Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjørte en 6903 til 100%, men fikk ikke levert.

 

i7 2600K begynner å slite med P6904 nå, etter at 50% ble passert. Nå ved 58% er TPF oppe i 84:16 som er 10 minutter mer enn gjenomsnittet, og 11 minutter mer enn raskeste % til nå.

 

Har du noen formening om hva som forårsaker tidsforskyvelsen i TPF?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg forskjellel mellom a3 og a4-cores? Startet litt folding på en laptop her med en Core2Duo P8700, og fikk a4-core/project P7200. Kjører med nyeste console-klient, 6.34. Den har forstått -smp switchen min, og begge kjernene jobber fullt. Men trodde a3 var nyeste og beste, liksom. Kan neste WU jeg får hende at benytter seg av a3? Ikke at det er så viktig, men ble nysgjerrig da en tredje laptop med tilsvarende cpu drar a3-WUs. Den kjører dog v7 klienten.

Lenke til kommentar

På den 6903 jeg testet på, var det ingen unormal variasjon i tpf. Er over 60% ut i en 6904 på 970'n nå, og tpf varierer med mindre enn 10 sekunder. Du kan jo sjekke om det er noen andre prosesser som går eller om du har lite ledig ram. Jeg hadde bare 4 GB i min og det var mer enn nok.

 

Har 8GB RAM som burde være tilstrekkelig og vel så det, men TPF varierer melleom 73 og 89 minutter som vel er hinsides det normale. Jeg har ikke startet noe nytt og kan heller ikke se at flere prosesser er kommet til. Jeg mistenker likevel at maskinen "sovner" i perioder som da være årsaken til det hele. Er det noen jeg kan gjøre for å holde maskinen i "form" slik at den ikke sovner av.

 

PS. Jeg har slått av alt som har med strømsparing å gjøre!

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg forskjellel mellom a3 og a4-cores? Startet litt folding på en laptop her med en Core2Duo P8700, og fikk a4-core/project P7200. Kjører med nyeste console-klient, 6.34. Den har forstått -smp switchen min, og begge kjernene jobber fullt. Men trodde a3 var nyeste og beste, liksom. Kan neste WU jeg får hende at benytter seg av a3? Ikke at det er så viktig, men ble nysgjerrig da en tredje laptop med tilsvarende cpu drar a3-WUs. Den kjører dog v7 klienten.

 

A5 er nyeste og representerer siste generasjon av SMP, samt BigAdv og BigBeta hvis ikke jeg har gått glipp av noe de siste månedene. Jeg synes likevel at du får for lite betalt for Core2Duo P8700 hvor du burde ligget noe høyere. Min gamle Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 gir ca. 5 - 6K PPD hvis jeg overklokker den til 3.5GHz, Link til de siste generasjoner av folding@home http://folding.stanf...ownloadWinOther

 

 

Edit: Slettet helt klart misvisende informasjon som jeg la ut!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

På den 6903 jeg testet på, var det ingen unormal variasjon i tpf. Er over 60% ut i en 6904 på 970'n nå, og tpf varierer med mindre enn 10 sekunder. Du kan jo sjekke om det er noen andre prosesser som går eller om du har lite ledig ram. Jeg hadde bare 4 GB i min og det var mer enn nok.

 

Har 8GB RAM som burde være tilstrekkelig og vel så det, men TPF varierer melleom 73 og 89 minutter som vel er hinsides det normale. Jeg har ikke startet noe nytt og kan heller ikke se at flere prosesser er kommet til. Jeg mistenker likevel at maskinen "sovner" i perioder som da være årsaken til det hele. Er det noen jeg kan gjøre for å holde maskinen i "form" slik at den ikke sovner av.

 

PS. Jeg har slått av alt som har med strømsparing å gjøre!

Du kjører Ubuntu? og har lagt in Kraken?

Lenke til kommentar

Kraken er kun ment brukt på PC'er med mer enn en cpu, så det er ikke løsningen for en i7 2600k. Jeg så heller ingen cpu-aktivitet i HW monitoren, men tpf'en var likevel helt i tråd med forventningene. Jeg tror heller ikke at strømsparing har noe med saken å gjøre. Det at PC'en går i dvale, er en Win7-greie, som ikke har med BIOS å gjøre.

Lenke til kommentar

War:

En UPS bør aldri belastes mer enn 75% av effektkapasiteten og i tillegg må du ha nok batterilevetid til å ta ned maskinene automatisk via UPS styrte rutiner. Dermed kan du få til en kontrollert shutdown som ivaretar arbeidet som er utført til nedtakelse.

 

Husk også at du må sette opp rutinene til å kunne vente for å se om strømmen kommer tilbake innen rimelig tid før alt tas ned, ellers vil alt gå opp og ned ved kortvarige påfølgende strømbrudd og tappe batteriene så løsningen ikke lenger fungerer. I tillegg må du sette opp at maskinene ikke startes igjen før batterikapasiteten er god nok til å håndtere flere strømbrudd. Alt dette krever ekstra kapasitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
War:

En UPS bør aldri belastes mer enn 75% av effektkapasiteten

 

1200W skriver de, så kan man ikke bruke 1200W

Nice.

 

Nå skal ikke jeg slå de av osv, mye å sette opp.

Skal bare rekke ut i gangen og slå på strømmen igjen.

 

Kanskje bare sette ubuntu-SR2 på den da , win 7 er lett å starte igjen.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg forskjellel mellom a3 og a4-cores? Startet litt folding på en laptop her med en Core2Duo P8700, og fikk a4-core/project P7200. Kjører med nyeste console-klient, 6.34. Den har forstått -smp switchen min, og begge kjernene jobber fullt. Men trodde a3 var nyeste og beste, liksom. Kan neste WU jeg får hende at benytter seg av a3? Ikke at det er så viktig, men ble nysgjerrig da en tredje laptop med tilsvarende cpu drar a3-WUs. Den kjører dog v7 klienten.

 

A5 er nyeste og representerer siste generasjon av SMP, samt BigAdv og BigBeta hvis ikke jeg har gått glipp av noe de siste månedene. A3 er 2 generasjoner siden som gir fra seg helt marginalt med PPD. Jeg synes likevel at du får for lite betalt for Core2Duo P8700 hvor du burde ligget noe høyere. Min gamle Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 gir ca. 5 - 6K PPD hvis jeg overklokker den til 3.5GHz, Link til de siste generasjoner av folding@home http://folding.stanf...ownloadWinOther

Hmm, er ikke slik jeg tolker denne siden; http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home_cores#GB

 

Ifølge denne er a4 en eldre, mens a3 er "nestegenerasjon" SMP2-core, og a5 er bigadv sammen med a6. Blir jo forvirra av mindre :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Hmm, er ikke slik jeg tolker denne siden; http://en.wikipedia....g@home_cores#GB Ifølge denne er a4 en eldre, mens a3 er "nestegenerasjon" SMP2-core, og a5 er bigadv sammen med a6. Blir jo forvirra av mindre :)

 

Ser det er nevnt en a6 der men den har jeg aldri sett noe til og jeg kjører både BigAdv og BigBeta som begge (alle) bruker a5 hos meg.

post-53451-0-70110900-1317049598_thumb.jpg

Mulig a6 tilhører den nye versjon 7 klienten som ennå er i beta. Kan lite om denne og overlater til ei57 å forklare dette i detalj.

 

Mer info om Folding@Home v7 Client Beta Release finner du her: https://fah-web.stan...jects/FAHClient

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Bigadv er null stress, bare fortsatte fra der den gamle w3550'en ble forlatt. :) Måtte endre fra smp -8 til smp -12 i shortcut, men ellers plug and play. Kjører 1.3v/4.1ghz nå, luftkjølt (enn så lenge).

 

Får ta linux omtrent samtidig som jeg setter opp vannkjølinga. Forbasket irriterende å alltid mangle en del her og en del der...

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...