Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere 2stk 360 radiator + en 240 rad holder til å kjøle en 2600K?

 

 

Det var en spøk som jeg regner med at alle her skjønte.:tease:

Holder på med ett prosjekt til SB-e og nye GPUer men siden de ikke er kommet ennå har jeg puttet UD4 og 2600K inn i kabinettet sammen med raddisene over.

 

post-152551-0-56849100-1314473454_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Nøyaktig samme mobo som meg du gitt....

 

Duger til F@H men et sant h.. å klokke på, det samme er vist UD5 også. Når du vil øke BCLK på det så må det gjøres i step på 0,5 mellom hver reboot ellers så får man det jeg kalle reboot bonansa, kortet blir stående og reboote uten post i flere minutter før det endelig sier OC-failed.

 

Edit: TPF på 6904 WUen har nå gått ned til 58:08 etter at jeg økte OC til 4,5 GHZ på 980Xen :)

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Gigabyte er søppel, disse P67-kortene er vel noe av det verste somer lagd rent OC-messig. Strengt tatt ikke uvanlig for den kanten, eneste OK kortet jigga har sluppet er vel UD9, men det er til gjengjeld historiens mest overprisede :p

 

Mulig jeg setter opp en rig til snart... ble litt stusselig med kun to maskiner oppe. Venter på at verdens tregeste fyr skal få sendt en pakke med det jeg mangler av deler (2x restop og 1x pumpe), trenger noen nipler også, men tar de lokalt.

 

Mangler egentlig bare en deltidsjobb så jeg kan få oppgradert til 6-kjernere, og pensjonere de litt for gamle PSUene mine (de 3 eldste er vel rundt 5 år).

 

Er SSD fyfy på en foldingmaskin, forresten? Lurer også på å kjøpe noen billigere 16gb-disker fra utlandet for å unngå knatrelyder (diskene mine er dessverre ikke av det stille slaget), men hørte noen rykter om at dette ikke var optimalt ift levetid grunnet mye skriving. Skjønt, om jeg skulle handle disker fra en norsk sjappe er det jo bare å levere den inn om noe går galt - og evt være lur og lagre et disk image på en gammeldags disk så det går kjapt å få den opp igjen når man har fått ny disk i hus.

post-101601-0-03493100-1314492513_thumb.jpg

post-101601-0-18994400-1314492678_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Alias:

Det er bra du er i full gang igjen, jeg trodde laget mistet deg da de satte ned bonus poengene,Men burde du ikke ventet til den 20/9? Jeg sier bare AMD?

 

Det ble for langt fram, men blir spennende å se hva Amd klarer med hensyn til folding, men må innrømme at jeg er litt skeptisk.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk.

 

Hvis du tar deg bryet med å reklamere på 9800GX2 så har du krav på nytt kort eller pengene du betalte for kortet tilbake så lenge kortet ikke er over 5 år. Jeg har med hell gjort dette med 3 slike kort.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke har store forhåninger til AMD for det virker som de ligger 1,5 til 2 generasjoner etter Intel på effektivitet og strømforbruk. Håper jo at de skal klare å ta igjen Intel slik at det blir konkuranse.

Jeg håper for amd sin del at du tar delvis feil?

Intel har nok mye mer dollar de kan bruke på utvikling enn det amd har?

Så vil nå jeg si at de du har bruker noe vilt med strøm, og de koster for mye. (sr2 systemet)

PS: Jeg sier ikke 2600K er dyr, men de er dyrere en det de burde være.

Jeg vurderte selv en prosessor som alias har bestilt, men det er alt for dyrt.

Lenke til kommentar
Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk.

 

Hvis du tar deg bryet med å reklamere på 9800GX2 så har du krav på nytt kort eller pengene du betalte for kortet tilbake så lenge kortet ikke er over 5 år. Jeg har med hell gjort dette med 3 slike kort.

Det høres jo kjempebra ut. Er det noe spesielt jeg skal henvise til da? Kortet er nesten 3 år gammelt nå, så garantien har vel løpt ut.

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke har store forhåninger til AMD for det virker som de ligger 1,5 til 2 generasjoner etter Intel på effektivitet og strømforbruk. Håper jo at de skal klare å ta igjen Intel slik at det blir konkuranse.

Jeg håper for amd sin del at du tar delvis feil?

Intel har nok mye mer dollar de kan bruke på utvikling enn det amd har?

Så vil nå jeg si at de du har bruker noe vilt med strøm, og de koster for mye. (sr2 systemet)

PS: Jeg sier ikke 2600K er dyr, men de er dyrere en det de burde være.

Jeg vurderte selv en prosessor som alias har bestilt, men det er alt for dyrt.

 

Som jeg sa så håper jeg at AMD kommer med noe som er på nivå med Intel sine topp modeller men jeg har mine tvil.

SR-2 riggene er dyr og de bruker mye strøm når man klokker de slik jeg gjør men det er ok, jeg kjøper ikke min HW kun med tanke på F@H men også til klokking og bygging av vannrigger.

Lenke til kommentar
Må nok melde meg ut av F@H for en stund, 9800GX2-en som jeg nå brukte til gaming røyk.

 

Hvis du tar deg bryet med å reklamere på 9800GX2 så har du krav på nytt kort eller pengene du betalte for kortet tilbake så lenge kortet ikke er over 5 år. Jeg har med hell gjort dette med 3 slike kort.

Det høres jo kjempebra ut. Er det noe spesielt jeg skal henvise til da? Kortet er nesten 3 år gammelt nå, så garantien har vel løpt ut.

Du har enda reklamsjonsretten, den vil være 5 år på skjermkort. Så henvend deg til bedriften du kjøpte kortet fra.

Lenke til kommentar

Som innlegget over sier så gjelder 5 år reklamasjonsrett i Norge for varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, som skjermkortet ditt kommer inn under. Bare søk retur / RMA på vanlig måte så får du enten nytt tilsvarende kort, eller nyprisen refundert.

 

Man har vel krav på noe med tilsvarende ytelse, så en butikk kan jo komme unna med noe a la GTX460. 768mb-varianten ser ut til å være på samme nivå, 1gb er definitivt raskere. 1gb er vel den mest vanlige lagervaren, så dersom jeg hadde jobbet i en nettbutikk er det vel det jeg hadde gitt ut antageligvis. Hvis ikke sjappa har 460 1gb har de sikkert 560 non-Ti, som vil være et knepp over der igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...