ei57 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 6904 er verstingen og har en tpf som nok tar 20 minutter lengre enn for 6903 i de hastigheter Min Hund opererer. Poengmessig er 6903 langt å foretrekke med 10k+ bedre ppd. Begge ligger dog godt over vanlig big, faktisk så mye som 50-70%. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Ja 6904 er bigbeta, får 400k for den når den er ferdig. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Takk for svar begge to. Har en i7 980X på veg i posten som jeg håper er i produksjon på tirsdag førstkommende, skal erstatte en 920 som skal pensjoneres. Det blir spennende å se hvor langt denne kan klokkes opp. Endret 27. august 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Alias: Det er bra du er i full gang igjen, jeg trodde laget mistet deg da de satte ned bonus poengene, Men burde du ikke ventet til den 20/9? Jeg sier bare AMD? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Tror dere 2stk 360 radiator + en 240 rad holder til å kjøle en 2600K? Det var en spøk som jeg regner med at alle her skjønte. Holder på med ett prosjekt til SB-e og nye GPUer men siden de ikke er kommet ennå har jeg puttet UD4 og 2600K inn i kabinettet sammen med raddisene over. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Nøyaktig samme mobo som meg du gitt.... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Nøyaktig samme mobo som meg du gitt.... Duger til F@H men et sant h.. å klokke på, det samme er vist UD5 også. Når du vil øke BCLK på det så må det gjøres i step på 0,5 mellom hver reboot ellers så får man det jeg kalle reboot bonansa, kortet blir stående og reboote uten post i flere minutter før det endelig sier OC-failed. Edit: TPF på 6904 WUen har nå gått ned til 58:08 etter at jeg økte OC til 4,5 GHZ på 980Xen Endret 27. august 2011 av minhund Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Gigabyte er søppel, disse P67-kortene er vel noe av det verste somer lagd rent OC-messig. Strengt tatt ikke uvanlig for den kanten, eneste OK kortet jigga har sluppet er vel UD9, men det er til gjengjeld historiens mest overprisede Mulig jeg setter opp en rig til snart... ble litt stusselig med kun to maskiner oppe. Venter på at verdens tregeste fyr skal få sendt en pakke med det jeg mangler av deler (2x restop og 1x pumpe), trenger noen nipler også, men tar de lokalt. Mangler egentlig bare en deltidsjobb så jeg kan få oppgradert til 6-kjernere, og pensjonere de litt for gamle PSUene mine (de 3 eldste er vel rundt 5 år). Er SSD fyfy på en foldingmaskin, forresten? Lurer også på å kjøpe noen billigere 16gb-disker fra utlandet for å unngå knatrelyder (diskene mine er dessverre ikke av det stille slaget), men hørte noen rykter om at dette ikke var optimalt ift levetid grunnet mye skriving. Skjønt, om jeg skulle handle disker fra en norsk sjappe er det jo bare å levere den inn om noe går galt - og evt være lur og lagre et disk image på en gammeldags disk så det går kjapt å få den opp igjen når man har fått ny disk i hus. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 SSDer og skriving i dag er tildels en no-issue for hjemmebruk og/eller FAH. Jeg ville definitivt gjort det og man får fine SSDer for 350,- til formålet. Mine dedikerte rigger vil kun kjøre SSDer. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Alias:Det er bra du er i full gang igjen, jeg trodde laget mistet deg da de satte ned bonus poengene,Men burde du ikke ventet til den 20/9? Jeg sier bare AMD? Det ble for langt fram, men blir spennende å se hva Amd klarer med hensyn til folding, men må innrømme at jeg er litt skeptisk. Endret 28. august 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Må si jeg ikke har store forhåninger til AMD for det virker som de ligger 1,5 til 2 generasjoner etter Intel på effektivitet og strømforbruk. Håper jo at de skal klare å ta igjen Intel slik at det blir konkuranse. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk. Måtte flytte 8800GT-en som jeg brukte til folding til spillmaskinen. Vurderer om jeg i det hele tatt gidder å vedlikeholde en spill-PC lengre, PS3 er jo blitt så billig nå ^^ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det kommer en del spill nå utover som gjør at jeg ikke gir opp SpillPC helt ennå. BF3 er den store. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk. Hvis du tar deg bryet med å reklamere på 9800GX2 så har du krav på nytt kort eller pengene du betalte for kortet tilbake så lenge kortet ikke er over 5 år. Jeg har med hell gjort dette med 3 slike kort. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Må si jeg ikke har store forhåninger til AMD for det virker som de ligger 1,5 til 2 generasjoner etter Intel på effektivitet og strømforbruk. Håper jo at de skal klare å ta igjen Intel slik at det blir konkuranse. Jeg håper for amd sin del at du tar delvis feil? Intel har nok mye mer dollar de kan bruke på utvikling enn det amd har? Så vil nå jeg si at de du har bruker noe vilt med strøm, og de koster for mye. (sr2 systemet) PS: Jeg sier ikke 2600K er dyr, men de er dyrere en det de burde være. Jeg vurderte selv en prosessor som alias har bestilt, men det er alt for dyrt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk. Hvis du tar deg bryet med å reklamere på 9800GX2 så har du krav på nytt kort eller pengene du betalte for kortet tilbake så lenge kortet ikke er over 5 år. Jeg har med hell gjort dette med 3 slike kort. Det høres jo kjempebra ut. Er det noe spesielt jeg skal henvise til da? Kortet er nesten 3 år gammelt nå, så garantien har vel løpt ut. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Må si jeg ikke har store forhåninger til AMD for det virker som de ligger 1,5 til 2 generasjoner etter Intel på effektivitet og strømforbruk. Håper jo at de skal klare å ta igjen Intel slik at det blir konkuranse. Jeg håper for amd sin del at du tar delvis feil? Intel har nok mye mer dollar de kan bruke på utvikling enn det amd har? Så vil nå jeg si at de du har bruker noe vilt med strøm, og de koster for mye. (sr2 systemet) PS: Jeg sier ikke 2600K er dyr, men de er dyrere en det de burde være. Jeg vurderte selv en prosessor som alias har bestilt, men det er alt for dyrt. Som jeg sa så håper jeg at AMD kommer med noe som er på nivå med Intel sine topp modeller men jeg har mine tvil. SR-2 riggene er dyr og de bruker mye strøm når man klokker de slik jeg gjør men det er ok, jeg kjøper ikke min HW kun med tanke på F@H men også til klokking og bygging av vannrigger. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk. Hvis du tar deg bryet med å reklamere på 9800GX2 så har du krav på nytt kort eller pengene du betalte for kortet tilbake så lenge kortet ikke er over 5 år. Jeg har med hell gjort dette med 3 slike kort. Det høres jo kjempebra ut. Er det noe spesielt jeg skal henvise til da? Kortet er nesten 3 år gammelt nå, så garantien har vel løpt ut. Du har enda reklamsjonsretten, den vil være 5 år på skjermkort. Så henvend deg til bedriften du kjøpte kortet fra. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Som innlegget over sier så gjelder 5 år reklamasjonsrett i Norge for varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, som skjermkortet ditt kommer inn under. Bare søk retur / RMA på vanlig måte så får du enten nytt tilsvarende kort, eller nyprisen refundert. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Som innlegget over sier så gjelder 5 år reklamasjonsrett i Norge for varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, som skjermkortet ditt kommer inn under. Bare søk retur / RMA på vanlig måte så får du enten nytt tilsvarende kort, eller nyprisen refundert. Man har vel krav på noe med tilsvarende ytelse, så en butikk kan jo komme unna med noe a la GTX460. 768mb-varianten ser ut til å være på samme nivå, 1gb er definitivt raskere. 1gb er vel den mest vanlige lagervaren, så dersom jeg hadde jobbet i en nettbutikk er det vel det jeg hadde gitt ut antageligvis. Hvis ikke sjappa har 460 1gb har de sikkert 560 non-Ti, som vil være et knepp over der igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå