Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jeg ikke tenke meg.

Var DDR3 på komplett superweekend idag, 90 kr for 4gb- brikker.

 

Nemlig, tenkte på å kjøpe noen sett - men om jeg taper en anseelig mengde PPD på det, så gidder jeg ikke. Iflg enkelte kilder er det endel å tjene på raskere minne, så spørs om jeg ikke heller kjøper noe 2000mhz cl9 istedet.

Om du ikke skal overklokke, så er ikke 2000MhZ minne nødvendig.

Lenke til kommentar

Det kan jeg ikke tenke meg.

Var DDR3 på komplett superweekend idag, 90 kr for 4gb- brikker.

 

Nemlig, tenkte på å kjøpe noen sett - men om jeg taper en anseelig mengde PPD på det, så gidder jeg ikke. Iflg enkelte kilder er det endel å tjene på raskere minne, så spørs om jeg ikke heller kjøper noe 2000mhz cl9 istedet.

Om du ikke skal overklokke, så er ikke 2000MhZ minne nødvendig.

 

Hva mener du med "IKKE SKAL OVERKLOKKE":ohmy: all HW klokkes så lenge det er mulig :rofl:

1333 MHz minne er sååå DDR2 :tease:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Om en følger spillereglene, så kan 1155 potensielt gi ca 50k ppd, mens 1366 kan komme godt over 80k ppd. Sistnevnte vil være en 40-60W dyrere i drift. Nå kommer vel også 2011 snart, og dersom den billigste 6-kjernern der havner i nærheten av i7 970, så vil nok den være det gunstigste valget.

 

Litt i frustrasjon over mangel på big, så la jeg inn noen fikser for å få de virkelig store på i7 2600k. Nå ble det bare en 6901 i første omgang, men det er nye sjanser natt til mandag.

Lenke til kommentar

Er pent, min med en quad og 8800GT bruker 300-310W.. Du har hinsides høyere PPD/Watt enn meg :p

Ja fruktkake det er veldig pent, men det er også ett problem? Nå big wu kom så mistet Fah mange som gikk fra vanlig smp/gpu til kun big wu. Grunnen er mye mere poeng per wu og mindre strøm per wu.

Jeg har mangen ganger vurdert å gå fra vanlig smp (9) og vanlig gpu (11) til big wu. Men jeg har bestemt meg for å kjøre slik jeg gjør nå? Poengene er en ting, men forskningen er mye viktigere en mest mulig poeng?

Hadde jeg gjort som mangen i laget har gjort, fra smp/gpu til big wu ville jeg hold stand fra de som var bak meg.

Jeg kunne hatt 9 maskiner som kun kjørte big wu.

Har som i dag 9 pcer som folder gpu og smp.

Lenke til kommentar
Jeg har mangen ganger vurdert å gå fra vanlig smp (9) og vanlig gpu (11) til big wu. Men jeg har bestemt meg for å kjøre slik jeg gjør nå? Poengene er en ting, men forskningen er mye viktigere en mest mulig poeng?

 

Tror det går å se litt annerledes på det også siden det må være en grunn til at Stanford også slipper ut nye WUer i form av BigAdv og BigBeta. Jeg antar at det har med 4 forhold å gjøre som alle igjen har med maskinvare å gjøre:

 

1. Det kommer stadig til ny og kraftigere maskinvare, og det ville være dumt av SF å ikke nyttiggjøre seg det positive i denne utviklingen.

 

2. Med den nye typen maskivare får SF gjort mer forskning enn om de bare kjørte på standard SMP og GPU.

 

3. Å folde med det siste og kraftigste som er av maskinvare for folket, sparer man også miljøet i form av et lavere strømforbruk pr PPD.

 

4. Dette igjen trigger konkurranseinstinktet hos unge foldere som synes det er givende å bygge opp kraftige folderigger og se at det fungerer. Dess kraftigere dess bedre ser det ut som.

 

Samtidig sparer også vi som folder litt strøm, som igjen gjør at vi får råd til å fornye maskinvaren fortløpende.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...