Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmmmmm....et spørsmål:

 

Jeg lastet ned den nye FAH- klienten (V7) og installerte den på mitt nye oppsett.

For min CPU (som er en i5-2500K) ble det default valgt SMP for slot 0 (CPU).

I tillegg GPU på slot 1 (GF460GTX).

Alt fungerer helt OK, så det er ingenting problemer med det, men jeg synes CPU- temperaturen ble ufyselig høy.

Temperaturene for de 4 kjernene viser mellom 90 - 98 grader - og det er jaggu meg høyt. Vil en i5-2500K tåle så høye kjernetemperaturer?

CPU- vifta går for full pupp, og kjøler/vifte (stock utgave) er korrekt montert.

CPUen går nå på 3,6GHz.

 

Burde jeg kanskje ikke kjøre SMP på denne CPUen, eller burde jeg kanskje heller bytte ut stock- kjøler med en Noctua-kjøler av et eller annet slag?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under configure - advanced i klienten, kan du redusere CPU-bruken. Den står default til 100%. Det bør kunne hjelpe på kort sikt. Så kan du sette på en annen vifte med tida. Er selv veldig fornøyd med temperaturen på min 2600k / Corsair A70. Den er dessverre ikke helt lydløs, men holder under 60C @ 4.7 i Win7.

Lenke til kommentar

Tja, jeg reduserte CPU usage fra 100% til 75%, men det utgjorde ikke så mye som 1 grad forskjell for noen av kjernene - så det ble ikke noe bedre av det. Det var det første jeg prøvde.

Og All PCU Meter fra Addgadget viser også at alle 4 kjernene kjører 100% på tross av at jeg senket bruken til 75% i FaH.

 

Hmmmm....kan det være at jeg har noe CPU- boost på i BIOS kanskje....får sjekke det også tenker jeg.

 

Jeg driver og bytter ut komponentene i min andre maskin her også, så jeg skal sjekke hvordan det blir der når jeg får installert den nye klienten der også.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg har et litt merkelig problem med en av riggene. HK er Asus PT6 DL, CPU i7-920 C0/C1, OC til 3.620GHz.. Vcore Volt er 1.2825 og den holder seg på kjølige 62 grader Celsius. Den folder helt feilfritt på 3.620Ghz, men øker jeg bare 1 liten MHz så får jeg communication error på foldingen.

 

Den lar seg lett klokke til 4.0GHz og jeg kan kjøre hva som helst utenom å folde.

3DMark06, 3DMark Vantage, 3DMark11 kjører feilfritt. Normalt vil ikke en C0/C1 la seg klokke såpass høyt (jeg har en til som folder på 3.5GHz og den lar seg heller ikke OC lenger enn det) men denne gjør det, men vil altså ikke folde over 3.62GHz.. Er kanskje Deluxe modellen forskjellig fra standard PT6 som jeg har fire stk. av. DL er det eneste kortet som har dette merkelige problemet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hah!! Jeg fant ut hva som var feilen allikevel. Det viste seg at kjøleren må ha løsnet da jeg flyttet maskina fra bordet der jeg bygde den og over til rommet der den skulle stå. Sjekket alle 4 festene på kjøleren, og 2 av dem var helt løse, så der var det dårlig med kontakt gitt.

Og plutselig gikk kjernetemperaturene ned til 63 grader :new_woot:

All well!

Lenke til kommentar

Det er bare å slutte seg til gratulantene. Når War får begge SR2'ene opp å gå, så har de et potensial på 300+k ppd. Det blir fort poeng av slikt.

 

For lagets del, ser det ikke like lyst ut, Vietnam Global Team har fått skikkelig los og ligger an til å ta oss igjen ila et par uker. Ser de i tillegg planlegger en liten våroffensiv.

Lenke til kommentar

Da var en vannkjølingssetup oppe, synd Hket fikk mye vann på seg under testing, så kan ikke skru det på helt enda. Radiator og tank i vinduet :p

 

Skjønner ikke hva jeg gjør på no 3 plass, jeg folder jo så vidt.

Er helt stille på datarommet , solgte alt som ikke er 6core.

 

Må klokke litt på den ene SR2ern som har 1 cpu , 50K er lite ser den har 3 pass nå og rundetid på 24.

 

Mulig en grunn er til at jeg har litt nedetid på et par rigger. Nå har jeg halv "guffe" ift vanlig, så det er snaut. Skal sette opp en som nevnt i del 2 av min doublepost, og får prøve å få opp igjen SB-riggen i kveld. Da har jeg vel 130k elns PPD.

Lenke til kommentar

Her har jeg stoppet foldinge for denne gang, kommer tilbake etter 1. uka i mai.

Skal bygge om litt vannkjøling og klargjøre SR-2 rigg nr.2 og så skal jeg være med på XS sin Supercomputer week fra 1. til 8. mai og kjøre WCG.

Har kjørt inn ca 5 mill poeng på litt under en mnd og det er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på å bli med på XS's neste WCG supercomputer uke også, jeg var med halvparten av forgie uka, men tror ikke jeg gjorde store utslaget der i forhold til de mer ekstreme klokkerne :)

 

Jeg skal muligens oppgradere en AM2+ rigg som har 4800+ CPU til Athlon II x3 450 eller x4 640/645 og ta med en Cooler Master Hyper 212 Plus i samme slengen, så det kan bli interresant å se hva den klarer på SMP i forhold til P2 x3 720BE (som også får samme kjøler som oppgradering fra stock samtidig). Jeg vet dette ikke er så veldig kraftig maskinvare sammenlignet med SB eller nehalem med bigadv, men det er i området de fleste på forumet har tilgang på.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Merket er zalman, model er ZM600-HP.

 

En PSU er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år og har dermed 5 års reklamasjonsrett. Da har du rett på ny eller tilsvarende vare hvis det er snakk om at komponentsvikt som er årsaken, noe det som regel er når man snakker PSU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

alias: Ja jeg vet det, men vet ikke om jeg orker å krangle med de jeg kjøpte dem fra. Den ene er kjøpt av komplett, den andre vet jeg ikke hvem jeg kjøpet den fra.

Ps: Har en til fra samme produsent(model) Vet ikke hvor jeg kjøpte den fra heller? Hadde 3? To er kaputt?

Derfor kjøper jeg det meste fra komplett nå, er lettere å holde seg til en butikk en mange. Komplett er dyrere en de fleste andre web butikkene, men er de jeg er mest fornøyd med.

Men skal ring dem i morgen og høre hva de sier.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...