Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett selger nå i7-980 for kr. 4.495. Det framgår ikke hos komplett at dette er en Extreme Edition, men det må det nesten være siden det såvidt jeg kan se, ikke finnes noen annen utgave. Inntil nylig så kostet denne over 7K. Jeg mener å ha hørt at denne klokker bedre enn 970, så jeg bestilte den i dag for levering omkring 12 juli.

http://www.komplett....sku=638963#info

Produktlinken hos komplett peker til Extreme Edition utgaven http://www.intel.com/consumer/products/processors/corei7-extreme.htm

http://www.techpowerup.com/148086/Core-i7-980-Released-at-US-$583.html

Ser låst ut spør du meg...

Lenke til kommentar

ohmy.gifNå har de endret basepoints på alle bigadv WUene :thumbdown:

Det skjønner jeg ikke helt vitsen med, ga de noen begrunnelse? Du har kanskje en link?

Har ikke link, plukket det opp fra TPU-forumet.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=4031449

Uansett ikke noe stort problem, de fleste lagene får majoriteten av poengene sine fra big anyway. Nedgangen er heller ikke så stor at det vil lønne seg å tenke på å kjøre GPU-folding.

Personlig syns jeg heller de kunne økt poengene på de andre prosjektene, men i praksis blir det det samme.

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg en 6904 på 22 cores

Kan jeg legge inn trunk eller hva dere kaller det?

Må jeg stoppe den så skrive koden ?

Kan ikke bare skrive den i en ny terminal?

Skrev den før jeg startet den og da fikk jeg bare ingen core 5 funnet så skippa.

Da hadde den lastet ned coren.

Vil helst ikke stoppe den, X og ctrl c har begge resultert i slettet arbeid

Lenke til kommentar

Fra et nytt terminalvindu kan du skrive "top". Om du da får opp noe lignende, så skal kraken være installert:

PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND

1984 dave 1 13 2789m 1.3g 3192 S 2384 22.8 16476:48 thekraken-FahCo

Dersom du ikke ser noe som ligner, må du nok stoppe klienten, du kan jo prøve "kill -9 <process ID fah6>, som ikke skal ødelegge WU'en, med mindre du utfører kommandoen i det øyeblikk checkpoint skrives.

Deretter kjører du gjennom post 3&4 i linken under. Post 3 kan droppes dersom du har du har installert BFS før. BFS anbefales for alle Intel prosessorer når en skal kjøre big. Etter siste Ubuntu-oppgradering på i7 2600k'n, så gikk bare 7 kjerner på 100% og den siste varierte fra 0-20% her. Installerte BFS og alle gikk på 100%.

http://hardforum.com//showthread.php?t=1601608

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall det pga mine 12gb ram.

kill -9 <process ID fah6

Den klarer jeg ikke kjøre, er prosessID PID? Som her for eks 1860

Ctrl C fungerte, stopping at the next NS step, må jeg vente på noe eller en den stoppet.

Starter jeg den igjen nå så kommer det vel bare error loading CP -del work -download new :ermm:

Endret av War
Lenke til kommentar

Starting 24 threads

Reading checkpoint file work/wudata_06.cpt generated: Sun Jul 3 20:14:29 2011

Making 2D domain decomposition 6 x 4 x 1

starting mdrun 'Overlay'

500000 steps, 2000.0 ps (continuing from step 369755, 1479.0 ps).

[19:00:07] Resuming from checkpoint

[19:00:20] Verified work/wudata_06.log

[19:00:20] Verified work/wudata_06.trr

[19:00:21] Verified work/wudata_06.xtc

[19:00:21] Verified work/wudata_06.edr

[19:00:22] Completed 119755 out of 250000 steps ...

Der ja, lese ifra cp og fortsette der den slapp.

Tipper jeg bare hadde flaks i ctrl-c-øyeblikket og at den ikke skrev til cp da.

Når skriver den til cp? Akkuratt da den bytter til neste %?

Endret av War
Lenke til kommentar

Process ID er f.eks. 1860

Siden du ikke har noen formening om når cp skrives, vil jeg anta at det skjer hvert 15nde minutt, som er default. Det kan settes til maks 30 minutter. Sjekk alltid i work-katalogen at skriving av wudata_nn.ckp og .cpt ikke sammenfaller med at klienten stoppes.

Lenke til kommentar

Endringene for beregning av bonuspoeng resulterte i et fall i PPD på ca. 40K hos meg, men når det er gjengs over alt så er det vel grei skuring. Har jeg misforstått, eller skal det nå innføres bonuspoeng også for GPU klientene?

Sitat:

The other change that we have in mind to do is to bring all classic and GPU WUs into the Quick Return Bonus (QRB) system. This would help further bring all FAH projects into balance. There may be some issues with GPUs and QRB, so we are looking to see what we can do to minimize problems with that before making a change in the points for GPU WUs.

sitat slutt.

Link: http://folding.typepad.com/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har begge mine UPS 2000 og 600 VA i hus nå.

Har blitt avhengig av de, koser meg med å slå av og på hovedsikringen til min kones frustrasjon.

Den 600 er lydløs og er i stua med canal digitalmodemet og den andre på begge SR2.

Kjøpte en 600VA til idag for router og switcher så har jeg alt jeg trenger når strømmen går, noe den gjør ofte med 3 roms leilighet + mine AC og dataer på 1x 25A hovedsikring.

Edit, kjøpte en online 800W til så spillpcen også har, gleder meg til strømmen går.

Endret av War
Lenke til kommentar

kill -9 <process ID fah6

Vær klar over at kill -9 vanligvis kun bør være siste utvei siden den kverker prosessen "rått og brutalt".

kill <PID> , dvs. uten -9 er da bedre siden det ber prosessen om å avslutte "pent og pyntelig"

Ctrl C fungerte, stopping at the next NS step, må jeg vente på noe eller en den stoppet

Har du fått promptet (sjekk evt. ved å trykke kun ENTER) så er den avsluttet. Forhåpentligvis har Stanford skrevet fah6 slik at den reagerer "fornuftig" på SIGINT (dvs. ctrl-c eller kill -2), og lar core'ne avslutte ryddig, inkl. å skrive ferdig evt. cp.

Kan også sjekke med kommandoen: ps -ef | grep -i fah

Vises det ingenting (evt. kun denne kommandoen og/eller helt urelatert(e) prosess(er) som tilfeldigvis inneholder fah) så har den stoppet.

Lenke til kommentar

Hei :wee:

Har nå fått liv i min gamle, gode gaming-PC igjen og nå står den å folder 24/7. Min laptop (Elitebook 8530p, C2D P8600, HD 3650) har fått slitt i et par måneder nå, og jeg satt PS3-en min igang for en stund siden også. Laptop og PS3 gir mellom 1k-1,7k PPD. Sist helg fikk jeg igang min gamle maskin (C2D E8500 @3,5Ghz, GTX 280-OC), da gikk PPD opp til ca. 7,5k.

Se profilen for mer statestikk.

Er det noe jeg kan gjøre for å øke PPD? Grunnen til at jeg spør er at Google-søk forteller meg at GTX 280 gir 4-8k PPD og C2D E8500 gir noen lunde det samme. Da skal jo jeg minst få 8k PPD, og opptil 16K? Vet heller ikke om klienten utnytter begge kjernene, det vet vel dere? :) I tillegg står jo laptop og PS3 på 24/7. Skulle nå tro at jeg skulle få litt mer. :hmm:

En annen ting jeg vil korrigere er machine ID. Det er satt opp slik:

• Laptop-CPU - 1
  • Laptop-GPU - 2
  • Desktop-CPU - 3
  • Desktop-GPU - 4
  • PS3 - N/A

Er dette korrekt, eller skal hver maskin ha sin ID og dermed ha samme ID på CPU- og GPU-klientene?

Også, et viktig spørsmål: Er det en måte å se individuell poengstatestikk fra hver komponent (CPU, GPU osv)? Lurer på hva jeg får av hver klient på begge maskinene.

Hvordan er prinsippet for bonuspoeng egentlig? Har ikke sett noe om det i FAQ.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...