Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gtx460 @ 800MHz gir ca 11k ppd, så du burde få endel høyere med et gtx570. Nå kan smp-folding dra ned ppd noe, men 6k, det er altfor lite.

Ja, men det er litt rart, fordi i min andre rigg, som er kliss lik den riggen vi snakker om nå - der har jeg et 460 GTX. Og på samme WU så gir det akkurat nå 10.800 PPD uklokket.

Og på denne riggen kjører jeg også SMP samtidig.

 

Så jeg skjønner ikke hvordan 570 GTX- kortet kan gi så lite som 6000 PPD på samme WU som på 460- riggen, når oppsettet ellers er dønn likt. Og 570- kortet har jo tidligere levert 17000 PPD uproblematisk. Og det virker overhodet ikke som om det er noe galt med kortet ytelsesmessig ellers. Jeg bruker det jo som et gamingkort, og der funker alt som kniv i smør.

 

Hehh - det her forstår jeg ingenting av, eller hvilken kobling min lille fix skal ha med ytelsen i folding.

Jeg lastet ned en oppdatert versjon av MSI Afterburner (2.1.0) og byttet ut min versjon som kom med 570 GTX- kortet (2.0.0).

Installerte den nye versjonen, og plutselig så folder kortet mitt slik det skal gjøre. Forstå det den som kan. Må jo ha vært en eller annen bug i versjon 2.0.0. som holdt igjen ytelsen på kortet på ett eller annet vis. Så ytelsen føyk nesten 3 ganger opp, enda jeg kjører med samme settings på Afterburner 2.1.0. som jeg gjorde på 2.0.0.

 

Jeg slutter aldri å bli overrasket over data.....enda jeg har holdt på med data så lenge jeg kan huske. :hmm:

Lenke til kommentar

Bah! nå har den ene maskinen kjørt ferdig en WU som jeg antagelig hadde begynt på for en uke siden uten at jeg så det og da ble det ingen bonus, leverte 2 bigadv WUer og trodde det skulle gi ca 160k men fikk bare 100k :(

 

Sånn går det når man ikke setter oneunit i snarveien :cry:

 

Testet å kjøre vanlig smp + folde på 6970ene samtidig og det gikk dårlig, SMPen hadde en TPF på litt over ett minutt før jeg satt i gang GPUene og da gikk TPF på SMP opp til over 28 min :nei:

Lenke til kommentar

Testet å kjøre vanlig smp + folde på 6970ene samtidig og det gikk dårlig, SMPen hadde en TPF på litt over ett minutt før jeg satt i gang GPUene og da gikk TPF på SMP opp til over 28 min :nei:

Har lest at du burde ha en kjerne fri for gpu-folding. Hvis du setter affinity for å låse alle kjernene-1 til smp og låser siste kjernen til gpu burde det gå mye bedre. Selv kjører jeg smp -7 uten affinity på min maskin + gpu folding og det fungerer flott, selv om jeg kunne fått klemt ut litt ekstra med affinity.

Lenke til kommentar

Oioioioi..... Så tidlig? Serieprodusert eller engineer-sample?

 

Tror SB-E kommer til å bli en kraftig sak når man ser ytelsen på mellomklassen som SB representerer i dag.

 

Det finnes ikke noe annet enn ES CPUer og referanse HK nå, NDA på SB-E er september men jeg hører de er noen monstere i ytelse.:dribble:

 

CPUer er ikke så vanskelig å få tak i men det virker nesten umulig å få tak i HK :no:

 

$900 for ett referanse HK er altfor mye for meg også.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Hva tipper vi 2011 med en 7000kr cpu kommer til å ligge på i PPD.

Snakker vi om 100K så er det slutt på SR2 frem til de kommer som 2011 i SR2²

 

Om de klokker like bra eller bedre enn vanlig SB med 2 ekstra kjerner så bør de vel ligge rundt 70-90k PPD,

min 2600K @4,8GHz ligger på ca 55K PPD.

Lenke til kommentar

Hei jeg vurderer ny prosessor og hovedkort.

 

Vil en i7 og i5 på samme frekvens yte likt?

Har hørt at eneste forskjellen er HyperThreading, som i7 har.

Men dette er ifølge en artikkel jeg fant uønsket hos F@H, da de heller vil ha resultatene raskt, enn at maskinen skal jobbe med flere oppgaver samtidig og levere sjeldnere.

 

Hvilke fordeler har i7, når HyperThreading ikke engang er ønskelig?

Har det fordeler i dagliglivet, utover F@H? Raskere nettsurfing, f.eks.?

 

Hvor bra er AMD til sammenligning?

Lenke til kommentar

Hei jeg vurderer ny prosessor og hovedkort.

 

Vil en i7 og i5 på samme frekvens yte likt?

Har hørt at eneste forskjellen er HyperThreading, som i7 har.

Men dette er ifølge en artikkel jeg fant uønsket hos F@H, da de heller vil ha resultatene raskt, enn at maskinen skal jobbe med flere oppgaver samtidig og levere sjeldnere.

 

Hvilke fordeler har i7, når HyperThreading ikke engang er ønskelig?

Har det fordeler i dagliglivet, utover F@H? Raskere nettsurfing, f.eks.?

 

Hvor bra er AMD til sammenligning?

i7 med hyperthreading fungerer en god del raskere enn i5 ettersom FAH klarer å utnytte de virtuelle kjernene ganske bra(tror jeg i allefall:)). Vet ikke hvor du fant en slik artikkel, for alle kjernene vil jobbe på samme oppgave (SMP) og derfor gi resultatene mye raskere enn hva en i5 klarer. I tillegg vil du ha muligheten til å kjøre bigadv units med en i7 som vil gi veldig mye mer uttelling i PPD dersom du har en dedikert maskin.

 

I dagliglivet har hyperthreadingen litt mindre å si da ikke alle applikasjoner klarer å utnytte de virtuelle kjernene, men noe ytelses forbedring er det alltids.

 

Har dessverre ikke så mye oversikt over amd prosessorene, men noen andre kan helt sikkert hjelpe deg der :)

Endret av Oleball
Lenke til kommentar

Dagens Phenom II prosessorer har litt gammel arkitektur slik at Intel sin Sandy Brigde yter endel bedre. AMD lanserer neste generasjon i løpet av juni og da kan dette endre seg men det har ikke kommet noe tester ol.l så det er vanskelig å tippe noe. Skal du kjøpe noe som er raskt nå så er 2500K eller 2600K ift folding et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Om de klokker like bra eller bedre enn vanlig SB med 2 ekstra kjerner så bør de vel ligge rundt 70-90k PPD,

min 2600K @4,8GHz ligger på ca 55K PPD.

Om de klokker bedre skal vel godt gjøres, men like bra vil nok være nok til å bikke 100k ppd. Det vil vel også komme 8-kjerner og klarer en å holde de kalde, så blir det poeng.

Lenke til kommentar

Vi får se og så kommer vel Buldozer nå fra AMD som vi vet lite om.

 

Litt iriterende at jeg glemte å slette quedat og endre nr på alle riggen etter at jeg ryddet og vasket de for nå har jeg ikke fått bonus på 2 stk -bigadv WUer.:(

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Kanskje ikke rett tråd, men siden vi er de eneste med last 24/7.

 

Min Corsair AX 1200W PSU bråker som en gresshoppe når strømmen er i og pcen er av.

Den lager skikkelig trafolyd, men den fungerer 100% .

Jeg sitter jo på et bråkete serverrom, men jeg hører lyden selv om det er 3 andre pcer der med 40 vifter på 100%.

 

Burde jeg sende den inn? Det er på en 130K SR2-rigg og skulle den dø og ta med seg komponenter så kan det bli dyrt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...