Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er vi på 100. plass!!! Vi gikk akkurat forbi RamblingWaffles.

:fun:  :fun:  :fun:

 

Gratulerer alle sammen!

 

Edit: Nå kan vi finne oss nederst på denne siden: http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teamstats

Vel, da er det bare å begynne å klatre oppover den siden...

Hvor fant du det?

 

Stanford- og EOC-sidene viser litt forskjellig, men ingen av dem viser 100.

 

MVH Audun

Trykk på den lenken du har i sitatet fra meg, så ser du hvor jeg fant det. Scroll helt ned på siden, så ser du at vi er på 100. plass. Grunnen til at det står at vi er på 102. plass på siden vår hos Stanford, er at de der regner 2 plasser feil (de regner nemlig alle som leverer uten å være på noe lag som et eget lag, og en eller annen Google-aggregering som et annet lag).

Edit: EOC-sidene er riktige, men ikke oppdatert.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Edit: EOC-sidene er riktige, men ikke oppdatert.

Neste oppdatering der starter klokken 16.00 norsk tid. Det står "processing" øverst i venste hjørne mens oppdateringen pågår og "current" når den er ferdig.

 

Det skiller i øyeblikket 2001 poeng på denne statiskikken mellom oss og laget på 100 plass så da er vel 100 plassen i boks også hos EOC en gang etter kl. 1600.

 

Edit: Det manglet 167 poeng :dontgetit:

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Team rank : 96 :w00t:

 

Gratulerer!!

 

Nå har jeg kommet inn med 2 maskiner til

 

Disse er nå maskinene

1: xp 3200+

2: P4 2.4ghz ( laptop )

3: 500mhz 64bit HP server

 

Regner med det kommer flere maskiner senere også.

 

jeg har en 233mhz 64bit server som kjører linux, er det no vits i og legge inn f@h på den egentlig? det vil jo sikkert gå 1mnd for og få en work unit eller noe? hehe.

 

Uansett, stå på videre, så ligger vi vel snart på topp 10. *kremt* hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tida holdt meg rundt 20. plass i teamet vårt. Jeg merker at dette blir vanskeligere og vanskeligere. Det er et bra tegn. Selv om jeg selvsagt liker å være høyt oppe på rankingen, så er det gledelig å se at stadig flere deltar med maskinparker som overgår min (jeg har for tiden 4 maskiner som folder).

 

Jeg er stolt over at så mange er villige til å delta på et slikt flott veldedig arrangement, og at så mange faktisk bruker en del ressurser på det. Det varmer å se at medmenneskeligheten er så sterk blant folk. Eller er det konkurranseinstinktet som utgjør mest av innsatsviljen?

 

Vel uansett: Stå på videre folkens!

Lenke til kommentar

Jeg får henge meg på jeg og da... jeg har ett lite spørsmål, er det en mulighet for å få konsolen til å forsvinne fra startlinja? Isåfall kan jeg sette det opp på noen fler maskiner... poenget er at det er ikke noe kult at det er åpne konsoller på maskiner som jeg selv ikke skal bruke...

Lenke til kommentar
Jeg får henge meg på jeg og da... jeg har ett lite spørsmål, er det en mulighet for å få konsolen til å forsvinne fra startlinja? Isåfall kan jeg sette det opp på noen fler maskiner... poenget er at det er ikke noe kult at det er åpne konsoller på maskiner som jeg selv ikke skal bruke...

Jada, bare kjør F@H som service. Se første post i tråden under

NY GUIDE! Legg til Folding@home som service i Windows;

Lenke til kommentar
Noen som kan svare på den?

Har lurt litt på noe lignende, ønsker meg et tool for å kjøre F@H uten å innstallere noe på harddisken. Jeg har tilgang på et bufferlager på en 5-10 pc'er, hvorav en skiftes ut en gang i måneden kanskje. Men dette er produksjonsbokser, så det er uaktuelt å innstallere noe på de.

 

Tanken var da å kunne ha noe cd-rom / USB-disk (har en 512MB), boote fra denne, knote inn user og team, og la det snurre til en boksen byttes ut med en som skal inn på service. Når den gamle er ferdig på service fyrer man så opp denne på nytt.

 

Noen luringer har laget en Knoppix for Folding, her: http://overclockix.octeams.com/. Men den er litt tungvint, og ikke minst, svær. Det idelle hadde vært noe man kunne kjørt på en boot-bar USB-disk...

 

Tid har jeg, men evner (innenfor Linux ihvertfall) skorter det litt på. Noen som kunne hjulpet meg litt igang/ tipset meg hvor jeg kan begynne å lete? Har sett i mange F@H forum utenfor HW.no, men ikke funnet noe lignende... Men tror allikevel det kunne være flere som kunne hatt bruk for noe sånt? Hva tror dere?

 

 

Alternativt kanskje noe one-exe-only, ikke-skrive-noe-som-helst-til-registry, som kunne kjøres fra floppy/usb-plugg..... antageligvis kanskje den beste løsningen????

Fint aa se at det fremdeles er liv i laget vaart!!! Klapp paa skulderen og oenske om fortsatt stor fremgang!!!

 

Hei!

(beklager at jeg ikke har de norske bokstavene, sitter paa et bibliotek i USA....)

 

Du har litt aa velge paa faktisk:

a)

Dersom hovedkortet til buffer maskinene stoetter boot fra USB minne:

 

Lengst ned paa denne siden omtrent, finner du "FAH on a pendrive"... det finns hjelp filer og saant, men siden mitt hovedkort ikke stoetter dette saa har jeg ikke sett saa mye paa det.

 

b)

dersom maskinene kan boote til windows men du ikke kan instalere noe paa de:

Ta en 16-32MB USB minne, legg inn fah-klienten og kjoer denne fra usb-minnet. Siden du ikke kan instalere noe, saa kan du jo ikke kjoere som service, men saa lenge maskina ikke rebooter eller krasjer saa er ikke det noe problem. Du maa starte fah manuelt etter hver omstart\krasj, noe som kanskje er et problem? Naa er det bare aa flytte minnet fra maskin til maskin alt etter som maskinene roteres ut fra bufferen

 

c)

dersom du har en maskin som kan fungere som server saa kan du kanskje la de boote fra den.. dette har ikke jeg peiling paa, men jeg har lest om mange som gjoer dette, det er slik de lager cpu'farmer. Oftest er systemet slik at de forskjellige cpu'ene som du booter over netverket kjoerer fah paa serverens hardisk og de blir "tildelt" klient-mappe i en first come first serve basis, dvs. en bestemt fah-klient er ikke fast knyttet til en bestemt maskin, en fordel i din situasjon

 

d)

som de sa paa forumet, du kan legge fah i en temp mappe paa desktoppen og kjoere den manuelt fra den mappa, naar du senere sletter (eller cut'n'paste til en annen maskin for aa ikke tape arbeid) mappa, saa ligger det ingen rester igjen paa maskinen. Alle filer som fah skaper ligger i fah-mappa eller i underkataloger til denne. igjen, dersom du ikke kjoerer som service, pass paa aa starte klientene manuelt etter omstart!!

 

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
c)

dersom du har en maskin som kan fungere som server saa kan du kanskje la de boote fra den.. dette har ikke jeg peiling paa, men jeg har lest om mange som gjoer dette, det er slik de lager cpu'farmer. Oftest er systemet slik at de forskjellige cpu'ene som du booter over netverket kjoerer fah paa serverens hardisk og de blir "tildelt" klient-mappe i en first come first serve basis, dvs. en bestemt fah-klient er ikke fast knyttet til en bestemt maskin, en fordel i din situasjon

https://init.linpro.no/pipermail/skolelinux...uly/015149.html

 

Satte opp dette i går på en skolelinux-installasjon jeg har. Fungerer utmerket! (dog går det litt treigt på noen av de tynne klientene da.....)

 

 

jeg har masseopprettet kataloger som deles ut via NFS ut i fra reverse DNS-adressen til klienten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...