Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Kan jeg bruke ssh fra en win maskin? Og fra eksternt nett? Ja, så lenge du åpner porten i ruteren og har putty installert på maskinen din så kan du det. Kan jeg bruke det mot en win maskin også? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Det finnes måter å installere en ssh server på windows(ikke at jeg anbefaler å gjøre det). Men ssh er for det meste brukt for å få et shell på unix lignende systemer. Endret 16. september 2011 av xaco Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Det finnes måter å installere en ssh server på windows(ikke at jeg anbefaler å gjøre det). Men ssh er for det meste brukt for å få et shell på unix lignende systemer. Da er den uaktuell, jeg får heller prøve å få lagt inn Teamviewer. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Teamviewer har så vidt jeg vet ikke en server til linux man kan knytte til en konto, bare et program man kan starte ved behov. Du må nok belage deg på å bruke to programmer uansett. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Teamviewer har så vidt jeg vet ikke en server til linux man kan knytte til en konto, bare et program man kan starte ved behov. Du må nok belage deg på å bruke to programmer uansett. Så om programmet kjører i linux som oppstartsprogram slik som i windows så vil det ikke fungere?? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Dufår sjekke temviewer sine sider, men sist jeg sjekket, hadde de ikke den funksjonaliteten. Det hjelper jo lite å starte det ed oppstart, om det ikke er mulig å knytte det til en konto.... Ville nok hellr sett etter alternativer. Teamviewer ble laget for remote support av andres maskiner, og IMHO er det fortsatt det eneste det egner seg godt til. Red: Du har jo for eksempel nomachine som kan være verdt en titt. Endret 16. september 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Hmm i win får hver enkelt maskin sin ID som man knytter til sin konto, jeg har konto, og så lenge man kjenner ID'en og passordet kan man logge seg på maskinen. Men du mener at det ikke funker i Linux? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) LogMeIn har en betaversjon av LogMeIn Hamachi for Linux som kan fjernstyre maskinen via en kryptert VPN klient i et terminalvindu hos remote. Jeg har ikke prøvd det selv ennå, men tenker å teste det når jeg får tid ut på høsten. Slik jeg forstår det så logger man på som normalt via LogMeIn kontoen, men havner i en terminal på maskinen man vil nå. https://secure.logmein.com/SCA/labs/ Endret 16. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hmm i win får hver enkelt maskin sin ID som man knytter til sin konto, jeg har konto, og så lenge man kjenner ID'en og passordet kan man logge seg på maskinen. Men du mener at det ikke funker i Linux? Nei, jeg mener ikke at det ikke "fungerer i linux", jeg mener at Teamviwer ikke har giddet å lagd en applikasjon med den funksjonaliteten som kjærer på linux. I hvert fall sist jeg sjekket. Igjen: Teamviewer ble startet som et on-demand support-opplegg, og har aldri vært sepsielt bra på noe annet, i min bok. (Til gjengjelg gjør/gjorde de det bedre enn noen av konkurrentene.) Men som nevnt, Nomachine gjør akkurat det du ønsker, om Teamviewer fortsatt er like håpløst. De har så vidt jeg vet et eget repository for Ubuntu også. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Spørsmål til Linux ekspertene her: I Win7 så kan jeg sette strøminstillingen til høy ytelse(High performance) dette gjør at turbo multi er på hele tiden. Finnes det noe tilsvarende i Linux(Ubuntu for min del)? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Strøminstillingene er full guffe så lenge du ikke har installert noe cpu-scaling software eller valgt noe annet. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Strøminstillingene er full guffe så lenge du ikke har installert noe cpu-scaling software eller valgt noe annet. Noe program som viser faktisk hastighet på cpu du kjenner til? Har prøvd "CPU Frequency Scaling Monitor" men den viser bare stock hastighet ikke OC. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Slettet! Endret 19. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Da har jeg endelig fått en SR-2 maskin i gang med folding igjen Jeg prøver å finne ut om TPF på 22:10 min(6903 WU) er rett i forhold til klokken på CPUene på SR-2, noen som kan bekrefte at TPF stemmer med en klokk på 4320MHz? Endret 19. september 2011 av minhund Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Det er jo vanskelig å si når man ikke selv har samme maskin, men TPF stemmer godt med Folding@home Bonus Point Calculator hos http://linuxforge.net/bonuscalc2.php Endret 19. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er jo vanskelig å si når man ikke selv har samme maskin, men TPF stemmer godt med Folding@home Bonus Point Calculator hos http://linuxforge.net/bonuscalc2.php Ja den stemmer men sier meg ikke om CPU kjører på 22 eller 24 multi. Maks multipler i bios er 22 mens maks turbo på alle kjerner er 24 så spm er om jeg folder på 3960 MHz eller 4320 MHz.. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg kjører en 6903 på 970'n nå og tfp ligger rundt 44m20s @ 4GHz. Ut fra det, lukter det litt 22 multi. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Jeg kjører en 6903 på 970'n nå og tfp ligger rundt 44m20s @ 4GHz. Ut fra det, lukter det litt 22 multi. Var det jeg fryktet men siden jeg ikke får sett cpu frekvens i Ubuntu så vet jeg jo ikke. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 3x w3670 + 3x 2600k i posten i dag her skal det bygges! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Har du tid til å skrive på forumet nå, sett i gang og bygg :rofl: Endret 19. september 2011 av minhund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå