Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trengte et nytt kabinett, fordi plasten i det eldste har vært sprø relativt lenge. Når jeg i tillegg kunne tenke meg å skifte ut den gamle C2Q'en, så var det en relativt enkel beslutning.

 

Jeg har også hatt noen av disse Client-core communications error, men har kommet rundt ved enten å klokke ned eller øke Vcore. Hadde noen på 930'n før den gikk i opplag. De kom med varmen og løste seg ved å klokke ned litt, samtidig som Vcore ble redusert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 14 558,4 PPD med P6801, men har gått over til ren BigAdv folding nå fram til neste vinter, så jeg folder ikke med dem nå. Innstillingene var 950/1900/4590 hvis jeg husker rett. På 925p lå de på ca. 20K PPD så de sparket godt fra, men det ble for mye varme nå når kuldegradene er borte.

 

Edit, om strømforbruket!

Jeg testet kortene i folding på en 775 socket basert rigg og målte forbruket fra veggen til 485Watt når begge kortene foldet på max load. CPU var Q6600 som jeg resatte tilbake til default under testingen. Under foldingen var den nærmest avslått og syklet bare med 1300MHz. Jeg testet ikke kombinasjons-folding.

 

Ellers så har jeg kikket litt i gamle notater og registrerer at jeg har omtrent halvert strømforbruket til folding fra i januar 2010 fra 3.2KW til nå 1.645KW. Den gang produserte jeg ca. 170 - 180K PPD, mens jeg nå ligger omkring det samme eller kanskje nærmere 200K. Hvis jeg tar løftet og legger om til SB på alle rigger kan jeg senke forbruket med enda 500Watt samtidig som PPD vil øke til omkring 270K. Jeg får se, det vil koste ca. 18.000 å komme dit, ikke all verden men likevel! Får se om X58 / 1366 kortene lar seg selge.

 

Det har tatt litt prøving og feiling å få ting stabile slik det kjører nå, men endelig ser det ut til å fungere så optimalt som jeg får det til.

post-53451-0-19266100-1302988613_thumb.jpg

 

Jeg skal derfor la det stå slik en stund før jeg evt. bestemmer meg for å oppgradere. Det er kanskje verdt å vente på Ivy Bridge også før man tar et valg, men kan hende blir utålmodigheten for stor til at jeg kan vente så lenge.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Etter jeg satte inn C300 SSD og la inn win på nytt kan jeg ikke jobbe på pcen mens jeg folder.

Alt hakker og tar jeg tak i et vindu og flytter det rundt får jeg 1 FPS.

Lukker jeg folding på gpu så går alt glatt igjen.

 

Har ikke hatt det problemet før.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke mange av de, men for de med X58 HK, så er det tilbud på i7 970 på Komplett. Prisen er nå bare litt høyere enn P67 + i7 2600k.

 

Satt opp BCLK 4 knepp på min idag og @3,85 kjører den 6901 såvidt under 23 min i Windows. Oversatt til Linux, så bør under 20 min være innen rekkevidde. Det lukter bruksendring for 860'n når det blir litt ledig tid.

 

Edit:

Ser at Dropzone faktisk er kr 10 billigere enn Komplett, og om du ikke har handlet der før, så er det mulig at ei musematte med din epostadresse følger med på kjøpet.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Hvilket Lian Li bruker du til SR-2?   LianLi PC-V2120B  http://www.iwill.no/...+Sort.2042.html  LianLi PC-P80 http://www.iwill.no/...+Sort.1924.html  Ingenting fungerer av lenker osv i postengrensesnittet akkuratt nå.   Har ikke testet andre kabinett, men jeg må fjerne en vifte og evt en HHD-holder og den stanga som holder utvidelseskort for å få nedi hovedkortet.  På P80 så stikker hovedkortet en tomme uten for bakplata så den henger i lufta når jeg skal sette på kontakter osv.   Har ikke sett ett som har alle skruehullene til SR2 enda.   Beklager rotete post, den har slått seg helt vrang, i editmode står alt som html

post-64596-0-41915100-1303158126_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Klokker 970 nevneverdig bedre enn eks. 3520-D0? Mulig 3520en som har minnekontroller med støtte for ECC minne skal få overgå til server raskere enn planlagt og da kan en 970 erstatte den i hovedriggen. Sitter nå med 3stk X58 HK som venter på arbeidsomme fingre.

 

HTPC prosjektet har jeg lagt helt på hylla forløpig siden tilgjengeligheten på Brazos (Zacate) miniITX hovedkortene ser ut til å være på nivå med egg, kjøtt og sukker på 1920 tallet.

 

EDIT:

Woops 970 er selvsagt en hexacore, hmm men er den verdt prisen vs kommende bulldozer tro.

 

Men hva tror dere om Kingston minnesettene de har på tilbud? 4GB 2133MHz kit med samme volt og timings som 1600MHz kittet. Dog nesten dobbel pris så 1600Mhz kittet har vel sådan meget god pris.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da var pcen på plass i ny leilighet, så nå skal den gå 24/7, iallefall så lenge det ikke er knallvarmt ute. Så langt ser det ut som en dobling av ppd fra 16k->30-35k, men får se om det holder seg.

Er det noen som vet om det går med bigadv på smp -6 med 2600k?

Lenke til kommentar

Om ikke jeg husker feil er det 8 du må ha får å kjøre big. Og så må du overklokke litt får å nå fristen for bonus poengene, er vel ca 3.8 du må kjøre den på. Men det kan alias eller ei57 svare deg på.

Jeg venter selv på 8 core++ før jeg kommer til å kjøre big.

 

Har en 6 core T1100(3.300) som kjører smp, ligger nå på 17600 PPD på p7143. Det er den som produserer mest poeng hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...