Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. :) Okei, så slik jeg har skjønt det så skal jeg sette machine ID til 1 på både laptop og desktop, og på CPU-klienten samt GPU-klienten?

Jeg har ingen parameter, burde jeg det? Men på laptop-klienten (GPU selvsagt ;) ) har jeg denne: "-forcegpu ati_r600".

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Vet heller ikke om klienten utnytter begge kjernene

For cpu så må en bruke parameteren -smp for at den skal utnytte mer enn én kjerne (fah6 -smp <evt andre parametre du vil bruke>)

Bonus fungerer vel grovt sett slik at hver WU har en "bonusfrist" (dersom den er forskjellig fra "WU deadline"), leverer man WUen innen denne "bonusfristen" så får en bonus ut i fra hvilken WU det er og hvor lenge før fristen den leveres.

For å kvalifisere for evt. bonus må en ha levert minst 10 SMP WUer (dvs. med -smp parameteren) og konfigurere fah til å bruke passkey.

Lenke til kommentar

Mer en dobbel PPD på ett år, nå kommer det jo nedjusteringer også, men ikke så ille totalt sett.

Vi har jo ikke så mange nye foldere, så lukter utbytting av hardware.

Halvering i WUs også så gpu-folding er på veg ut og big på veg inn.

Er vel det de prøver å fikse på nå med balansering av bonuser.

post-64596-0-64089800-1309996264_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er en 8800GT. Men det ser normalt ut nå igjen, må vel bare vært noe merkelig som skjedde.

Har bare ett skjermkort i gang nå siden 8800GS-viften smeltet. Fikk opp montert to gamle strømforsyninger siden jeg ikke trenger 800W corsair hehe. Like greit å bruke utstyr som er klart til å kastes :)

Lenke til kommentar

For cpu så må en bruke parameteren -smp for at den skal utnytte mer enn én kjerne (fah6 -smp <evt andre parametre du vil bruke>)

Bonus fungerer vel grovt sett slik at hver WU har en "bonusfrist" (dersom den er forskjellig fra "WU deadline"), leverer man WUen innen denne "bonusfristen" så får en bonus ut i fra hvilken WU det er og hvor lenge før fristen den leveres.

For å kvalifisere for evt. bonus må en ha levert minst 10 SMP WUer (dvs. med -smp parameteren) og konfigurere fah til å bruke passkey.

Jeg prøvde "-smp" - da lukkes programmet brått og brutalt. I tillegg prøvde jeg "fah6 -smp" og "-fah6 -smp" - da fikk jeg meldingen "Invalid parameters entered, please recheck or leave it blank.". Hva kan være galt? Jeg har fjernet "-smp" fra desktop-en, men på laptop-en så lagres det ikke. Jeg fjerner og trykker OK, men det forsvinner ikke ved restart.

Og angående passkey, skal jeg bruke den samme i hver klient, og på alle maskiner? Altså GPU+CPU på både laptop og desktop?

Lenke til kommentar

Først må du gjøre dette, cd fah enter, så dette fah6 -smp enter

Dette er dos comand. Men hvilken klient bruker du?

I linux gjør jeg dette: cd folding, der er klienten min installert.

For å starte klienten gjør jeg dette: ./fah6 -smp

I windows er det slik: cd fah

For å starte: fah6 -smp

http://folding.stanford.edu/English/WinSMPGuide

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jeg installerte nettopp konsollversjonen. Fikk aktivert parameteren "-smp", nå startes det hver gang jeg åpner programmet. Òg, den bruker begge kjernene nå! :wee: For å konfigurere passkey og "install-as-service", hvordan begynner jeg prosessen? Skal jeg skrive "fah6 -configonly -smp"?

Har tray-versjonen av GPU-klienten. Installerer konsollversjonen til den imorgen.

Et spørsmål til: Jeg bruker PC-en til spilling, filmtitting og diverse. Hvis jeg har satt klientene til å kjøre som en tjeneste, er det mulig å sette disse på pause slik at jeg kan bruke maskinen til andre ting og deretter sette på foldingen når jeg er borte?

Takk for hjelp alle sammen! :love:

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Det skal være nok å skrive: fah6 -configonly, for å legge inn ønsket info, inkl. passkey.

I smp-utgaven av v.6 av fah6 er det ingen pauseknapp. Jeg foretrekker å kjøre den manuelt (i et dosvindu), den kan avsluttes med Ctrl-C. GPU-klienten har en pauseknapp, men den virker slik at klienten pauser først når WU er ferdig.

V.7 er kommet i beta, den kan kjøre alle typer klienter under samme tak. Der virker pauseknappen.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Jeg bruker PC-en til spilling, filmtitting og diverse. Hvis jeg har satt klientene til å kjøre som en tjeneste, er det mulig å sette disse på pause slik at jeg kan bruke maskinen til andre ting og deretter sette på foldingen når jeg er borte?

For meg klarer både smp og gpu klienten å tilpasse seg spilling og daglig bruk stort sett. En sjelden gang i blant når jeg spiller henger tastatur responsen seg et par sekunder, men ellers merker jeg det ikke i det hele tatt.

Ved film avspilling hender det den hakker litt, men hvis du vil stoppe klientene når du kjører de som service går du bare inn på services(evt tjenester hvis du har norsk), høyreklikker på folding @ home i lista og velger pause, så velger resume når du er ferdig med hva du holdt på med.

Lenke til kommentar

:) Okei, det sier vel kanskje seg selv at det går an å bare avslutte tjenesten og starte den igjen etterpå (men spørsmålet er vel om det lager noe problemer).

Jeg har erfart ytelsesdegradering når jeg spiller. En gang startet jeg et spill når jeg kom hjem fra jobb og begynte å lure på hvorfor det var så sinnsykt ustabil FPS (og lav). Da oppdaget jeg at jeg hadde glemt å stoppet foldingen. Film virker flott på laptop-en mens jeg folder, men hakker litt på desktop-en (der bruker jeg CPU til avspilling).

Lenke til kommentar

Det har du rett i, det har skjedd noen ganger. Etter omleggingen av bonussystemet velger jeg, etter å han tenkt meg om, å gi meg med foldingen. Jeg begrunner det enkelt på forumet hos f@h slik, siterer meg selv:

"I have been invested quite a lot of money in 7 rigs, 5 i7 9XX and 2 i7-2600k. This is done to obtain a larger production of PPD, and to save power. After downgrading of bonus points do I use approx. 15% more power to achieve the same PPD as before. Previously, I did only GPU folding, but by changing on to the CPU BigAdv folding, a year ago, I lowered my consumption by 50%. A week ago I passed 100,000,000 points. I have been folding since October 2008. Because of the change in bonus points, I now quit folding."

Link: http://foldingforum....=191052#p191052

Jeg er altså svært lite fornøyd med at jeg igjen måtte sette inn en ny rigg for å holde følge med utviklingen og henge med i topp 100. Mange vil nok si at det er selve foldingen som er det viktigste, men man kommer ikke unna at det i hovedsak er konkurransen foldere i mellom som driver oss som bedriver folding på et høyere nivå hvis jeg kan ordlegge meg slik. Jeg er nå kommet til et punkt hvor jeg ikke vil bruke mer midler for å henge med i toppen. Jeg synes de kunne ha kjørt i gang bonus for all folding, men latt BigAdv og BigBeta vært slik det var. Jeg er tilhenger av forutsigbarhet når man investerer såpass mye penger i det.

Jeg gir meg likevel ikke helt og kommer nok til å starte noe når høsten kommer og det blir kaldere, bare for å holde varmen, men min folding på et høyere nivå er definitivt over slik det ser ut nå.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...