Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man vil ta den helt ut sånn som denne karen så er det jo bare å sette i gang

 

Han må jo nesten ha en diagnose.:dribble:

 

Klarte forresten å klokke min første 2600K til 5GHz på luft.:thumbup:

post-53451-0-08106000-1305583845_thumb.jpg

 

Bare synd den ikke vil folde på den hastigheten. Har kjørt noen tester, men dette er vel ikke rette plassen, men kan jo nevne at Super_pi 1M går unna på 7.48 sec.

 

Du havner nok utenfor god ppd/watt-ratio, men om du hiver opp spenningen noen hakk så kan det gå, dersom ikke tempen tar deg.

Lenke til kommentar

Har bare leilighet hvor jeg ikke han sette 20 rigger på hyller uten kabinett-opplegg.

Kommer til å bli et sabla leven osv.

 

Flytter til hus snart, da skal jeg sette av flere rom i kjelleren , med AC og støyisolasjon med 2 plater kritt, glava , 2 plater kritt på samme måte som øvingslokalet for band.

 

Da gidder jeg ikke kjøpe 4000kr -kabinetter til alle riggene.

Lenke til kommentar

Grattis med OCen -alias-:thumbup:

 

Jeg har stoppet alle mine maskiner en liten stund nå for vask, rens og rydding av kabler i og utenfor kabinettene, kabelsalaten på gulvet ser ikke bra ut.:blush:

 

Takk, det var nesten godt å endelig se 5-tallet. Har testet litt fram og tilbake for å få det til. Det er kjølig ute med bare 6 - 7 grader så jeg kjører i gang en maskin til for å feire 17 Mai slik at vi erstatter noe av de vi mister når du har service-pausen din.:D

Lenke til kommentar

Om man vil ta den helt ut sånn som denne karen så er det jo bare å sette i gang

Build Log: 100,000 PPD by 1/23/2011

Er riktig nok snakk om WCG og boinc PPD om noen vet hva det er her men det oppsettet der hadde vel ligget på rundt 1 mill PPD i FAH tror jeg.

 

post-152551-0-10918200-1305581235_thumb.jpg

 

Det er jo lame bilde hans, viser bare 6 av maskinene: Check this out:

 

faaarm.jpg

 

I have:

10 - L5640

2 - 980x

2 - 970

2 - 920

1 - dual E5520

1 - 930

1 - W3520

[/Quote]

 

Synes også AtlasFolder har en ganske grei farm:

http://www.youtube.com/watch?v=UI9QzIwAXFg&feature=channel_video_title

 

23x Nvidia GTX295x = ca 400k ppd

32x Nvidia 9800GX2 = ca 350k ppd

 

Totalt 750k ppd

Lenke til kommentar

Atlas Folder må jo minst være millionær hvis han ennå kjører med samme riggene som han brukte for 2 år siden. Han bruker jo 15 KW med det opplegget, om ikke mer. Hadde han lagt om til SB ville han klart seg med 3.5 - 4 KW.

 

De står på jobben hans, dette er fra siden hans:

 

Yeah ok, so I woke up this morning to full farm failure. Sometime during the night the farm’s file server went down......

 

Atlas Folder draws 13,000 Watts of power continuously.

 

Anyway, drove out to work from home and spent another three hours on it this morning and afternoon. Seems to be working at the moment but I figure it’ll die about the time I’m locking the door behind me. Isn’t that always the way it goes?

[/Quote]

 

En annen quote

I’ve been peppered with questions about whether Atlas Folder is going to “modernize” and move to CPU/SMP. The short answer is “Yes”. I’m in the process now of experimenting with the technology and devising out a plan to accomplish this both logistically and financially.

[/Quote]

 

Så han går vekk fra gpu nå snart.

 

BTW: Noen som har noe info om oppsettet til Angra?

Han ligger på ca 1.6 mil ppd, med noen topper innimellom på 2.2mill ppd.

 

EDIT: Fant det ut: "I have a small computing cluster that I use for research. When not running tests, I run F@H. I have 18 dual 6-core nodes. "

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Så heftigere open oppsett enn det der når CUDA GPU folding tok av :p. Er en god del som kjørte lagerhylle og alt åpent i de større farmene. Har inntrykk av at det har vært ganske vanlig når man har så mange maskiner.

 

Men hjemme er man litt mer begrenset pga. støy, ytre påvirkning samt at ikke alle har dedikert rom osv.

 

Ellers greit å ha en god avtale med sjefen om man skal dra så mye strøm på jobb :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kanskje ikke 15000 kW, men ihvertfall 15000 W....:-)

15000 kW, så hadde nok sjefen rynket mer enn ett bryn.

 

 

EDIT: Og et spørsmål:

Si meg er 6805 og 6806 helt elendige WUer? De gir meg konstant ikke mer enn rundt 6000 PPD på mitt 570 GTX- kort, og det er jo sinnsvakt lite. Kortet mitt har jo tidligere gitt rundt 17.000 PPD.

Jeg klokker så det uler i riggen, men blir det høyere resultat? - neida, like elendig (med 6805/6806).

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

EDIT: Og et spørsmål: Si meg er 6805 og 6806 helt elendige WUer? De gir meg konstant ikke mer enn rundt 6000 PPD på mitt 570 GTX- kort, og det er jo sinnsvakt lite. Kortet mitt har jo tidligere gitt rundt 17.000 PPD.Jeg klokker så det uler i riggen, men blir det høyere resultat? - neida, like elendig (med 6805/6806).

 

Sjekk hvor mange % GPU jobber med (i foreks. MSI Afterburner), gjetter at det er omkring 50 - 60% load der. Et triks som virker hos meg er Firefox trikset! Start Firefox og la foreks. siden til nvidia.com ligge i leseren så skal du se den går opp til 99% og yter normalt igjen. Det er såvidt jeg vet ikke noe galt med nevnte WUer, men noen ganger klarer ikke GPU å holde oppe tempoet og sovner på en måte av. Derfor trenger den litt hjelp til å holde seg våken, der kommer Firefox inn og hjelper.

 

Sjekk også at du har deaktivert alt som har med strømsparing å gjøre, samt at du har disablet skjermspareren.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Gtx460 @ 800MHz gir ca 11k ppd, så du burde få endel høyere med et gtx570. Nå kan smp-folding dra ned ppd noe, men 6k, det er altfor lite.

 

War, når SB 2011 kommer, blir det med 8 ramslotter. 1155 er en mellomklasse, men den kjører rundt dagens toppklasse når antall kjerner er likt.

Lenke til kommentar

Gtx460 @ 800MHz gir ca 11k ppd, så du burde få endel høyere med et gtx570. Nå kan smp-folding dra ned ppd noe, men 6k, det er altfor lite.

Ja, men det er litt rart, fordi i min andre rigg, som er kliss lik den riggen vi snakker om nå - der har jeg et 460 GTX. Og på samme WU så gir det akkurat nå 10.800 PPD uklokket.

Og på denne riggen kjører jeg også SMP samtidig.

 

Så jeg skjønner ikke hvordan 570 GTX- kortet kan gi så lite som 6000 PPD på samme WU som på 460- riggen, når oppsettet ellers er dønn likt. Og 570- kortet har jo tidligere levert 17000 PPD uproblematisk. Og det virker overhodet ikke som om det er noe galt med kortet ytelsesmessig ellers. Jeg bruker det jo som et gamingkort, og der funker alt som kniv i smør.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Kjøp en med god effektivitet så du får lavest mulig watt fra veggen.

80+ er ræva, prøv å finn noen gold som lover mer.

 

Finner ikke så mange gold som er på 500w eller mindre, ser FSP har endel, riktignok... disse glimrer med sitt fravær selv på ebay, dessverre. Nå kan jeg selvfølgelig kjøpe større PSUer, men da blir jo disse engangsutleggene kraftigere kost for lommeboka.

 

Fins det ikke en must-have-modell her? :hmm: Noe en haug med foldere er enige om er knall ift kvalitet, pris og effektivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...