Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Da ser det ut som høsten og tiden videre derfra blir særdeles produktiv for laget. Og går det slik dere forfekter så vil vi være oppe blant de 10 før 2012 er omme. Jeg vet ikke helt hva min plan er videre, men produksjonen jeg har nå vil nok vedvare en stund. Dette lover veldig bra.:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Reskrive rotet.

Ja , da har jeg 2 stk SR2 hvor den ene har X5650 x2 og den andre har X5660 x2.

Så kommer spm om hvilke cpuer jeg skal kjøpe til mitt tredje SR2 hovedkort?

X5660 x2 på 4Ghz gir ca 130000PPD

X5650 x2 på 3,5Ghz gir ca 100000PPD ( Kan kanskje klokkes til 3,8 )

Om det vil være 20000-30000PPD ekstra i 2x X5660 VS X5650 x2 så vil det utgjøre "en hel SR2 i PPD" på 3 maskiner.

Da får jeg hver 4 rigg for 9000kr uten at den tar noe plass.

Endret av War
Lenke til kommentar

Da var 2600k'en klokket opp til 4ghz, får se om deg gir noe utslag etterhvert, målet må vel være å ta igjen BAT :tease: . Lurer på om jeg har en dårlig chip for jeg måtte nesten opp i 1,2v for å ikke få bluescreen ved oppstart.

Ang Techpowerup så var eneste grunnen til at de hadde mye PPD chimp-challenge, så de kommer nok ikke til å ta oss igjen med det første :)

Ny SR-2 for war, minhund med 1mil/ppd, og med en artikkel i tillegg høres det ut som laget går en lys fremtid i møte :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg syns tempen på X5670ene(stock) på SR-2 rigg nr var vel høye på luft her, CPU1 lå på nesten 70C og CPU0 på 65 så jeg begynnte å undersøke litt. Etter å ha strammet til alle skruene på Intel kjølerne(Stock Gulftown kjølere), noe jeg gjorde mens maskinen kjørte :ph34r:, så sank tempen på CPU1 med 23C til 47C og på CPU0 med 21C til 46C :ohmy:

Så notat til meg selv: husk alltid å stramme luftkjølerne etter innkjøring. :p

Så plutselig så har jeg rom for litt OCing selv med disse Intel-kjølerne :D

Endret av minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stramme skruer høres ut som en knall god idé. Cpuen hjemme ligger på rundt 60*C, regner med vifta er litt dårlig påsatt, men har vegret meg for å fikse på vifta fordi den er et helvetes slit å få på igjen. Satse på at det hjelper med litt skruing så kanskje jeg får klokket den opp mot 4,4-4,6.

@Bat: Hvordan gjør X6'en i folding? Kjører du big på den? Er fremdeles et halvt år til jeg eventuelt skulle klare å ta deg igjen, vi ligger nok godt opp mot toppen av listene begge to før det skjer :)

Lenke til kommentar

Arkitekturen til Phenom II er tregere enn Sandy Brigde så den går tregere. Jeg kjører SMP på hovedriggen min da jeg også bruker maskinen til spill og arbeid. I kjellern så har jeg en gammel Athlon med et GTX 460 som kverner på GPU folding. X6 overklokket til 3,8 gir ca 15-16000 PPD litt avhengig av hvilken WU som kommer mens 460 gir rundt 11000. Har også 2 bærbare som topper opp slik at jeg ligger på litt over 30000 ppd nå for tiden.

Edit:

Jeg har vurdert å kjøpe en dedikert 2600K rigg (for en komplett rigg for ca 6000,-) men har endel andre ting som også skal brukes penger på. I tillegg så kommer neste generasjon i fra AMD i juni og hvis hovedkortet mitt støtter den generasjonen så kan det hende at 1090T settes i kjelleren for kombinert SMP og GPU mens hovedriggen får ny prosessor. Vi får se..... Spennende er det ihvertfall

Og at du tar meg igjen er helt greit. Jeg hadde aldri trodd at det skulle ta så kort tid å komme opp i over 2 mill poeng på kun noen få mnd. :)

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Grattis på etterskudd med passerte 2mil poeng, det går unna ja :)

En dedikert rigg hadde vært noe, spesielt når de ikke koster mer, men mangler dessverre et sted å sette den. *Note to self: Skaffe leilighet med kjeller/bod neste gang*

Er det noen som har erfaring med folding på ps3 forresten?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg trenger ny laptop til generell nettsurfing og slikt.

Jeg kommer også til å la den jobbe med World Community Grid eller Folding@home.

Noe spesielt jeg bør se etter, med tanke på max ytelse?

Max 9000 kroner, og må takle HD-videoavspilling og ha HDMI-utgang.

Den skal kjøre Linux. God batteritid er et must, da dette blir en maskin jeg reiser med.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg trenger ny laptop til generell nettsurfing og slikt.

Jeg kommer også til å la den jobbe med World Community Grid eller Folding@home.

Noe spesielt jeg bør se etter, med tanke på max ytelse?

Max 9000 kroner, og må takle HD-videoavspilling og ha HDMI-utgang.

Den skal kjøre Linux. God batteritid er et must, da dette blir en maskin jeg reiser med.

Om du kan strekke deg til 9100kr er Compal Xishan W252 med disse spesifikasjonene (Intel Core i7-2720QM, 4GB DDR3, 80GB Intel SSD) midt i blinken for det du snakker om. Den kan kjøre SMP klienten til F@H og dra sikkert 15K PPD når den er plugget i strøm. Den kan i teorien også kjøre BigAdv, men for å bli ferdig til bonus må den i såfall stå plugget i 24/7 og ikke ha mye belastning ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...