Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes jo det var litt merkelig at du spurte, for for det gjorde du faktisk, så derfor svarte jeg seriøst slik jeg alltid gjør. Trodde nok i farten at dette var din første RMA.:thumbup:

 

Her er hva som sto skrevet hos deg, sitat:

 

"

Ja folkens fikk dette i dag: Godkjente retursøknader (Vi venter nå på å få varen fra deg)Hva gjør jeg nå?
"

 

Sitat slutt!

Hehehe - ja jeg også trodde det var hans første RMA ever, så derfor svarte også jeg slik jeg gjorde. :!:

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Theo343 eller ei57, evt andre som kan svare?

Som jeg fortalte (les skrev) har jeg skiftet hovedkort på SB riggen til B3 versjon av Asus P8P67 Pro. Det nye kortet lot meg klokke i7-2600K noe høyere enn på det forrige kortet, fra 4.5 til 4.6GHz. Jeg klokket det faktisk helt til 4.9GHz, men det ville ikke folde på den hastigheten. Dette burde etter min oppfatning medføre at foldingen gikk raskere på BigAdv. Dette er ikke tilfelle siden PPD har falt fra over 44K til 41.5K eller litt lavere, må nevne at dette i hovedsak gjelder P6900 og P6901. Må også legge til at jeg samtidig byttet mengde/hastighet på RAM fra 8GB 1600MHz til 4GB 1333Mhz, men såvidt jeg har lest her skal ikke sistnevnte endring ha noe å si for hastigheten under folding. Erfaringen her plager meg ikke så lite heller, og jeg må nesten finne ut av det før jeg kan ta påskeferie, hjelp?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Alias, at ppd gikk ned ved bytte fra 1600 til 1333 MHz ram overrasker ikke.

 

Da hadde jeg byttet minne til 1600MHz som jeg klokket til 1850MHz, men nøyde meg med 4GB. TPF falt ned til 25min46sec som skal gi 47.086 PPD. Jeg har ihvertfall aldri hatt en slik TPF. Spent på hva dette blir under Linux.

 

Edit: Etter å ha levert og hentet ny P6900 ligger TPF etter 3% på 25:32 som HFM.NET sier blir 47522 PPD. Dette ble bedre enn jeg trodde, så bytte av hovedkortet er jeg rimelig godt fornøyd med.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Oppgraderte Internet linjen min i dag, fra 30/30 til 100/100.

Pris 30/30 699kr, 100/100 849kr.

Får teste det i noen måneder, kommer nok til å nedgradere til 60/60 pris 549kr.

 

Hadde litt problemer i dag med den ene maskinen bare gikk i EUE, var p6800. Fikset det med å slette work mappen og forandre id på de to gpuene.

 

Edit: Glemte å si at jeg har bestilt ett gtx 560 kort fra msi?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Antar du tenker å folde med det så når du får testet litt, fortell hva det yter på de forskjellige WUer? Jeg antar videre at det er dette kortet du har kjøpt: http://www.komplett....aspx?sku=622728

 

Vurderte lenge 2 slike selv, men endte opp med 2 slike i stedet: http://www.ps.no/Art...82&model=&salg= som jeg er over forventet fornøyd med. De folder bra, er kjølige og bruker mindre strøm enn jeg ville trodd på forhånd. Hvis jeg skal si noe negativt om dem så må det være støyen under folding som er ganske tydelig.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
For alle som bare skal ha en kasse i kjellern med noe hw som durer og går

Merk at U4 er X cm høy fra hovedkort til kabinett så mange kjølere passer ikke, trur det er 14cm eller noe.

Og man får ikke brukt 3 gpu da det nederste sporet er rett vet veggen osv.

Lenke til kommentar

Ja alias, det er MSI GeForce GTX 560Ti 1GB. Kjøpte bare ett, vil test det å se hvor mye strøm det bruker i forhold til evga 460 sc. Jeg håper det ikke bruker mye mere strøm.

Jeg kjøre jo 460 kortene mine på 820/1620.

Om ikke jeg husker feil så er standard klokk 675 på 460 kortene.

 

Edit 16/4: Har nå kjørt gtx 560(900/1800 PPD=13500ca) kortet over natten, og det bruker ca 40W mere enn gtx 460(810/1610 PPD=11000ca)

Det som imponere er tempen 57c og ikke noe støy. Det er synd de ikke har 768MB av gtx 560 kort.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hadde et svakt øyeblikk igår og handlet følgende:

 

CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler

ASUS P8P67 EVO B3

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black

 

Det kom på i underkant av 2400 inkludert en 140 mm vifte. Da blir det en 2600k til, men jeg må også pensjonere en. Den jeg sitter på nå har over 4 års fartstid og ligger tynt an i så måte.

Lenke til kommentar

Jeg leverte i natt, blant flere, en P6900 som jeg bare fikk 8955 poeng for og lurte lenge på hvorfor jeg ikke fikk bonus. WUen ble lastet opp fra rigg4 som har vært ustabil med flere "Client-core communications error: ERROR 0xc0000005" siden jeg skiftet kabinett. Dermed ble aktiv WU slettet og ny hentet ned. Dette skjedde 3 ganger på rad før jeg kom på at dette hadde skjedd meg før, hvorpå jeg husket at jeg ved å oppdatere til nyere bios var blitt kvitt problemet. Jeg gjorde det samme nå og nå leverte den altså den første 100% ferdige WU siden kabinettskiftet. Den siste jeg mistet var på 72% ferdig og hadde jeg tenkt meg litt om hadde jeg skiftet ID før den nye ble tatt ned. Jeg antar at Stanford ser/registrerte den leverte som den første som ble tatt ned og dermed "tror" at rigg4 hos meg brukte over 6 døgn på den.

 

Jeg finner det selvsagt merkelig at et kabinettskifte forårsaker "Client-core communications error: ERROR 0xc0000005" og hører gjerne hvis andre har hatt lignende erfaringer? Jeg ville heller trodd at foreks. en ustabil PSU kunne forårsaket noe slikt.

 

Slik jeg ser det burde SF latt implementere varsling av slike brudd til klient server slik at en unngår å bli straffet dobbelt når dette skjer. Samlet mistet jeg nok 160 - 180K poeng på denne seansen før jeg fikk kontroll på det. Lærdommen når slike feil oppstår er derfor å skifte ID før man folder videre.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg finner det selvsagt merkelig at et kabinettskifte forårsaker "Client-core communications error: ERROR 0xc0000005" og hører gjerne hvis andre har hatt lignende erfaringer? Jeg ville heller trodd at foreks. en ustabil PSU kunne forårsaket noe slikt.

Det kan ikke være mulig at kabinettet ditt har forårsaket denne feilen. Kabinettet har jo ingen innflytelse på stabilitet eller ytelse uansett - så fremt det da ikke er et kabinett som har kommet med PSU inkludert - da kunne det ha vært motivert av en ustabil eller for svak PSU.

Så det er nok noe annet i oppsettet ditt som har forårsaket dette, som du jo selv er inne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...