Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lurt litt på noe lignende, ønsker meg et tool for å kjøre F@H uten å innstallere noe på harddisken. Jeg har tilgang på et bufferlager på en 5-10 pc'er, hvorav en skiftes ut en gang i måneden kanskje. Men dette er produksjonsbokser, så det er uaktuelt å innstallere noe på de.

Tanken var da å kunne ha noe cd-rom / USB-disk (har en 512MB), boote fra denne, knote inn user og team, og la det snurre til en boksen byttes ut med en som skal inn på service. Når den gamle er ferdig på service fyrer man så opp denne på nytt.

Noen luringer har laget en Knoppix for Folding, her: http://overclockix.octeams.com/. Men den er litt tungvint, og ikke minst, svær. Det idelle hadde vært noe man kunne kjørt på en boot-bar USB-disk...

Tid har jeg, men evner (innenfor Linux ihvertfall) skorter det litt på. Noen som kunne hjulpet meg litt igang/ tipset meg hvor jeg kan begynne å lete? Har sett i mange F@H forum utenfor HW.no, men ikke funnet noe lignende... Men tror allikevel det kunne være flere som kunne hatt bruk for noe sånt? Hva tror dere?

Alternativt kanskje noe one-exe-only, ikke-skrive-noe-som-helst-til-registry, som kunne kjøres fra floppy/usb-plugg..... antageligvis kanskje den beste løsningen????

Alt du trenger er å putte FAH4Console.exe og client.cfg i en mappe på en floppy, usb-drive eller på nettverket.. og kopiere mappen til den pc'en du ønsker å kjøre på... kjør så fah4console.exe og la den stå å gå til pc'en skal sendes ut.

Lenke til kommentar
Alt du trenger er å putte FAH4Console.exe og client.cfg i en mappe på en floppy, usb-drive eller på nettverket.. og kopiere mappen til den pc'en du ønsker å kjøre på... kjør så fah4console.exe og la den stå å gå til pc'en skal sendes ut.

Dette funker helt utmerket.. hadde selv ett par servere som skulle skulle i produksjon etter en periode.. bare kopierte de 2 filene inn på ett temp området og startet det opp uten å installere noe. Når maskinen skulle sendes ut var det bare å fjerne de 2 filene.

Lenke til kommentar

Quickstats 23.55:

Rank 100 3227 RamblingWaffles 943581 34621

Rank 101 37651 Hardware.no 929875 15616

Vi trenger en økning i vår poengsum på bare litt mer enn 13706,

og vi vil nå vår desidert viktigste milepæl, plass 100, om en liten stund.

Siden dette trolig kommer til å skje i natt eller tidlig i morgen, vil jeg på forhånd si :

Gratulerer så masse, alle medlemmer i Team Hardware.no,

med plass blandt de 100 beste av 32047 lag!

Måtte vi ikke ligge på latsiden!

Det tok lengere tid enn jeg og flere hadde trodd for mange uker siden, men i etterkant ser jeg at det tross alt ble brukt ganske kort tid, for et helt nystartet lag!

Jeg må gjenta meg selv til det kjedsommelige og si at pågangsmotet og velviljen som er å finne her blandt forumets brukere, er helt unik.

På non-profit-basert grunnlag, med flere årsverk fritid og data-kraft, har vårt lille lag vokst seg større enn svært mange lag på kort tid. Jeg er imponert! :grin:

"May the future of mankind rest a bit easier upon our altar of sacrifice!"

Nedenfor følger fanfare, hvor hvert symbol representerer ti "topp hundre-plasser",

altså 10 x 10 = 100

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

Hilsen The.Arisen.One!

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar
Team rank: 101. Snart er vi inne på topp-100 :w00t:

Hvor ser du det ?

EOC får jeg at vi er 102 :hmm: og på Stanford nr. 103.

Edit:Etter oppdateringen 12.00 pm/kl. 19.00 norsk tid er vi 101 på EOC .

De har en litt mer oppdatert liste her:

http://vspx27.stanford.edu/teamstats/team37651.html

Ah, den var jeg ikke klar over. Går ut fra at differansen mellom den og den andre skyldes at den med 103 i team rank tar hensyn til anonyme/uregistrerte brukere evt. disse google greiene, mens den du linker til bare tar med registrerte lag.

Ellers har jeg lagt merke til at Stanford statistikken oppdateres hver time, mens Extremeoverclocking oppdateres hver 3. time. Sistevnte får heller ikke med seg dataene fra sist gang Stanford oppdaterte fordi oppdateringen på Stanford ikke er ferdig når EOC henter sine data.

Ellers ser jeg at det kommer til å gå radig oppover for oss de neste 10 plassene. :)

Edit: bokstav på feil plass

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

*joiner med et stykk dedikert 2,4GHz maskin i linux screen-vindu, et stykk desktop-maskin fedora core 2 screen-vindu og en jobb-maskin 1,7GHz XP*

Kanskje jeg skulle prøvd å legge det inn på de 500MHz tynne klientene vi bruker til skolelinux her også.... ville hjulpet med nærmere 100 maskiner....

Lenke til kommentar
Ah, den var jeg ikke klar over. Går ut fra at differansen mellom den og den andre skyldes at den med 103 i team rank tar hensyn til anonyme/uregistrerte brukere evt. disse google greiene, mens den du linker til bare tar med registrerte lag.

Jepp, det er nok slik det funker. Hvis du går inn på

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teamstats

så ser en her at RamblingWaffles er på 100. plass. Vi er jo rett bak dem, så den reelle plasseringen vår er nok 101. plass for øyeblikket.

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py...e&teamnum=37651

viser dermed at vi er to plasser bak det vi egentlig er.

Når vi om en kort stund inntar 100. plass, så vil vi komme inn på lista i den første linken i dette innlegget. :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, ikke lenge igjen nå, men vi kan kanskje være vel så stolte av at vi er på 20 plass sånn ca over innleverte poeng pr dag. Vi tar innpå alle under topp 20 - men noen har selvfølgelig laaaaangt forsprang....

Men, tror også vi gjør det sterkt "pr hode", har ikke funnet noen statistikk, men ut fra hva jeg ser litt her og der ser det ut som om det er antallet medlemmer som i hovedsak gjør at de produserer poeng, ikke nødvendigvis hvor kraftige maskinene deres er.

Ønsker meg mer statistikk altså... :D for eksempel:

-Hvilket lag vokser (og har vokst) raskest?

-Hvilket lag produserer mest pr medlem?

-Ranking etter innleverte poeng siste 24 timer, så man ikke ligger øverst bare fordi man begynte 6 måneder før alle andre.

...osv osv...

Lenke til kommentar
Ja, ikke lenge igjen nå, men vi kan kanskje være vel så stolte av at vi er på 20 plass sånn ca over innleverte poeng pr dag. Vi tar innpå alle under topp 20 - men noen har selvfølgelig laaaaangt forsprang....

Men, tror også vi gjør det sterkt "pr hode", har ikke funnet noen statistikk, men ut fra hva jeg ser litt her og der ser det ut som om det er antallet medlemmer som i hovedsak gjør at de produserer poeng, ikke nødvendigvis hvor kraftige maskinene deres er.

Ønsker meg mer statistikk altså...    :D  for eksempel:

-Hvilket lag vokser (og har vokst) raskest?

-Hvilket lag produserer mest pr medlem?

-Ranking etter innleverte poeng siste 24 timer, så man ikke ligger øverst bare fordi man begynte 6 måneder før alle andre.

...osv osv...

Vel, jeg gidder ikke regne på så mange lag, men jeg ser at Overclockers Australia (laget på førsteplass) den siste uka har produsert godt over 800 poeng per aktive deltaker. Vårt lag har dessverre "kun" produsert i underkant av 350 poeng per aktive deltaker denne uka. Men det blir vel litt drøyt å måle seg opp mot dem?

Men etter en rask titt på de øvrige lagene som ligger over oss, må jeg dessverre si at det ikke er mange lag som produserer mindre enn oss per aktive deltaker. :hmm:

Ta dere sammen, folk, produser mer! :thumbup:

Edit: Ikke misforstå meg: Jeg verdsetter alle som er med. selv 1 poeng per uke er uendelig mye bedre enn 0 poeng per uke. Dessuten: at vi har lav score/user betyr nok heller at vi ikke kun har med de mest "hardbarkede dataentusiastene" på laget, men at vi har fått med flere "normale" folk også. :)

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...