Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Asus P8P67 LE & i7 2600K klokket til 4.7GHz, samt 4GB Corsair DDR3 12800 er en rimelig og god plattform til å folde BigAdv på. Kombinasjonen gir tett på 50K PPD under Windows, kanskje 60K+ under Ubuntu. Strømforbruket er 176 Watt uten skjermkort i maskinen (SMP7_i72600K_Rigg7) i oversikten .

 

post-53451-0-88091800-1305032994_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P8P67 LE & i7 2600K klokket til 4.7GHz, samt 4GB Corsair DDR3 12800 er en rimelig og god plattform til å folde BigAdv på. Kombinasjonen gir tett på 50K PPD under Windows, kanskje 60K+ under Ubuntu. Strømforbruket er 176 Watt uten skjermkort i maskinen (SMP7_i72600K_Rigg7) i oversikten .

 

post-53451-0-88091800-1305032994_thumb.jpg

 

Er ikke så dum den "farmen" der heller Alias.

 

Kunne absolutt trengt et par slike i CC konkuransen for OCN, hehe. Merkelig hvor avhengighets dannende dette er. Har hengt en del på OCN og fått en del hjelp når det kommer til overclocking derfra så er vell derfor jeg bidrar under denne konkuransen. Når den er ferdig vil jeg nok roe det ned litt. Folde for HW et par dager om gangen. (4 rigger som kjører 24/7 på skjermkort og CPU drar litt strøm)

Lenke til kommentar

I Kjetil sin situasjon ville jeg helt klart fulgt -alias- sine anbefalninger for BigAdv. Et par slike rigger med ubuntu så har du opptil 120k PPD og kun 400W fremfor 2200W.

 

Helt klart en ting for foldere å vurdere nå. Det blir spennende å se om 2600K synker ennå litt i pris til høsten så blir det en fin foldinghøst i det minste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Helt klart, men ulempen med Z68 blir nok prisene på hovedkort. Der er P68 ganske så ideell til folding med gode hovedkort helt ned i 790,- per i dag :).

 

Så med hacken og fjernstyring er det en fin løsning for dedikerte foldingmaskiner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det trenger ikke å bli så dyrt. I følge Anandtech så blir ikke prisenes å ulike men det vil jo selvfølgelig tiden vise

 

Pricing should be similar to P67 with motherboards selling for a $5 - $10 premium. Not all Z68 motherboards will come with video out, those that do may have an additional $5 premium on top of that in order to cover the licensing fees for Lucid's Virtu software that will likely be bundled with most if not all Z68 motherboards that have iGPU out. Lucid's software excluded, any price premium is a little ridiculous here given that the functionality offered by Z68 should've been there from the start. I'm hoping over time Intel will come to its senses but for now, Z68 will still be sold at a slight premium over P67.

 

Edit: Trykkleif

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Spennende blir det uansett. Har vurdert å sette en 2600K i kjellern for 24/7 jobbing men er ikke helt der ennå. I mellomtiden får hovedrigg pluss foldingburken med en gtx 460 gjøre jobber. I tillegg så hjelper et par bærbarmaskiner til på jobb når de ikke har noe annet å gjøre :)

Lenke til kommentar

Oj minnefeil ja, skal boote nå og teste rammen i 100t.

Tester bare 2000 ram og har fått 13 feil

Kjøpte et 24gb sett hvordan skal jeg vite hva jeg skal levere inn, kan ikke teste 1 og 1, må demontere kjølere osv for å se brikkene.

 

---------------------

Kjøpte en X5650 til så jeg har 2 fulle SR2 og en 590GTX.

Men må vel sende inn rammen også siden den feiler.

post-64596-0-59369700-1305144799_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...