Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kjører SB-Rigg2 uten skjermkort.:thumbup:

 

Strømforbruket fra veggen sank fra 207 til 176Watt, pokker dette var saker! Tenk man trenger ikke lenger skjermkort for å folde big.:dribble: Det hele styres via Logmein, som riktignok blir litt forvirret og legger ut svært dårlig grafikk. Skal se om ikke det kan rettes litt på.

 

Edit: Her er beviset, beklager dårlig grafikk, men Logmein sliter med å oppdatere!

post-53451-0-30229600-1304457809_thumb.jpg

 

Edit: Jeg fjernet tastatur og mus og strømforbruket falt med 3Watt til 173. En besparelse som faktisk utgjør 26,28KW over et år. Totalt sparer jeg ca. 300KW ved å fjerne skjermkort, tastatur og mus. Maskinen har nå kun HK, minne, CPU m/kjøler og harddisk, samt PSU som da bare bruker 1515,5KW på ett år.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hei!

Ser at det er vanvittig mange forumbrukere som driver med Folding@Home.

Selv kjører jeg World Community Grid, og jobber med div. kreft, dengufeber, aids, influensa, ren energi og vannrensing.

 

Kan dere forklare meg om det er noen forskjell på disse to prosjektene som gjør at dere er så mange, mens vi er færre på World Community Grid?

 

Hardware.no sin profil: http://www.worldcommunitygrid.org/team/viewTeamInfo.do?teamId=LDS1NR1BN1

 

Bare nysgjerrig. Har dere gode argumenter, så kanskje jeg hopper over.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt TeamViewer, men antar at den fungerer noenlunde likt Logmein så det burde fungere, men jeg vet det ikke. Logmein har egen driver som fungere som en skjermdriver som sender bildet over nettet til remote. Jeg antar at TeamViewer har det samme. Nå blir grafikken utrolig elendig uten hjelp fra et fysisk skjermkort, men det går greit nok til å starte folding@home.

Lenke til kommentar
Ser at det er vanvittig mange forumbrukere som driver med Folding@Home.

 

Vanvittig mange er vel å ta litt i, når jeg sjekker nå så er vi 127 aktive: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=37651 Grunnen til at vi holder ut er at vi har et bra miljø, vi folder for en god sak (min gamle mor har Alzheimer på 8-ende året) og man lærer mye om forskjellige saker, blant annet om OC og maskinvare generelt. Du er særdeles velkommen over til oss.:thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Ser at det er vanvittig mange forumbrukere som driver med Folding@Home.

Selv kjører jeg World Community Grid, og jobber med div. kreft, dengufeber, aids, influensa, ren energi og vannrensing.

 

Kan dere forklare meg om det er noen forskjell på disse to prosjektene som gjør at dere er så mange, mens vi er færre på World Community Grid?

 

Hardware.no sin profil: http://www.worldcomm...amId=LDS1NR1BN1

 

Bare nysgjerrig. Har dere gode argumenter, så kanskje jeg hopper over.

 

Jeg vil vel si begge er like bra så velg det som du brenner for. Selv så har jeg kjørt litt av begge og er nå med på Xtremesystems sin supercomputer week og da ser det slik ut på mine 5 crunchere med BoincTask.:)

post-152551-0-76544200-1304463126_thumb.jpg

 

Jeg er forøvrig tilbake med folding her neste uke.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Hmm men det er vel ikke alle HK som kan kjøre uten skjermkort eller tar jeg feil?

 

Jeg vet ikke og må bare gjette hvorfor det gikk, og min tanke er at sannsynligviser det bare de som har grafikk-kontroller i CPU, som Asus sin P8P67 serie som kan fungere slik.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hmm men det er vel ikke alle HK som kan kjøre uten skjermkort eller tar jeg feil?

 

Jeg vet ikke og må bare gjette hvorfor det gikk, og min tanke er at sannsynligviser det bare de som har grafikk-kontroller i CPU, som Asus sin P8P67 serie som kan fungere slik.

 

 

Det er det jeg er litt usikker på for det er en på XS som kjører en haug med UD3 på LGA1366 mef 980X cpuer uten skjermkort. Må du disable eller i det hele tatt gjøre noe i bios for å få det til?

Lenke til kommentar

Jeg tunet først maskinen slik jeg ville ha den, stoppet og rykket ut skjermkortet, og startet igjen. MEM OK lyste konstant så jeg måtte resette den og deretter bootet maskinen opp normalt og jeg kunne styre den fra remote via Logmein. Så nei, jeg gjorde ikke noe spesielt i bios eller andre steder for å få det til. Jeg antar at når maskinen ikke finner det vanlige skjermkortet så enables grafikken i CPU muligens. Nå ser det ikke slik ut fra Logmein, så for den saks skyld kan det kanskje gå med hvilken som helst maskin. Skal jammen teste det når det høver seg sånn.

 

Edit: Maskinen uten skjermkort gikk ned i natt grunnet blåskjerm (mest sannsynlig), men er startet igjen nå kl. 08.00. Ga den +2 knepp på Vcore så får vi se om det holder. Oppstart gikk greit, jeg regnet med at den var stoppet på grunn av ustabil OC og ved å trykke F1 og deretter F10 og <Enter> kom den til syne i Logmein og folding@home kunne startes igjen. Når jeg får klokken 100% stabil skal den få leve i fred i en utebod i kjølige omgivelser. 43K PPD for 176Watt (som den trekker nå) er god butikk.

 

Edit2: Minhund!

Har du link til han du tror kjører "en haug med UD3 på LGA1366 med 980X cpuer uten skjermkort."?

 

Edit3: Byttet RAM med en X58-rigg og nå kjører begge perfekt. Nytt minne i SB-rigg2 er OCZ PC3-12800 klokket opp til 1866MHz så jeg er spent på hva PPD blir. Mitt tips er ca. 50K, men vi får se om en times tid.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

43K PPD for 176Watt (som den trekker nå) er god butikk.

Her ser jeg 58k ppd for i underkant av 170 watt og da er skjermkort inkludert. Det kan tyde på at valg av PSU betyr mer enn et billig skjermkort.

 

Fikk forøvrig hentet kabinett, HK, ram og kjøler på Komplett idag. Dustin ble kansellert grunnet utsatt levering til 12/5, som heller ikke kunne garanteres. Da røk Seasonic X ut og en FSP Aurum 400W inn. Det tar vel en ukes tid fra Pixmania. Lurte litt på å handle fra Netshop, men syntes 1100 for PSU'en var litt i drøyeste laget, når alternativet lå under 500. Gikk også for siste skrik fra AMD - HD6450, siden de var å få under 300 kroner.

Lenke til kommentar

Du har veldig rett med hensyn til å være kritisk til valg av PSU, noe jeg ikke har prioritert godt nok. Der har jeg nok syndet min del, men de fleste jeg har i dag er 80+ Bronze og en 80+ Silver. Imponerende med 58K PPD for 170Watt, som vel også slår ut SR2-rigger i PPD/Watt forholdet. Har dessuten inntrykk av at SR2-rigger er rimelig vanskelige å få stabile, så den vegen går jeg ikke. Blir nå å stenge ned en X58-rigg som bruker 330Watt nå som jeg har fått opp å gå SB-rigg nr. 2. Dermed er jeg nede i 1500Watt totalt og har et PPD/Watt forhold på omlag 133/1, en halvering av strømforbruket fra 62/1 som jeg hadde før omlegging til BigAdv.

 

Ellers så ser det ut til at "Client-core communications error" er smittsomt siden jeg i natt fikk det på 2 nesten ferdige WUer. Begge riggene har foldet feilfritt i ukevis, men kanskje er det økende temperatur som slår inn. Jeg har ihvertfall klokket begge litt ned for å forebygge flere slike.

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde en runde med slike på 930'n når varmen kom her i sør. Et par knepp ned på BCLK løste det problemet.

 

Edit:

Når det kommer til ppd/watt, så vil nok Ivy Bridge kunne øke dette endel. Det ryktes 20% ytelsesøkning og lavere effektforbruk. Artikkelen fra BBC er ikke spesifikk i så måte, men gir et godt bilde av hva som kommer. Det virker som Intel vil øke forspranget til AMD.

 

http://www.bbc.co.uk/news/technology-13283882

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Imponerende at AMD var først ute med en prototype på 22nm chip, og allerede i 2008 men tydeligvis uten å lykkes med å sette det i produksjon. Intel gir nok gass nå og det spørs om AMD klarer å følge med i utviklingen i samme tempo.

 

Ellers så virker ting stabile her igjen etter at jeg justerte ned på klokken! For øvrig så peker det veldig ned for laget nå, men det er vel normalt når varmen kommer. Lurer litt på hvordan de klarer å holde koken i Vietnam hvor det er vesentlig varmere enn her?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det koster å være kar, og det tok ikke AMD seg råd til når de skilte ut produksjonsdelen sin.

 

De fleste aktive (50 stk totalt) på VGT holder til i USA eller Australia og har det som oss eller litt varmere. De klager også på varmen, men folder som normalt selv når det er varmt.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noen banebrytende eller ekstremt spennende nyheter, men jeg klokket og voltet ned 1090T nå som varmen kom, og selv med >25C romtemperatur har den foldet stabilt i 3 døgn nå med -0,1V (0,1V undervolt) @ 3,5GHz (300MHz OC). Den foldet også stabilt på 4GHz med stock volt, men da ble romtemperaturen ubehagelig i ettermiddagssola om jeg ikke åpnet vinduet betydelig.

 

Jeg vurderer å teste -0,12/15V @ 3,5GHz for å se om det holder stabilt over natta.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...