Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du mener at grafikkort ikke kjører egne oppgaver, men assisterer prosessoren med dens oppgaver i stedet?

Nei, grafikkort kjører egne oppgaver, men OSet teller ikke skjermkortet som prosessor likevel. Det er en del historiske grunner til det, men det er også i dag to forskjellige ting. Selv om CPU og GPU smelter stadig mer sammen og de prinsippielle grensene utviskes så vil nok OS regne GPU som noe annet enn CPU i mange år fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned den nyeste 11.04 som jeg la inn fra en bootbar minnepinne men det funker ikke å innstallere på raid 0 om du har det.

Ubunu fungerer ypperlig på hardware-raid. Det fungerr ypperlig med innebygd software-raid-funklsjonalitet også.

 

Det fungerer kanskje ikke om du har et übercrappy "raid"kort som bare er et sata kort med sammenklæsjede windowsdrivere, men det er jo noe man helst ikke vil kjøre på uansett :p

 

Fungerte ikke på SSD raidet mitt på SR-2 og jeg fikk tilbakemleding i ett annet forum at det er et driverproblem med raid 0 i Ubuntu. Men jeg er som sagt nybegynner på Linux så du har sikkert rett.

Lenke til kommentar

Hva er den mest gunstige riggen for folding basert på en helheltsvurdering av ppd, strømforbruk og innkjøpspris?

 

I forhold til CPU - GPU virker det som om CPU er det mest gunstige for tiden. Jeg har inntrykk av at SR2 kan være et fornuftig kjøp, selv om det koster litt. Er det mer fornuftig å vente til f.eks LGA2011 kommer? Leste at det skulle komme en 8 kjerner cpu på den nye platformen som kan bli meget interessant if folding.

Lenke til kommentar

Ser oppsettet jeg satt opp for en tid tilbake kommer på 5695, da er 64 GB SSD + et relativt greit kabinett inkludert.

 

http://www.prisjakt.no/mypage.php?a=ei57&k=5146

 

Når det gjelder superbonusene, er nok de kommet for å bli. Mitt tips er at det kommer flere i samme klassen og med nye genarasjoner av HW, enda større WU'er, som igjen vil gi mer poeng. Det blir vanskelig for Stanford å gi lavere score for høyere ytelse.

Lenke til kommentar

Eller som selger som hakka møkk nå 1155 SB med 2600K

Trur de får hele riggen for 5-6k.

 

Med SR2 betaler man mer for å ikke bruke så mye plass, lønner seg ikke om man ikke må.

Hvor lenge 12core-superbonusene varer blir spennende å se.

 

FÅr man ikke drøyt 100k på en 970 med en grei klokk? Forutsetter 12core-bonus. Det er jo dobbelt så mye som 2600k, men prisen og strømforbruket er begge under 2x 2600k-rigger.

Lenke til kommentar

Jeg tror du faktisk klarer fristen selv uten å klokke 2600k men de er jo super enkle å klokke opp til 4,5GHz. Man kan vel klokke de til 4-4,2 på stock-kjøler uten nevneverdig voltøkning.

 

Når det gjelder PPD/W så drar 2600K riggen 220W fra veggen med CPU@4,8GHz og ligger på 66K PPD mens 980X riggen drar 360W med CPU klokket til 4,33GHZ og har en PPD på 70K eller 130k avhengig av om man kjører vanlig -bigadv eller -bigbeta WU'er.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Kjetil, du trenger ikke overklokke 2600k for å nå fristen på bigadv. Jeg tror min første fikk noen % på stock, og at tfp lå litt under i7 930@3,8GHz. Det tilsvarer tfp ned mot 30m på f.eks. 6900.

 

Trenger du flere PSU'er, så har Pixmania satt ned prisen på FSP Aurum 400W til kr. 390. Det er mer enn nok guffe til en 2600k. Jeg har et gtx 460 på denne PC'en og den drar 150 watt fra veggen, klokket til 4.4GHz. Det er dog litt snaut med kontakter, kun en PCIe, en kabel med Molex og en med Sata. Til en ren folderigg er det imidlertid mer enn nok.

 

Jeg er litt usikker på hvor bigadv vil gå og ser ikke bort fra at big litt frem i tid vil være forbeholdt mer enn 8 kjerner. Da er det litt surt å satse alt på 2600k.

Lenke til kommentar

Kjetil, du trenger ikke overklokke 2600k for å nå fristen på bigadv. Jeg tror min første fikk noen % på stock, og at tfp lå litt under i7 930@3,8GHz. Det tilsvarer tfp ned mot 30m på f.eks. 6900.

 

Trenger du flere PSU'er, så har Pixmania satt ned prisen på FSP Aurum 400W til kr. 390. Det er mer enn nok guffe til en 2600k. Jeg har et gtx 460 på denne PC'en og den drar 150 watt fra veggen, klokket til 4.4GHz. Det er dog litt snaut med kontakter, kun en PCIe, en kabel med Molex og en med Sata. Til en ren folderigg er det imidlertid mer enn nok.

 

Jeg er litt usikker på hvor bigadv vil gå og ser ikke bort fra at big litt frem i tid vil være forbeholdt mer enn 8 kjerner. Da er det litt surt å satse alt på 2600k.

 

Dette er da nok til en 970 også :) Lite kabler er jo et solid pluss når man ikke trenger fler også... takk for tipset, tror jeg ender opp med å bestille et par :cool:

 

Edit: ser ikke denne til 390 nå, gidder du poste en link? :p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Har dette hos koplett nå:

626381

 

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI

 

Varenr.:626381 1290.00 1290.00

 

577956

 

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7

Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL7-8-7-20, for Core i5 and i7, 1.65V

 

Varenr.:577956 479.00 479.00

 

619272

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed

 

Varenr.:619272 2195.00 2195.00

 

Kjøper ikke noe hos netshop.

Lenke til kommentar

(child): FAH6.34-Linux64.tgz: Cannot open: No such file or directory

tar (child): Error is not recoverable: exiting now

tar: Child returned status 2

tar: Error is not recoverable: exiting now

x5660@x5660-desktop:~/folding$

 

Ingen av linjene deres funker

 

Evgasine funka, men hva skal jeg skrive i parameter -betablabla? smp?

Foldeforumet er nede hos meg eller en error.

Endret av War
Lenke til kommentar

Prøv dette - ser stien er forskjellig i linje 5:

 

sudo apt-get install ia32-libs

 

mkdir -p ~/folding

cd ~/folding

sudo apt -get install curl

curl -O http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-Linux64.tgz

tar xzf FAH6.34-Linux64.tgz

 

chmod +x fah6 (v6.34 skal være 307.5 KB, lastes ned separat om avvik og renames om nødvendig)

./fah6 -configonly -smp

 

echo "./fah6 -smp -bigbeta -verbosity 9 $* &" > fah (lage skript)

chmod +x fah (gjøre skriptet kjørbart)

 

./fah (start klient)

 

Edit: Linken blir ødelagt, men kanskje dette funker:

 

curl -O http://www.stanford

<.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-Linux64.tgz>

 

Ta vekk <> og gjør om til 1 linje.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...