Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du høyreklikker på 64bit'en, så skal det øverste valget du får være install.

 

Work-katalogen havner på var\lib\fahclient og du må fjerne den fra terminal etter at du har configurert og avsluttet klienten:

cd ~fahclient

sudo rm -r work (om jeg ikke husker feil)

 

Edit:

970'n tygger nå på en 6903. Ppd ser etter 1% ut til å havne på 112k. Det er et godt stykke opp fra "vanlig big". På en SR2 m/2x6kjerne bør 300+k være mulig.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Er hjemme igjen etter 2 ukers ferie på et veldig varmere sted, en maskin hadde stoppet den 26. mai mens resten har gått stabilt siden jeg dro den 23. Det renner nå på med P2684 så PPD blir det heller dårlig med herfra på noen dager ennå. Ser det er meldt varmere vær her nord fra midten av uka, men satser på holde det meste i gang likevel hvis jeg klokker utsatte maskiner noe ned. Ellers så virker det jo spennende med P6903 og 12 kjerne folding.

Lenke til kommentar

Nå er ikke 2684 like ille som før, ettersom base points er revidert opp til 12790. Noe poengtap gir den fortsatt. 6903 har her tpf omtrent som 2684 på 860'n i Windows, men isteden for 60k poeng, gir denne nærmere 370k. På SR2 bør godt over 500k for halvannen dags slit være fullt mulig.

Lenke til kommentar

Nå er ikke 2684 like ille som før, ettersom base points er revidert opp til 12790. Noe poengtap gir den fortsatt. 6903 har her tpf omtrent som 2684 på 860'n i Windows, men isteden for 60k poeng, gir denne nærmere 370k. På SR2 bør godt over 500k for halvannen dags slit være fullt mulig.

 

370k PPD mao... herre jemini... må jo spare til en sånn rigg selv nå :p

Lenke til kommentar

370k PPD mao... herre jemini... må jo spare til en sånn rigg selv nå :p

Det var 370k poeng fordelt på 3.236 dager. I ppd blir det nesten 114k. Det er uansett anstendig for en i7 [email protected]. Har du dobbelt så rask HW, så ser du ppd over 300k og over 500k poeng per WU. Sagt med andre ord, kan 20 WU'er kvalifisere til en top 20 plass på HW.no ila en måneds tid. Diskusjonen går på betatesterforumet om disse WU'ene er overbetalt.

Lenke til kommentar

370k PPD mao... herre jemini... må jo spare til en sånn rigg selv nå :p

Det var 370k poeng fordelt på 3.236 dager. I ppd blir det nesten 114k. Det er uansett anstendig for en i7 [email protected]. Har du dobbelt så rask HW, så ser du ppd over 300k og over 500k poeng per WU. Sagt med andre ord, kan 20 WU'er kvalifisere til en top 20 plass på HW.no ila en måneds tid. Diskusjonen går på betatesterforumet om disse WU'ene er overbetalt.

 

Du skrev 500k for "halvannen dags slit", det blir ca 370k pr dag, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Om du har fått med alle oppdateringer, så er det ikke noe problem å vente med restart til en passende anledning, f.eks. etter innlevert WU. Da kan man enten stanse klienten (Fah6) etter at "Number of Units Completed: x" kommer opp eller eventuelt avbryte klienten underveis å restarte med -oneunit. Det er en grei regel å se at wudata_xx.ckp og .cpt nylig er skrevet i work-mappa. Klienten kan avsluttes med kill -9 <prosess ID>, som finnes vha System Monitor.

 

Om du får igang WU'en du startet på igjen, så er nok det å anbefale. Du vil uansett ikke ha problem med tidsfrister. Dumping av disse WU'ene kan i verste fall føre til at de forbeholdes betatesterne.

Lenke til kommentar

Regner med at minhund har gjort seg noen erfaringer med linux og folding på SR2 han vil dele så snart alle er oppe.

 

 

-bigbeta fikk igang nye på mine rigger der bigadv feilet, fikk 6900 på begge med 130K

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har fått i gang -bigbeta nå men jeg er ikke sikker på hva jeg gjør, nå feks så ser jeg i system monitor at alle cores er belastet 100% men jeg ser ingen fremgang i terminalvinduet fordi jeg fikk en melding som sa "note: Turning on dynamic load balancing" og når jeg trykket enter da så viser den at jeg er i folding mappa.

 

 

Litt mere hjelp fra ei57 så har jeg det nok i boks her, han har hjulpet meg godt på vei så all takk til han :)

 

 

Edit1:

Der rundet jeg 1% på -bigbeta med en TPF på ~32min, har ikke noe program som regner PPD på den ennå.

 

 

Edit2:

 

Med TPF på 32 min så får jeg en PPD på 199734.6 og vil bruke 2,2 dager på en WU dette med 2x X5690 @4,3GHz, men jeg ser at Linux ikke registrerer alt minnet mitt(12GB) bare halvparten eller det som kjører på en CPU(6GB)

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...