Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang stramming av skruer, lønner det seg å gjøre det mens maskinen kjører og kjølepastaen er varm?

Jeg er ikke noen ekspert på dette men min fornuft sier meg at det er smart å stramme når pastaen er varm. Jeg antar at den da er mer "flytende" som gjør at du da får presset ut luft og får bedre kontakt mellom CPU og kjøler.

Jeg bil ikke anbefale at dette gjøres mens maskinen kjører i hvertfall ikke med verktøy av noe slag og husk at det er fin-elktronikk du holder på med så ikke bruk makt.

Lenke til kommentar

Hva mener du med feil maskiner? Er jo forskningen som er viktig, ikke poengene. Hehehe.

Selv kommer jeg nok til å skrue av mine maskiner ons eller tors. Er lei av varmen.

Selvfølgelig er det forskningen som er viktigst og det er jo underliggende i alt vi holder på med derfor skrev jeg det slik jeg gjorde.:yes:

Men de 2684 WUene blir fortere ferdig om de kjøres på SR-2 maskinene med 12 kjerner enn om de kjøres av spesielt quadene, i7 860en bruker 3 dager nesten på en 2684.

Varmen er vel det som kan redusere vår produksjon mest nå så vi får håpe på en "kjølig" sommer.:lol:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer ny laptop, og liker godt den som ble foreslått på forrige side.

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10603199;c:100561;fl:0#2323-10603673-1;2299-10603203-1;2306-10500502-1;2300-3696143-1;2304-10519068-1;2302-3880824-1;2301-10583002-1

Jeg bare lurer om det har noen negative konsekvenser å velge den tøffeste prosessoren, annet enn pris?

Vil i7 tømme batteriet raskere enn i3 eller i5, selv om prosessoren ikke belastes?

F.eks. ved normal websurfing og slikt.

Maskinen skal brette proteiner, men den skal også være en maskin jeg jobber med.

Hvordan er det med SSD til folding? Vil folding på en eller annen måte redusere SSDens levetid?

Noe spesielt jeg bør vite i Linux?

Noen som mener at denne maskinen er et dårlig valg?

Takker for all hjelp :-)

Lenke til kommentar

Sandy bridge prosessorer har veldig god strømsparing, så det kan være litt forskjell mellom dual core og quad, men ikke like mye som på tidligere generasjoner laptop prosessorer.

Når det gjelder SSD og folding er det ikke noe å bekymre seg over.

Det eneste du bør tenke på ang. SSDen er å sette SATA modus til AHCI i BIOS før du installerer OS.

Lenke til kommentar

Jeg takker så mye for rådet, Gullars. I motsetning til de fleste tråder om "hvilken maskin skal jeg kjøpe" ble denne faktisk bestillt, selv om jeg gjorde visse modifikasjoner. Jeg valgte stor harddisk i stedet for SSD + 3G.

Nå har jeg satt store penger over styr, men gleder meg som en unge :-)

Glerder meg til å se hvordan den håndterer folding :-)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du burde valgt en liten ssd + en hdd til lagring, har selv en ssd, kommer til å kjøpe flere.

Husk at hdd er det tregeste enheten i en pc, derfor er ssd en meget bra oppfinnelse til en pc.

Til folding home er en hdd(hard disk drive) raskt nok, men jeg kommer til å kjøpe en liten ssd til folding maskinene mine uansett, sparer litt strøm?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Er det plass til begge deler i denne, da?

Forresten... Jeg ble litt nervøs av grafikkortet...

Vet noen om "Intel HD Graphics 3000" er Linux-vennlig?

Jeg er ikke gamer, men ønsker å kunne se HD-video som f.eks. YouTube i Ubuntu Linux.

Blu-ray har jeg ikke valgt, da jeg foretrekker dedikerte spillere til slikt.

Men eventuelle .ISO-filer og annen HD-film bør også la seg avspille uten hakking.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke gamer, men ønsker å kunne se HD-video som f.eks. YouTube i Ubuntu Linux.

Blu-ray har jeg ikke valgt, da jeg foretrekker dedikerte spillere til slikt.

Men eventuelle .ISO-filer og annen HD-film bør også la seg avspille uten hakking.

Noen som vet?

Har ikke noen erfaring med den selv, men har lest at den skal klare hd-video avspilling uten problemer.

Lenke til kommentar

Generelt sett ville jeg ikke brukt laptops til folding da disse, uansett kjøleløsning, ikke er spesielt glad i den type hard last over lang tid.

I mine øyne utsetter man da bare denne tettpakkede maskinen for unødvendig slitasje.

Jeg ville heller kjøpt en maskin som har noe bedre GFX løsning enn Intel og skal du bruke Linux er fortsatt nvidia best støttet her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har installert V7.

GPU produserer omtrent som før, men SMP har falt til mindre enn en tredjedel. Alle kjernene går på 100%, a3 belaster med 98-99% når P6992 behandles.

Skal det være på den måten eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Multicom hadde god support, så jeg fikk avbestillt den uten trøbbel.

Synd med det grafikkortet.... Jeg trodde Intel var godt støttet, selv om de er svakere enn Nvidia.

Etter å ha søkt på nettet, viser det seg at mange sliter med dette kortet.

Flere forslag mottas med takk. Gjerne fra Multicom, men det må være et Linux-støttet grafikort. Jeg orker ikke grafikktrøbbel. Jeg ønsker at flest mulig av driverne til maskinen er åpne, sånn som nettverkskort, grafikkort, lydkort osv.

Lenke til kommentar

Jeg har installert V7.

GPU produserer omtrent som før, men SMP har falt til mindre enn en tredjedel. Alle kjernene går på 100%, a3 belaster med 98-99% når P6992 behandles.

Skal det være på den måten eller? :hmm:

Klienten klarer ikke å beregne bonuspoengene du får, men afaik skal du fremdeles få de. Sjekk stats på extremeoverclocking og se om du har gått ned.

Fra FAQ for V7 klienten:

"FAHClient is capable of predicting bonus points but this feature won't work until some changes are made to the servers. You may see UNKNOWN or non bonus values. Your actual credit is computed separately."

Lenke til kommentar

SR2 med X5650 x2 oppe.

Trange saker med de kjølerene.

Bruker fillern`meg nesten alle kontektene på 1200W bare på hovedkortet alene.

Er akkuratt ferdig med denne da jeg fikk melding om at en ny Sr2 har kommet i posten.

Den har jeg fått vankjølingssett til av en kompis som synes det bråker så mye hos meg når vi spiller på datarommet.

Jeg er nok eneste på forumet som kjører 590 med 580 som fysikkort.

Blir ofte sånn når man folder.

post-64596-0-62311000-1306247630_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multicom hadde god support, så jeg fikk avbestillt den uten trøbbel.

Synd med det grafikkortet.... Jeg trodde Intel var godt støttet, selv om de er svakere enn Nvidia.

Etter å ha søkt på nettet, viser det seg at mange sliter med dette kortet.

Flere forslag mottas med takk. Gjerne fra Multicom, men det må være et Linux-støttet grafikort. Jeg orker ikke grafikktrøbbel. Jeg ønsker at flest mulig av driverne til maskinen er åpne, sånn som nettverkskort, grafikkort, lydkort osv.

Beklager det med Intel 3000 HD grafikk til Linux, jeg har ikke lest opp noe om det til linux, men har sett at hardware støtter de tingene du ville gjøre.

Det er skrevet over at Nvidia er best på Linux, og det var nevnt noe med kjøling og folding, så et annet forslag er Compal Xishan W170 17.3".

Specs: Intel Core i7-2720QM (2,2GHz, 3,3GHz max turbo, 4C/8T) GeForce GT540M, 4GB DDR3 1333MHz, USB3.0, HDMI 1.4.

For å treffe 9000kr er det valgt 250GB SATA 5400RPM harddisk, Jeg anbefaler på det sterkeste å bytte til en SSD når økonomien tillater det, det er ganske enkelt å gjøre selv, og bryter ikke garanti. Du kan da også samtidig ha 250GB disken i et eksternt 2,5" kabinett til lagring, om det ikke er 2 2,5" plasser (jeg fant det ikke i beskrivelsen av maskinen).

Om du fortsatt vil gå for 15" er Compal PBL21 15.6" et tilsvarende alternativ til den over. Igjen, med 250GB disken.

Hvis du skal bruke laptop til folding er chillpad et must. Jeg la med link til slike på multicom. De ligger rundt 200-300kr. Jeg har en slik selv, og måtte bruke det for å spille tyngre spill på en eldre laptop om sommeren pga at skjermkortet overopphetet til vanlig (Gforce 8000-serie). Med den lå GPU ca 10C under faregrensen, og maskinen kunne lett kjøre F@H på begge C2D kjerner med under 50C på CPU.

Lenke til kommentar

Det der er vel en lianli p80

Liker hakket større Lian Li PC-V2120B bedre , den er bedre på plass og kjøling/ rett veg for SR2.

Har kjøpt en slik til for neste rigg.

-big ja 70000PPD nå , men har ikke fått en ny jobb på den enda og begge cpuer er klokket til 3,5 bare.

Nå gjør den ferdig en gammel jobb en cpu har tygget på lenge.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert den maskinen du linker til.

Jeg sliter med disse grafikkortene.

Noen av maskinene jeg har sett på har optimus-teknologi, og jeg blir ikke klok på hvordan det virker i Linux.

Går det an å deaktivere Optimus i BIOS, og kun bruke det raskeste kortet?

Eller hva skal jeg gjøre for å kjøre Linux på maskinvare med Optimus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...