Gå til innhold

Anbefalte innlegg

leveranse fra 1 WU i størrelse 379K produsert på under 2 døgn lar seg høre. Det er jo billigere for meg å bytte ute en i7 920 med en 970 enn en ny 2600K, men driften kommer litt an på strømforbruket, så hvor mye strøm bruker en slik rigg?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

368k etter 3,236 døgn, som gir nesten 114k ppd. Etter gjeldende satser (redusert base points) ville det vært 337k / 104k ppd. Skal du under 2 døgn på disse, må du nok doble antall CPU'er og ha et HK som tillater litt klokking. Forøvrig er i7 970 en grei oppgradering på alle måter, og over 100k ppd kan neppe fås billigere. God kjøling er å anbefale, min H50 hindrer meg å folde over 3.8GHz. Har ikke målt strømtrekk slik PC'en står nå, men det lå fra 220-250 watt med et GTS 250 og 22" skjerm. Har byttet til G210 og kan koble til måler når jeg tar neste restart.

Lenke til kommentar

Forøvrig er i7 970 en grei oppgradering på alle måter, og over 100k ppd kan neppe fås billigere.

 

Da jakter jeg på en eller to 970 som neste oppgradering. Kan sette disse i garasjen hvor de står luftig og kjølig.

 

Edit: Fant en brukt i7 990X, vil denne yte noe bedre enn 970 i folding?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke 6903 på listen over WU'er for folk flest, men den kommer frem på listen der beta-WU'er er med. Jeg er heller ikke sikker på at den er tilgjengelig for annet enn Linux 64-bit.

 

Jeg har en ren Ubuntu installasjon og en delt med Win7. Utover det har jeg kun lagt på det jeg trenger for folding, pluss XSensor som fungerer på et P6T Deluxe V2, men ikke på P8P67 PRO. Det har fungert helt uten problemer hele tiden. Om du ikke alt har gjort en clean install, kan du prøve det. Det kan også tenkes at du vil trenge litt mer Vcore i Linux, siden hver CPU trekker 20-30 watt mer.

Lenke til kommentar

Så langt er OC'en stabil men jeg ser at riggen trekker mer strøm, fra 500-520W til 580-600W med Ubuntu.

Det jeg lurte på om jeg burde endre var fra -bigbeta til bigadv eller skal jeg bare la den stå på -bigbeta?

 

 

2 timer til maskinen er ferdig med 6903 WUen, TPF ligger på 23:15 men jeg får ikke opp noen PPD eller total i HFM

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Så lenge ikke 6903 dukker opp her:

 

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

 

er det liten vits i å kjøre med -bigadv. De som ikke står på lista, får du heller ikke. Skulle den dukke opp i linken over, så er det bare å bytte. Alle WU'er inklusive beta finner du her:

 

http://fah-web.stanford.edu/psummaryB.html

 

Har du kjørt uten avbrudd, så tilsvarer 23m15s 477k poeng eller vel 295k ppd med 28384 base points.

Lenke til kommentar

Da er jeg i gang med litt folding igjen, etter å ha vært borte en god stund. Synd min gamle statistikk har gått tapt.

 

Jeg lurer på et par ting: Får man noen høyere score for å folde med den nye beta-klienten (7), i forhold til v.6 smp?

 

Hva slags flags bør jeg kjøre med?

Kjører nå med "-advmethods -bigadv -smp"

 

Folder i hovedsak på to maskiner, en

AMD Phenom 2 x 6 1090T @ 4.1 Ghz

Intel i7 920 @ 3,85 Ghz.

 

Gode tips mottas med takknemlighet :)

Endret av Bikkja
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på et par ting: Får man noen høyere score for å folde med den nye beta-klienten (7), i forhold til v.6 smp?

 

Hva slags flags bør jeg kjøre med?

Kjører nå med "-advmethods -bigadv -smp"

Om du benytter v6 eller v7 av klienten, skal ikke påvirke ppd, siden det er FahCore_xx.exe som gjør jobben. V7 skal kunne laste ned ny WU samtidig som du folder, default etter 99%, men det gir lavere ppd for bigadv, fordi tidforbruket da øker med opp mot 1%. Det fungerer heller ikke på alle serverne til Stanford, slik at download av neste WU forsinkes opptil 4 minutter etter avlevert WU.

 

Kjør med "-bigadv -smp", -advmethods gjør ingen nytte her og vil satt etter -bigadv gjøre at du vil få ned standard SMP.

Lenke til kommentar

Om du benytter v6 eller v7 av klienten, skal ikke påvirke ppd, siden det er FahCore_xx.exe som gjør jobben. V7 skal kunne laste ned ny WU samtidig som du folder, default etter 99%, men det gir lavere ppd for bigadv, fordi tidforbruket da øker med opp mot 1%. Det fungerer heller ikke på alle serverne til Stanford, slik at download av neste WU forsinkes opptil 4 minutter etter avlevert WU.

 

Takk for gode råd. Har allerede korrigert snarveiene mine :)

 

Er det noe som heter bigbeta også? Hva er forskjellen på det og bigadv?

 

Mener å ha lest at man kun får bigadv på linux, eller blander jeg med noe annet her?

Lenke til kommentar

Bigbeta åpner for de samme WU'ene som bigadv, men gir i tillegg adgang til WU'er som betatestes. Med unntak av 6903, som krever minimum 6 kjerner m/ht og 3GB ram, så er det ingen gevinst mtp ppd, snarere tvert om. 2689 som er i beta, gir ppd omtrent som 2685, som gir noe lavere ppd enn de fleste andre bigadv-WU'ene.

 

Bigadv fåes på flere OS, inklusiv Windows, men Linux gir bedre ytelse (10-15% raskere). Det er bare 6903 som krever 64-bit Linux.

 

@minhund

Fikk ned en 6903 i natt med -bigbeta.

Lenke til kommentar

Fikk en 6903 jeg også med -bigbeta, den er oppe i 25% allerede. Fikk 404k for den forrige noe jeg som er litt lite i følge bonus kalkulatoren, burde ha fått 463k om den er rett.

TPF på den jeg har fått nå ligger på 22:40 som skal gi 306k PPD og totalt 483k.

 

 

 

@oldboy

 

Grattis :w00t: :w00t:

Lenke til kommentar

2 timer til maskinen er ferdig med 6903 WUen, TPF ligger på 23:15 men jeg får ikke opp noen PPD eller total i HFM

Har du installert samba clienten? Jeg må gjøre det på fendora 14, så må vel gjøre det samme i ubuntu?

 

 

Eh er ikke sikker på hva du mener med samba clienten men er ganske sikker på at jeg ikke har installert den.

Jeg lastet kun ned den første Linux clienten på download siden, 6.34 står det der.

 

Jeg er som sagt noob på Linux men fikk god hjelp av ei57 og maskinen tygger på 6903 WUer her nå noe som var målet med Ubuntu installasjonen.

Lenke til kommentar

Eh er ikke sikker på hva du mener med samba clienten men er ganske sikker på at jeg ikke har installert den.

Jeg lastet kun ned den første Linux clienten på download siden, 6.34 står det der.

 

Jeg er som sagt noob på Linux men fikk god hjelp av ei57 og maskinen tygger på 6903 WUer her nå noe som var målet med Ubuntu installasjonen.

Samba = fildeling.

 

Jeg antar hensikten med å installere samba, var å kunne dele mappa som inneholder folding@home-klienten, slik at man kan benytte fahmon e.l. til å holde oversikt over status på de ulike klientene på tvers av maskiner og vm-ware installasjoner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...