Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Greit, har gått lei av Seti@home.

Gjorde nesten 3000 WU's der på litt under 2 år.

Men, jeg lurer på en del ting, kanskje noen kan svare på dette.

Finnes det noen konsoll til dette programmet. Jeg hentet den versjonen som kjører i et DOS vindu.

Ikke ulikt CLI versjonen til S@H.

Men til S@H kjørte jeg SETI driver som var en liten grafisk sak som var mye finere og bedre enn DOS vinduet.

Der kunne man stille litt forskjellig i tillegg.

Bla kunne man sette opp et buffer med WU's, i tilfelle server gikk ned eller man ikke har nett 24/7.

Finnes noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes blandt annet et program som heter Electron Microscope som kan følge med foldingen på flere maskiner samtidig. Jeg har derimot ikke sett noe program som buffrer WU, noe som kunne vært hendig om man ble uten nett noen dager.

Lenke til kommentar

Har litt problemer her muligens... Har allerede lagt inn dette opplegget hjemme, men tenkte jeg skulle dra igang maskina på jobb også. Har installert FireDeamon og lagt til service'n, og har lagt inn og configurert folding saken. Men det ser ikke ut til at den setter igang. Svarte under installasjonen at den skulle bruke IE settings (pga proxy/port), men lurer på om ikke brannmur her på huset kan fucke opp litt. Er det noen måte å finne ut av hva problemet er?

Har også forsøkt å si nei til å bruke IE settings, og heller svart ja på proxy (for så å skrive inn denne og riktig port), men den vil fortsatt ikke hente en WU og starte på denne... :ermm:

Vel, da har jeg testa den "vanlige" klienten, og da gikk det greit... wtf?!? Problemet nå er bare at jeg merker alt går tregere enn det skal, og det tror jeg kanskje jeg unngår hvis jeg får konsoll-versjonen til å funke. Får kjøre igjennom denne WU'en og prøve igjen

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

...trodde jeg også, men går man inn på statistikken nå så er vi oppe på "normale" 35k igjen de siste 24 timene - ??? Kanskje en del av oss hørte til den servern som var nede i helga, jeg hadde 3-4 WU's som bare lå i kø.....

Vi får se i løpet av de neste dagene åssen det går.... :-)

Lenke til kommentar

Tror goopern.com må ha funnet en ny goop type. Skvatt tilværs som ei kule i løpet av natten, eller var det en server hos Folding som våkna igjen ?

Uansett: gratulerer med over 40 k poeng.

104 plass på teamet.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Tror  goopern.com må ha funnet en ny goop type.  Skvatt tilværs som ei kule i løpet av natten, eller var det en server hos Folding som våkna igjen ?

Uansett: gratulerer med over 40 k poeng.

104 plass på teamet.

Var .120 server'n som var nede. Så fikk en del wu's liggende å vente :)

Lenke til kommentar

Heihei

Da er det kanskje på tide å annonsere at jeg er med.

Gikk nå opp på top 50 på team listen :-)

Har testet en del distributed computing programmer, og er imponert over Folding@home.

Både et teknisk bra program OG til et godt formål. Er jo ikke så værst det :)

Lenke til kommentar
Noen som kan svare på den?

Har lurt litt på noe lignende, ønsker meg et tool for å kjøre F@H uten å innstallere noe på harddisken. Jeg har tilgang på et bufferlager på en 5-10 pc'er, hvorav en skiftes ut en gang i måneden kanskje. Men dette er produksjonsbokser, så det er uaktuelt å innstallere noe på de.

Tanken var da å kunne ha noe cd-rom / USB-disk (har en 512MB), boote fra denne, knote inn user og team, og la det snurre til en boksen byttes ut med en som skal inn på service. Når den gamle er ferdig på service fyrer man så opp denne på nytt.

Noen luringer har laget en Knoppix for Folding, her: http://overclockix.octeams.com/. Men den er litt tungvint, og ikke minst, svær. Det idelle hadde vært noe man kunne kjørt på en boot-bar USB-disk...

Tid har jeg, men evner (innenfor Linux ihvertfall) skorter det litt på. Noen som kunne hjulpet meg litt igang/ tipset meg hvor jeg kan begynne å lete? Har sett i mange F@H forum utenfor HW.no, men ikke funnet noe lignende... Men tror allikevel det kunne være flere som kunne hatt bruk for noe sånt? Hva tror dere?

Alternativt kanskje noe one-exe-only, ikke-skrive-noe-som-helst-til-registry, som kunne kjøres fra floppy/usb-plugg..... antageligvis kanskje den beste løsningen????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...