Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det høres bra ut, jeg kjører fortsatt på det gamle og er lite interessert i å sende det inn.

 

Ivy Bridge skal gå bl.a. i sokkel 1155, men det blir sikkert også versjoner for 2011. Om ikke prisen for en 6-8-10 kjerner på den plattformen blir hinsides, så vil det nok for folding, være lurt å holde litt igjen nå. Jeg er ikke sikker på at 1155 kan bestykkes med mer enn 4 kjerner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS sendte meg nytt kort før jeg returnerte det gamle, så avbruddet ble bare ca. 2 timer. Jeg spurte faktisk om å få kjøpe det gamle til en rimelig penge, men det lot seg ikke gjøre siden PS da må ta tapet som differansen mellom hva de får erstattet og evt. salg til meg ville utgjøre, og det forstår jeg.

 

Hadde ikke trodd at Asus ville ta samtlige defekte kort tilbake for evt. reparasjon. Jeg kan slett ikke skjønne at det kan lønne seg å reparere dem, så de går kanskje rett i resirkulasjon et annet sted.

 

Blir nok heller å kjøpe et P8P67 SE eller LE som går for omkring 900 noen steder. Det burde ikke være noen stor forskjell med hensyn til OC.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Blir nok heller å kjøpe et P8P67 SE eller LE som går for omkring 900 noen steder. Det burde ikke være noen stor forskjell med hensyn til OC.

Jeg ville styrt unna de billigste modellene. Det er ofte en grunn til at prisen er som den er, og du risikerer å måtte gi avkall på noe ytelse og kanskje også kortere levetid. Det kan være svakere spenningforsyning, tynnere kobber i spenningsplanene (en halvering av tykkelsen gir en dobling av impedansen), dårligere rating på kondensatorer og en noe amputert BIOS. Jeg vil nok gått for minimum P8P67 M eller helst PRO. Sistnevnt fås fra i underkant av 1000 kroner i micro ATX.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om et eneste serverkort man kan klokke, det var grunnen til at man måtte lage sr2.

 

Vel, på gamle K8N-DL til socket 940 (med 2 sokler) kan du overklokke :p På L1N64-WS kan du også overklokke, selv om dette kanskje er mer workstation enn server (litt som en AMD-variant av SR2 på den gamle K8-teknologien). Litt irrelevant i dag, dette, men det fins altså - og kanskje kommer det igjen i stort monn senere :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde ikke trodd at Asus ville ta samtlige defekte kort tilbake for evt. reparasjon. Jeg kan slett ikke skjønne at det kan lønne seg å reparere dem, så de går kanskje rett i resirkulasjon et annet sted.
De skal gå til destruksjon ja. Kostbar bussiness det der, men man gjør det vel for å holde prisene oppe så ikke folk kjøper billig c-vare. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Javel folkens, da har jeg fått ett problem?

Jeg tror at enten er psu elle gpu defekt?

Starter jeg foldingen på skjermkortet, restart uten noen feil meldinger(blåskjerm) Starter jeg bare smp= ikke noe problem.

Men har ikke tid før mandag til å teste med en annen psu, så jeg vil miste ca 11000PPD til jeg kan fikse problemet mitt.

 

ei57: I de fleste tilfellene har de billigere hovedkortet mindre dubeditter(ikke raid, ikke så mange usb osv)

Lenke til kommentar

Jeg har en teori her om at noen av WUene vi får på Bigadv er pilråttne og gir bsod, i dag har alle tre Hexacore maskinene fått blåskjerm. Jeg har nå testet alle med Prime og LinX og de kjører dette feilfritt. På to av maskinene har jeg startet opp med nye WUer og de kjører mens den tredje startet på ny av seg selv. Alle disse WUene som førte til bosd var av typen 2685. Kjører nå 2stk 6900 en 6900 og en 2684, disse kjører fint på samme speed og volt som maskinenen har foldet på i 3 uker uten stopp med unntak av en WU som stoppet på SR-2.

 

Jeg har en teori her om at noen av WUene vi får på Bigadv er pilråttne og gir bsod, i dag har alle tre Hexacore maskinene fått blåskjerm. Jeg har nå testet alle med Prime og LinX og de kjører dette feilfritt. På to av maskinene har jeg startet opp med nye WUer og de kjører mens den tredje startet på ny av seg selv. Alle disse WUene som førte til bosd var av typen 2685. Kjører nå 2stk 6900 en 6900 og en 2684, disse kjører fint på samme speed og volt som maskinenen har foldet på i 3 uker uten stopp med unntak av en WU som stoppet på SR-2.

Lenke til kommentar
Jeg har en teori her om at noen av WUene vi får på Bigadv er pilråttne og gir bsod, i dag har alle tre Hexacore maskinene fått blåskjerm.

 

Tror nok det likevel kan skyldes for hard klokking, husk at big er ømfintlige som ingenting annet med hensyn til stabil spenning. Jeg har seks rigger som alle kjører big og jeg har ikke hatt en råtten WU på flere måneder.

Lenke til kommentar
Det høres bra ut, jeg kjører fortsatt på det gamle og er lite interessert i å sende det inn.

 

Prøver meg nå på 4.6GHz, men det ser ut som jeg må betydelig opp på Vcore Volt for å kunne kjøre slik. Nå viser TurboV EVO veldig feil Volt, må stille inn 1.16V og da viser CPU-Z og sensor (i TurboV) det samme som er 1.336. Temp er 63 grader. Ellers så kjører jeg alt på Auto, og verdiene er generelt lavere enn de du bruker, som vel var disse:

 

Freq 4,7

Vcore 1,315

Dram 1,6

VCCSA 1

VCCIO 1,0625

VCC PLL 1,8325

PCH 1,05

Load Line UH

watt 171

temp 50

ppd 47000

 

 

Med unntak av Vcore da som blir høy hos meg. Hva jeg klarer i PPD gjenstår å se siden jeg har rotet rundt litt noe som senker TPF.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Alias, og om en kjører på grensa, så kan en blåskjerm allikevel dukke opp. Den er som regel et resultat av for lav spenning ift klokk eller relatert til RAM. En råtten WU gir sjelden blåskjerm, du ser det på at WU'en stopper og starter på nytt. Ofte skjer det ved oppstart av ny WU, og klienten går i dvale etter 5 forsøk.

 

Om tempen tillater det, pleier jeg å øke Vcore et knepp, alternativt klokke ned litt. Gjenta om problemet vedvarer.

 

Kjetil, jeg har ikke sjekket Asus, men Gigabyte hadde billigmodeller som jeg ikke ville satt til folding. Det var bl.a. et skille mellom UD2 og UD3 som gikk på tykkelse på spenningsplan. Med Vcore rett over 1V og 100 watt til CPU'en, snakker vi opp mot 100A. Selv med relativ lav motstand, blir det litt ekstra effekttap (=bakgrunnsvarme). Det er også flere regulatorer og bedre kjøling når du legger deg litt over minimum, noe som sikrer stabil strømforsyning når det trengs.

Lenke til kommentar

For seint det nå gitt. Har allerede fått begge i2500K i hus.

Er de kjøpt primært for folding, ville jeg prøvd å bytte - iallefall en som du kan kjøre bare big på. Om du ikke alt har satt sammen PC'ene da.

Nei, de er ikke kjøpt utelukkende for å folde nei. De er kjøpt fordi jeg ønsker å forlate socket 775, som jeg har på begge maskinene, pluss at jeg må følge opp på spillfronten. Som sagt er jeg ihuga gamer, så det kommer av og til noen kostnader for å være med der fremme.

Men ja - begge riggene blir stående å folde døgnet rundt. Må jo få dem til å gjøre noe fornuftig istedet for at de bare står der.

Og jeg orker ikke alt peset med å bytte heller. Nå er dem ihus, so I'll just put them to work...:-)

Lenke til kommentar

Det var ikke lett å komme gjennom på forumet igår, men på denne tiden av døgnet, går alt så meget bedre. Jeg startet med Vcore på 1.315V på 4.7GHz (i Win7), men etter noen WU'er og tilfeldige blåskjermer, endte jeg opp på 1.325V. Det startet jeg på i Linux også, men siden effektforbruket steg med 25-30 watt, så reduserte jeg klokken til 4.6Ghz og Vcore til 1.3V. Er litt usikker på siste verdi, men det er hva jeg har notert.

Lenke til kommentar

Kunne dere som kjører SB og BigAdv i Linux gitt en kjapp oversiktsinnføring i hvordan man raskest kommer opp til en god folding installasjon?

 

- Last ned Ubuntu 10.10 eller snart 11.04?

- Full installasjon? Hvilken kjerne er best?

- Hvilken Installasjonsmåte for folding?

- Hvilke rutiner for å overvåke prosessene og styre dem samt overvåke PPD?

- Hvordan fjernstyre maskinen?

 

Alt med fokus på kun BigAdv/SMP så klart.

 

Litt med tanke på alle som kanskje har lyst til å sette opp dette uten å bruke for mye tid på finne ut av ovenstående.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det var ikke lett å komme gjennom på forumet igår, men på denne tiden av døgnet, går alt så meget bedre.

 

Ja i går var det vanskelig å gjøre noe effektivt her. Jeg slettet teksten i en dobbelpost, men la igjen en melding om at forumet gikk uanstendig tregt. Ser nå at hele denne meldingen er sensurert bort, så kanskje ikke administrasjonen liker at slike ytringer her.

 

Ellers så overlevde mitt nye hovedkort natten med en P6901 (R5, C2, G13) på 4.6GHz så jeg vil nok forsøke å tune litt mer når den har gått seg ferdig.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Forumet har vært helt elendig siste uken og jeg mistenker/håper at det er pga. spleisingen med innlegg.no som skal være ferdigstilt 14. april. Men nå synes jeg forumet har vært som en trang sko siste året eller mer også.

 

At det går akkurat som fryktet ser man jo. Det jeg ikke kan fatte og begripe at man hele tiden flåser om hvor stort og flott forumet er men aldri kan få gode nok systemer i bunn?

 

Man skulle jo tro at "norges største forum" ikke hadde pengeproblemer, mangel på satsing, personell og prioritet?

 

Men nok om det (ukens utbrudd før kaffen :p) og tilbake til temaet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig klart å karre meg opp på Top 20 Producers lista på laget med 13,072ppd :new_woot:

Har satt meg som mål å komme inn på top 100 users på laget innen i sommer(juni) og top 50 i løpet av 2011. Med mindre vi får en hel gjeng nye 24/7 foldere tror jeg det skal være realistisk

Gratulerer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...