For hver 500K ene SR2 leverer med ubuntu , leverer den andre med win 7 200K

Dvs 300k mer om jeg får satt inn ubuntu på den andre også.

Vi skulle jo lage en google docks og dele dokumentet med de som ville her inne og skrive den sammen.

Når vi var fornøyd skulle vi sende den inn og HW.no skulle poste den på forsiden.

( De sa de ikke hadde kunnskap til å skrive den selv)

post-64596-0-22737600-1318952532_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok takk for hjelpa

 

Skjermen er plasmatv hvor oppløsninga er forferdelig , smmen med en mus på låret og skjermtastatur ble dette en uforglemmelig kveld.

Men fikk nå opp ubuntu -bigbeta på en sr2 til.

 

 

Finnes det PPD-app til android eller ..

Ikke synke over egne maskiner, men fra en database på nett som http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=37651

post-64596-0-79214500-1318968695_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

100% på samtlige 24 kjerner, tøft.:thumbup:

 

Edit:

Har nå oppgradert til Ubuntu 11.10 på samtlige rigger untatt den som ennå kjører Win 7 via Wifi. Oppgraderingen(e) gikk smertefritt og uten en eneste feil. Unity fungerer nå over hele parken, pokker det er artig når alt fungerer som det skal.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...