Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Da lar jeg den rusle og gå uten smp, ettersom jeg bruker den daglig og trenger de siste 2 kjernene til spill og gpu folding. Den drar inn rundt 17-18k ppd @ 3.8 ifølge HFM, så det er jo greit nok. Får noctua viftene etter påske, så skal se om jeg ikke får klokket den til 4.0. Kan sjekke om jeg klarer å få ned noen bigadv units på den(og om jeg klarer å nå bonus fristen) når jeg har gjort det.

Lenke til kommentar

Hvis de ikke har gjort endringer siste halvåret på hvordan klienten sjekker antall kjerner så kan du kjøre BIGADV med -SMP 6 men du må gjøre det på følgende måte.

 

- For å hente bigadv WU, kjør med -SMP -BIGADV.

- Når den er ferdig med å hente WUen og starter kverningen stenger du klienten.

- Start så opp klienten igjen med -BIGADV -ONEUNIT -SMP 6

For å gjøre det enklere lager du et ikon som heter "Hent BigAdv" og et ikon som heter "BigAdv -SMP 6" hvor du har ovennevnte parametere satt på komandolinjen.

 

NB! Hver kjøring må ha parameteren -ONEUNIT så den ikke forsøker hente ny WU med -SMP 6 som da vil gi deg en vanlig SMP.

 

 

Dette fungerte før og folk brukte det som en teknikk som kalles "sneakernetting" hvor de hentet ned BIG, overførte med minnepinne og kvernet på andre maskiner uten nett, med færre kjerner eller 6 kjerner uten HT osv. Før sjekket klienten kun hvor mange kjerner du har via OS parameter/variabel (ikke direkte cpu kall), samt kun når den hentet WU og dermed fungerte denne teknikken. Hvorvidt det fortsatt er tilfelle må noen teste.

 

Ulempen med dette er at du må gjøre et par manuelle handlinger for hver WU men siden BIGADV tar såpass lang tid skulle det ikke være store problemet å time dette. HFM.NET gir et godt estimat samt kan sende deg mail (kjekt på mobil) når WUen er ferdig (om jeg ikke husker feil). Derimot varierer tiden som kan gi opphold i kjøringen så man må regne på hva som lønner seg for hvert enkelts individ tidsplan.

 

 

EDIT:

Hvorvidt det vil ha stor nok betydning å kjøre BIGADV med -SMP 6 på en 4C/8T CPU er jeg ikke sikker på så det får man bare prøve seg frem med. Jeg kjørte vanlig SMP2 med -SMP 6 (uten bigadv) på min W3520 og syntes det ga litt bedre respons på hverdagslig aktivitet og fjernet forstyrrelser i 1920x1080p H.264.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Woops 970 er selvsagt en hexacore, hmm men er den verdt prisen vs kommende bulldozer tro.

 

Men hva tror dere om Kingston minnesettene de har på tilbud? 4GB 2133MHz kit med samme volt og timings som 1600MHz kittet. Dog nesten dobbel pris så 1600Mhz kittet har vel sådan meget god pris.

Vet ikke hvordan den vil yte mot Bulldozer, AMD har ikke vært noen slager verken på CPU eller GPU til folding. Skal den matche i7 970, bør den iallefall yte mer enn 50% bedre enn dagens 6-kjerner. I7 970 bør kunne klokkes noe over 4 GHz, jeg har ikke prøvd over 3.85, grunnet boksens plassering - igår var romtemperaturen 27C. I HW Monitor gav det maks 63C med en H50 kjøler. Laveste pris på i7 970 er idag 3.969 fra Best Buy.

 

Billigste 2133 MHz kit jeg fant, lå på 760. Det er vel stivt. Fant et 2000 MHz Corsair kit til 479, som vel må sies å være bra. Litt synd at P67 HK kun støtter 1866 og 2133, slik at 2000 faller litt mellom to stoler, siden BCLK ikke er egnet for klokking på den plattformen.

Lenke til kommentar

Hvordan er 970 ift. 980X eller hva den heter? Tenker hardt på hvorvidt jeg skal kjøpe en 970 nå eller ei. Ikke nødvendigvis med tanke på folding, men i stedet for W3520 til en virtuell hosting server hjemme. Dog er 4000,- mye penger for en CPU til privat bruk. Men jeg har også 3 stk gode X58 HK som skriker etter oppmerksomhet i påsken og har kun 1 CPU.

 

Nesten så det frister å kjøpe 2 stk 970 og slenge opp 2 stk X58 rigger til folding med 3-6GB minne, men SB er vel vesentlig mer gunstig ift. pris/strømbruk/watt/ppd enn å bruke 8000,- på 2stk 970 nå?

 

Ei57.

 

Hva er dine tall på 2600K ift. 970? Tenker da på watt+ppd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Watt er ikke direkte sammenlignbart, siden SB'n kjører med G210 og 970'n har et gts 250. Tallene er hhv 160/230 watt, 56k ppd på begge. Klokk 4.6 / 3.85.

 

SB'n kjører Linux og 970'n Win7. Overgang til Linux på sistnevte bør dra ppd opp til 70k, men vil samtidig kreve mer strøm - 30-40 watt ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ca. Watt/PPD hvor skjermkort trekkes fra.

 

G210 bruker 8.7W idle og GTS250 idle/2d er vel rundt 10W?

http://www.nvnews.net/vbulletin/showpost.php?p=2304815&postcount=4

Si at G210 bruker 10W og GTS250 25W så vil det si at CPU foldingen tilsvarer ca. 150/205W på de to plattformene dine. Med Linux på begge 150/245W og 56k/70k PPD.

 

[email protected] w/Linux BigAdv

150W, 56K PPD er 373 PPD per Watt.

 

[email protected] w/Linux BigAdv

245W, 70K PPD er 286 PPD per Watt.

 

Det virker da som SB lønner seg også med tanke på prisen til 970. Strømtrekkmessig er det ikke store forskjellene prosentmessig ift. hva det utgjør av kroner i året.

På X58 kan man vel klare seg med billigere value minne og har man hovedkort fra før så tja.

 

 

EDIT:

Justerte GTS250 idle noe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra HD 3870 til G210 på SB'n og da sank effektforbruket med 40+ watt. Tror ikke gts 250 er mye snillere, iallefall som en legger tempen som HW Monitor rapporter til grunn. Den var oppe i 60C igår, G210 lå rundt 20C når det var kaldt.

 

Uansett, 160, 200 eller 230 watt gir en god ppd/watt sammenliknet med GPU.

Lenke til kommentar

Absolutt, jeg bare tenker på hva som lønner seg å gå for 970 eller 2600K til BigAdv. Riktignok må alle komponenter for en SB med i betraktningen om man sitter med X58 HK el. men man får ganske mye komponenter for de 4000,- en 970 koster. Men det spørs jo også hva slags kjølere som skal til på begge ift. klokken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har du X58 i kjørbar stand, er det bare å bytte CPU. i7 2600k + HK = 3000+, slik at forskjellen up front er liten. Nå trenger du nok bedre kjøling til en i7 970. 1.25V gav blåskjerm igår, ett knepp opp har holdt over en halv WU, men ser ikke bort fra at et knepp til kan bli nødvendig.

Lenke til kommentar

Min 970 kjører 3,85 fint på 1,26 V men må ha 1,31V for å klare 4,0 og 1,36V på 4,2GHz og det er for mye for kjølingen så jeg holder den på 4,0GHz.

 

Leter nå etter en god måte å få plassert aircondition her men det var ikke så enkelt.:hmm:

Må ha hull i en vegg til utluftning men har ikke noe godt sted å lage det.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Må ha hull i en vegg til utluftning men har ikke noe godt sted å lage det.

Samme problem her, akkuratt nå bruker jeg vindu oppe-metoden, men i AC-tiden av året satte jeg 2 bord oppå hverandre og skrudde det fast.

Typisk ikea-50kr bord. Så satte jeg AC oppå den bare 20cm under taket så ut-røret kom nesten like høyt som ventilen i veggen, så stappa jeg slangen inn der og tettet rundt.

Måtte da ta av den plastsaken som satt i ventilen fra før.

Lenke til kommentar
Må ha hull i en vegg til utluftning men har ikke noe godt sted å lage det.

Samme problem her, akkuratt nå bruker jeg vindu oppe-metoden, men i AC-tiden av året satte jeg 2 bord oppå hverandre og skrudde det fast.

Typisk ikea-50kr bord. Så satte jeg AC oppå den bare 20cm under taket så ut-røret kom nesten like høyt som ventilen i veggen, så stappa jeg slangen inn der og tettet rundt.

Måtte da ta av den plastsaken som satt i ventilen fra før.

 

 

Problemet her er at jeg ikke har noen ventil i rommet men må sette inn en og jeg finner ikke noe sted som er egnet.

Lenke til kommentar

Rev ut alt av datarommet, satte inn alt på nytt, sto igjen med 30 kabler til overst.

Men jeg satte begge SR2 et annet sted, med KVM og nå finner jeg ikke KVM-strøm-adapteret og alt er stripset fast.

Ingen folding :hmm:

 

Edit:

3 timer senere, logmein :blush:

 

 

Begge SR2 ( 3 cpu) 808W 180000 PPD

Spillpcen GTX 580, 260, 250 - 650W 27000 PPD

Server GTX 295 , 450 - 650W 20000 PPD

 

Er nok bare SR2/ 6core/ SB med BIG som teller om man vil ha PPD for watten.

Endret av War
Lenke til kommentar

Tilbake fra en lite påskeferie på 4 dager, og bank i bordet, alle seks riggene er opp og kjører og alt er normalt. Nå skal de få stå slik fram til temperaturen blir for høy. Ellers så registrerer jeg at interessen for SB er økende og det er positivt.

 

Kjetil Lura

Hvordan går det med ditt nye GTX560Ti, får du klokket det opp noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...