Gå til innhold

Anbefalte innlegg

War

Så du kommer til å bruke ca 1800w mere strøm? Har du ikke mulighet for å lage bedre ventilasjon?

Hvorfor kjøper du ikke en varmepumpe? Koster mer ja, men den vil bruke mindre strøm og mindre støy.

Håper å bare bruke den ene.

Skal ha i en SR2 til + SB 2011 og snart kan jeg vel kutte ut gpu-folding så sparer 800w der.

 

Kan ikke ha varmepumpe pga utsiden er en 4 etg blokk med betong og steinplater, han ikke henge utedelen noe sted.

Skal uansett flytte snart og da skal jeg lage et serverrom med høyt gulv og lavt tak og ha sjult AC inn i gulvet forran rackene og varm luft ut bak oppe.

Må iallefall balansere luft inn / ut, nå er det vakuum og jeg får ikke lukket dørene.

 

http://blog.eecnet.com/Portals/42245/images//HotSpotr-in-floor.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet War. Du må lage en tråd og poste pics ala worklog når du lager det. :)

Kommer du til å gå for vannkjøling i systemene samtidig alà minhund?

Om du går for vannkjøling kanskje det kunne vært noe effektivitet å spart på å ha en stor felles kaldtvannstank koblet opp mot varmepumpe og ha væskefase på innsiden av varmepumpa. Jeg mener det finnes varmepumper som går til vannbåren-varme/kjøling.

Lenke til kommentar

Har 2x H70 liggende

Felles vannkjøling osv kommer an på hva SB 2011 ++ kan stille opp med av PPD.

SR2 går ikke inn i 19" rack og da forsvinner muligheten for felles med mindre jeg legger de ned.

 

Lurer på om jeg kan kjøre vifter som suger uteluft rett inn, for eks når temp er under 5-10C ute.

Det burde vel bli det samme som om vinduet er oppe som det er hele vinteren.

Kanskje det blir fuktig / sette AC på kun avfukting.

Lenke til kommentar

Stanford annonserte ny bigadv i megaklassen idag, noe som bør bedre tilgjengeligheten på bigadv generelt.

 

This is very similar to 6903 but will run a little slower.

Base points 39426

Final deadline: 23 days

Preferred: 13.8 days

k-factor 27.58

Requirements: 12+ cores, for now 64-bit Linux only.

Lenke til kommentar

SR-2 med 2 stk hexacore @4,3 gir 308k PPD som dere ser her, har ikke fått den nye 6904 ennå.

 

minimb.jpg

 

Har klart å få Ubuntu opp på alle disse bortsett i fra serveren(m-pc)

 

1 mill PPD er fullt mulig med en rigg til + de 2 som ikke kjører her nå tror jeg, i hvertfall med 6903 og 6904 WUer.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nå kjøpt en dyr superlaptop ment for gamere, for å ha som surfemaskin.

Den kjørere World Community Grid for å kurere kreft og aids.

 

Jeg har lagt merke til en ting.....

Mine forrige laptoper kunne kjøre et visst antall oppgaver av gangen.

Asus eee og Acer Aspire One kjørte 2 av gangen, og hadde 2-kjernet prosessor.

Det samme gjelder en annen Acer Aspire med Intel-innmat og 2 kjerner.

 

 

Denne nye super-PCen tygger på intet mindre enn 8 oppgaver samtidig.

Men en Intel i7 prosessor har jo kun 4 kjerner. Hva skjer?

Har grafikkortet også 4 kjerner? Det heter GeForce GTX460M.

Lenke til kommentar

SR-2 med 2 stk hexacore @4,3 gir 308k PPD som dere ser her, har ikke fått den nye 6904 ennå.

 

minimb.jpg

 

Har klart å få Ubuntu opp på alle disse bortsett i fra serveren(m-pc)

 

1 mill PPD er fullt mulig med en rigg til + de 2 som ikke kjører her nå tror jeg, i hvertfall med 6903 og 6904 WUer.

 

Det er ganske imponerende tall, men det som jeg stusser litt på er at ikke har kommet et eneste poeng fra Mydog på de siste 10 dagene. Hvor sender du datakraften din for tiden?

Lenke til kommentar

War, jeg kjører Ubuntu 10.04 og 10.10 uten problemer. Det går sikkert bra med 11.04 også. Pass på at du velger "ext3" som filformat, default "ext4" vil koste deg fra 1-2 timer fra 100% til innsendt WU. Du må også ha 64 bit versjon av Ubuntu (eller annen distro).

 

Etter at du har installert Ubuntu, trenger du bare å installere klienten (og kanskje også 32 bits bibliotek) og lage et skript. Om du kopierer og limer linjene under, skal du være i gang.

----------------------------------------------------------------

sudo apt-get install ia32-libs

 

mkdir -p ~/folding

cd ~/folding

sudo apt -get install curl

curl -O http://www.stanford.....34-Linux64.tgz

tar xzf FAH6.34-Linux64.tgz

 

chmod +x fah6 (v6.34 skal være 307.5 KB, lastes ned separat om avvik og renames om nødvendig)

./fah6 -configonly -smp

 

echo "./fah6 -smp -bigbeta -verbosity 9 $* &" > fah (lage skript)

chmod +x fah (gjøre skriptet kjørbart)

 

./fah (start klient)

Lenke til kommentar

MD, kjører du nyeste ubuntu bare med skrivebordsmiljø?

Kom med tipsa dine , link til siden du fulgte og filformat jeg må ha osv.

 

Jeg lastet ned den nyeste 11.04 som jeg la inn fra en bootbar minnepinne men det funker ikke å innstallere på raid 0 om du har det. Kjør alle oppdateringer og legg in skjermdrivere(automatisk med AMD GPUer hos meg) før du legger inn smp klient.

ei57 ga meg en grei måte å legge inn smp klienten men den her hos Evga er like enkel men mangler et script som lager shortcut.

echo "./fah6 -smp -bigbeta -verbosity 9 $* &" > fah (lage skript)

chmod +x fah (gjøre skriptet kjørbart)

Om du skal kjøre på SR-2 så må du legge inn "kraken" som du finner en veldig bra veiledning på her: Kraken

 

Håper det var meg du spurte :roll:

Jeg er treffe på msn om du trenger mer hjelp.

 

@-alias-

Jeg har hatt en avtale med noen kompiser hos tpu men jeg starter foldingen her på søndag.

Lenke til kommentar

Onsdag kveld/ Torsdag skal jeg legge inn ubuntu ja på begge SR2.

Takk for terminalkoder.

 

Ene SR2 må ned i en uke da komplett vil ha tilbake ene psu pga den durer.

1200W C.

Skulle ønske jeg bare kunne koble ifra kontaktene og sende boksen, mye styr i SR2.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned den nyeste 11.04 som jeg la inn fra en bootbar minnepinne men det funker ikke å innstallere på raid 0 om du har det.

Ubunu fungerer ypperlig på hardware-raid. Det fungerr ypperlig med innebygd software-raid-funklsjonalitet også.

 

Det fungerer kanskje ikke om du har et übercrappy "raid"kort som bare er et sata kort med sammenklæsjede windowsdrivere, men det er jo noe man helst ikke vil kjøre på uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...