Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frister ikke med SR2-biosoppdatering når man må klokke de på nytt. Kanskje avbilde alle menyene, er jo 100 ting man må stille på.

 

 

+1 der ja

MEN du har 3 bios-chipper da så du kan jo flashe en og leke med den og så gå tilbake til A50 om du ikke får til klokkingen med en gang.

Lenke til kommentar

Ikke flash med klokkede innstillinger er vel egentlig bare en forsikring om at det skal være stabilt?  Glemte meg en gang og den ble jo oppdatert, med samme OC.    Dere som kjører SB, hvilke kabinett bruker dere? For oss kakser som ikke gidder å ha 15 løse rigger flytende? Burde kanskje være noen helt flate i formene/ plasseres tett / liggende / stable ol.  Frister egentlig ikke med 1155 når man kan kjøpe 2011 og kanskje 8core snart. Av en eller annen grunn så ser jeg htmlkode i posten min og alt kommer i en gigantisk line uten mellomrom / avsnitt osv på denne serveren. Nyeste firefox.

Endret av War
Lenke til kommentar

Overraskende liten forskjell mellom 980x/970 og Cruncher 4 (2x X5670). Er det den du kjører på luft?

 

970en kjører på 4,0GHz og 980X på 4,33GHz som du ser og da blir vel ikke forskjellen så stor siden begge er hexacore.

Cruncher 4(2x X5670) kjører på luft ja med stock intel gulftown kjølere, så den kjører da kun på stock hastighet 2,93GHz.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt potensial på oppsiden. Jeg kjører min [email protected] og får 2 minutter bedre tpf / 8k høyere ppd. Det er Linux (her Ubuntu) som gjør forskjellen.

 

Fungerer HFM like enkelt under Linux?

 

Driver å tester litt med å få Summary tilgjengelig utenfor det lokale nettet hjemme og det ser ut som jeg fikk det til.

 

Link: Summary.html

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke disse programmene til å sjekke "saldoen", det er relativt trivielt å finne ut vha tpf'en. Alias er nok den som har mest erfaring med HFM.

 

Stanford slipper snart en ny bigadv, som krever min 12 kjerner og 2 GB ram. Den vil slippes på 64-bit Linux. Vitale mål er følgende:

 

Base points: 30964

Deadline: 17 days

Preferred deadline: 10.2 days

k-factor: 26.86

 

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=18756

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke disse programmene til å sjekke "saldoen", det er relativt trivielt å finne ut vha tpf'en. Alias er nok den som har mest erfaring med HFM.

 

Stanford slipper snart en ny bigadv, som krever min 12 kjerner og 2 GB ram. Den vil slippes på 64-bit Linux. Vitale mål er følgende:

 

Base points: 30964

Deadline: 17 days

Preferred deadline: 10.2 days

k-factor: 26.86

 

http://foldingforum....hp?f=66&t=18756

 

Med andre ord så bør jeg få maskinene over på Linux så kjapt som mulig, i hvertfall SR-2 riggene?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan det vil spille inn på PPD på SR-2 med 12 fysiske kjerner og god klokk... Kanskje det blir mer PPD, i tillegg til økningen du vil få av å gå til linux? Kan du kanskje passere 200K?

 

SR-2 med 2 stk sekskjernes CPUer klokket til 4 GHz++ knuser 2600K på PPD bare se på HFM.NET statisikken min noen poster over. Selv 2 stk X5670 på stock(2,93GHz) knuser 2600K i PPD ser jeg og dette er i Win7.

Lenke til kommentar

Alt annet likt, gir Linux 10-15% lavere tpf. Siden ppd ikke er en lineær sak, så øker den noe mer. Vær dessuten oppmerksom på at big under Linux trekker mer effekt, slik at om kjølingen er marginal i Windows, så har du garantert varmeproblemer i Linux.

 

Ser ut til at Stanford har leveringsproblemer med big for Windows, men for Linux er alt normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...