War Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Det kortet hos komplett kommer pga jeg bestillte det, ventet i 4 uker så kanselerte jeg pga det tok milliard år. Men nå kommer det iallefall om 1-2 uker så da har de 1. Som vi regnet ut her så lønner det seg med SB / 1155 osv, man må da bare ha flere rigger. Så jeg betaler egentlig for å ha færre komponenter og plassen dette tar, unødvendig om man har plassen i en kjeller eller noe, men jeg bor i leilighet akkuratt nå. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Skal vente til Bulldozer er i salg før jeg bestemmer meg for hva jeg evt. skal gå for. Valget står mellom nevnte og i7 970. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Det kortet hos komplett kommer pga jeg bestillte det, ventet i 4 uker så kanselerte jeg pga det tok milliard år. Men nå kommer det iallefall om 1-2 uker så da har de 1. Som vi regnet ut her så lønner det seg med SB / 1155 osv, man må da bare ha flere rigger. Så jeg betaler egentlig for å ha færre komponenter og plassen dette tar, unødvendig om man har plassen i en kjeller eller noe, men jeg bor i leilighet akkuratt nå. Lønner det seg fortsatt med SB/1155 nå som disse enorme 6903 og 6904 WUene er kommet, tenker da på PPD/W? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Om en hadde vært garantert bare 6903/4, så vil en i7 970 dra inn omtrent like mye poeng som 2 i7 2600k. En SR-2 har potensial til 5 i7 2600k. Da er det ikke veldig stor forskjell i innkjøp. I drift vil en spare noen kroner. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Kjører smp bigbeta, er det rett parameter for å få de store? Kabinett til SR2 koster jo 4K + Sparer en del om man har mulighet til å kjøre dette åpent. Må nesten legge inn ubuntu på flere SR2 , fungerer jo utmerket så langt. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 bigbeta er rett, fikk nettopp ned en 6904 og fikk inn wattmeteret samtidig. Trekket er ikke veldig stabilt - ligger fra 194 - 215 watt. Lenke til kommentar
Oleball Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Rakk såvidt å få ut støpselet fra pcen i går før lynet smalt ut strømmen Har mista en pc før på lynnedslag, men det var en del år siden og med en crappy psu. Noen som vet hvordan corsair hxserien takler lynnedslag? Er det unødvendig å skru av og nappe ut støpsler hver gang det brummer i skyene? Ellers har jeg nå endelig fått summet meg til å sette på bigadv på SB'en og klokket den til 4.5. Så ut til å ligge på 36k ppd da jeg gikk i dag morges, er dette noe lavt? Til dere andre som kjører SB hva slags klokk/vCore/temp kjører dere på? Måtte opp i 1,275v for å kjøre stabilt på 4.5, mistenker at det er noe høyt Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Så lenge du har overspenningsvern i sikringsskapet og finværn ved pcen så trenger du ikke å gjøre noe. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 36K PPD høres lavt ut, men det kommer jo an på type WU. Kjører selv SB på 4.6GHz og PPD ligger på 46 - 47K under Windows7 med WUer utenom P2684 som ligger omkring 32 - 33K. Temp ligger på 61 Celsius med 1.32 Volt. Hvilken Volt man har er ikke lett å si siden min erfaring er (har 2 SB rigger) at bios på HK lyver på seg for høy Volt. CPU-Z viser mer korrekte verdier. Lenke til kommentar
Oleball Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Kjører gpu folding i tillegg på samme rigg, så det forklarer sikkert den noe lavere ppd'en. Takker for svar:) Gratulerer så mye med 100mil alias! Det er helt sykt bra Lenke til kommentar
Bikkja Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Gratulerer Alias! Står respekt av 100M Jeg innså nettopp hvorfor ppd har ligget såpass lavt den siste tiden.. jeg har nemlig glemt "-bigadv" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Så lenge du har overspenningsvern i sikringsskapet og finværn ved pcen så trenger du ikke å gjøre noe. Det er falsk trygghet å tro at disse to vernene hindrer skader. Vernene beskytter bare opp mot bestemte spenninger. Lyn overgår spenningsverdiene selv på veldig gode vern, hvis det slår ned veldig nært huset eller i huset. Lynvern/overspenningsvern hindrer ikke lynskader på elektrisk utstyr, men det reduserer risikoen for slike skader. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hvis lynet slår ned i huset ditt så er pcen det minste problemet du har. Lenke til kommentar
Oleball Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Regner ikke med at det slår ned i huset, bor i en skråning med flere høyere hus rundt, så det burde gå bra. Lynet slo ut strømmen i går, men var ikke noen lyspærer eller lignende som gikk. Regner med det er et godt tegn? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 De fleste litt nyere og dyrere strømforsyningene har ocp (over current protection) som kutter strømmen til pcen hvis spenningen er for høy inn (opp til en vis grense, derfor trenger man vern i tillegg) så hvis lysene har blinket og pcen restartet seg så har det nok sannsynligvis gått greit. Det som kan skje hvis det har oppstått en skade så vil det enten ikke virke eller du vil kunne oppleve problemer etter noen uker. Du bør uansett holde et øye på pcen din. Lenke til kommentar
Oleball Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Så med grovvern i sikringsskapet, jordet støpsel, finvern og en god psu burde jeg slippe å engste meg så mye for torden når pcen folder mens jeg er på jobb? Sist strømmen gikk var jeg hjemme og fikk dratt ut støpselet før det skjedde, men lar jo pcen gå 24/7 ellers. Men er gode sjanser for at det skjer igjen mens jeg er på jobb, sover eller er bortreist så da er det greit å ha tatt litt forhåndsregler Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Du har ihvertfall minsket risikoen veldig mye, for å bruke Simens ord, sånn at du kan slappe av ja. Jeg har også en maskin som går 24/7 og vi driver å monterer grov-vern nå. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Takker til Oleball og Bikkja for gratulasjonene. Jeg har aldri brydd meg om det lyner med hensyn til datamaskiner, men på TV bruker jeg å trekke ut for antenne og strøm. Dessuten tror jeg sjansen for å vinne i lotto er større enn at lynet slår ned hos meg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Nå går alt for fullt her hos meg, normal vestland sommer 14C. Venter også på bulldozer. PS: Grattis med 100mill alias, jeg er der snart jeg og. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Gratulerer Alias Her foldes det for halv maskin. Hovedriggen skal drive med andre ting en periode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå