Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ingen Linux-ekspert, har kun installert Ubuntu for FAH sin del og kjører v10.10 av den. Det er en nyere ute, men har ikke tatt bryet med å oppdatere ennå. Ytelsesmessig tror jeg ikke det er store forskjellene. Det viktigste er å velge rett filsystem (formattering). Ext3 er å foretrekke, alternativene kan koste over en time "dødtid" fra ferdig WU til innsendt.

 

Edit:

Det er også problemer med å få big i Linux. Det er for tiden mye større etterspørsel enn Stanford kan dekke. Installerte også v7 på 970'n tidligere idag og forberedte den på big beta. Det var tydligvis litt tidlig, men det datt ned en 6901 etter en tid. Ser ut som klienten har litt telleproblemer, siden det går 0.80%, 2%, 2.80% osv., istedenfor 1, 2, 3.

Endret av ei57
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt mulig å få big, men det er ikke sikkert du får napp på første forsøk. Jeg slet igår, men idag fikk jeg ny med en gang. Du kan jo også bytte fra -bigadv til -bigbeta på maskiner med 12 eller flere kjerner. Det vil øke sannsynligheten for WU'er når den nye 6903 blir sluppet for betatesting.

Lenke til kommentar

Bah jeg gir snart opp forsøket med Linux(Ubuntu) her :no:

Satt i 3 timer i natt og forsøkte å få lagt inn Ubuntu ved siden av Win7 på den ene SR-2 maskinen uten hell :mad:

Har satt av 25GB men får beskjed om at plassen er for liten :hrm: men Ubuntu setter jo bare av 1GB til seg selv og jeg får ikke endret det.

 

Har stengt alle folderne nå pga varmen, hadde 33 grader i rommet i går :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har Win7/Ububtu på en maskin, og det var bare tut og kjør. Tror jeg satt av 100 GB til Ubuntu. Alternativt kan du koble fra diskene og sette inn en ny for Ubuntu.

 

Varmen kommer snikende her også, ser at 970'n er faretruende nær nivået før skruene på kjølern ble strammet. Dog er økningen mer moderat på denne PC'en, selv om de har omtrent samme kjøler, H50 kontra Coolit Vantage ALC.

Lenke til kommentar

Skulle prøve å legge inn Ubuntu på nytt her så jeg startet den ene SR-2 riggen med 3x 120GB SSD i raid 0 men den fant ingen disker :ohmy:

 

Har prøvd å få de i gang i en time her nå så jeg tok de ut og testet de i en annen maskine og den finner de heller ikke, bios blir stående og henge en stund før jeg kommer inn og der er det ingen 120GB SSDer.:no:

 

 

ei57

 

Hvorfor blir maskinen stående med meldingen: "The system is going down for reboot now!" ?

 

Har stoppet der i 10 min nå.

 

Eidt: dette skjedde nå når jeg la inn Ubuntu.

Må jeg slå av maskinen for å restarte?

 

 

 

Edit2: det funker nå:w00t:

 

Hvilken FAH sak må jeg bruke til Bigadv og kan jeg følge bruksanvisningen fra Stanford?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

V6 - installasjonsguiden til Stanford er god, men du må sile ut rett info, siden den omfatter to ulike Linux'er.

 

Velger du V7, så er det bare å laste ned og installere. Hos meg startet den med en gang, uten at jeg fikk lagt inn brukerinfo. La dette inn i etterkant, stoppet klienten og slettet work-katalog og litt til. Det var litt krøkkete.

Lenke til kommentar

V6 - installasjonsguiden til Stanford er god, men du må sile ut rett info, siden den omfatter to ulike Linux'er.

 

Velger du V7, så er det bare å laste ned og installere. Hos meg startet den med en gang, uten at jeg fikk lagt inn brukerinfo. La dette inn i etterkant, stoppet klienten og slettet work-katalog og litt til. Det var litt krøkkete.

 

 

V7 hvor finner jeg den? Jeg holder på med den som ligger på forsiden under download men får det ikke til.

 

 

Føler meg skikkelig som en noob her nå for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, er ikke sikker på om jeg la inn 32 eller 64bit her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...