Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dufår sjekke temviewer sine sider, men sist jeg sjekket, hadde de ikke den funksjonaliteten. Det hjelper jo lite å starte det ed oppstart, om det ikke er mulig å knytte det til en konto.... Ville nok hellr sett etter alternativer. Teamviewer ble laget for remote support av andres maskiner, og IMHO er det fortsatt det eneste det egner seg godt til.

 

Red: Du har jo for eksempel nomachine som kan være verdt en titt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

LogMeIn har en betaversjon av LogMeIn Hamachi for Linux som kan fjernstyre maskinen via en kryptert VPN klient i et terminalvindu hos remote. Jeg har ikke prøvd det selv ennå, men tenker å teste det når jeg får tid ut på høsten. Slik jeg forstår det så logger man på som normalt via LogMeIn kontoen, men havner i en terminal på maskinen man vil nå. https://secure.logmein.com/SCA/labs/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hmm i win får hver enkelt maskin sin ID som man knytter til sin konto, jeg har konto, og så lenge man kjenner ID'en og passordet kan man logge seg på maskinen. Men du mener at det ikke funker i Linux?

Nei, jeg mener ikke at det ikke "fungerer i linux", jeg mener at Teamviwer ikke har giddet å lagd en applikasjon med den funksjonaliteten som kjærer på linux. :p I hvert fall sist jeg sjekket. Igjen: Teamviewer ble startet som et on-demand support-opplegg, og har aldri vært sepsielt bra på noe annet, i min bok. (Til gjengjelg gjør/gjorde de det bedre enn noen av konkurrentene.) Men som nevnt, Nomachine gjør akkurat det du ønsker, om Teamviewer fortsatt er like håpløst. De har så vidt jeg vet et eget repository for Ubuntu også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...