Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du vil nok øke bidraget ditt med mer enn flertallet produserer, men det vil neppe gi vesentlig utslag på ppd'en din. Om du legger tilside det de ville økt strømregninga di med og kjøpt en SB, HK og ram når besparingen tillater det, ville du tatt igjen det tapte ila av få uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en pen liten oppgradering du får der Rayline :thumbup:

Skal du kjøre litt Bigadv på de maskinene?

Mjaaaaa.....vet ikke helt jeg - hvis jeg får det til så. Virker på meg som er en del "styr" med de bigadv- greiene etter å ha fulgt med i denne tråden i flere år nå.

Har liksom vent meg til systray- utgaven. Enkel å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er vel bare klienten som et windows vindu / program som legger seg på system tray.

Grafisk brukergrensesnitt og ikke "terminal"

 

 

Det var litt styr med big før, men siden desember har jeg kjørt feilfritt og enkelt, men det kan være litt knotete å sette opp, lage 2 snarveger av ikonet og sette forskjellige parametere på det osv.

Det er det vi har teamviewer til , eller en passende guide

Lenke til kommentar
Virker på meg som er en del "styr" med de bigadv- greiene etter å ha fulgt med i denne tråden i flere år nå. Har liksom vent meg til systray- utgaven. Enkel å ha med å gjøre.

 

i5-2500K http://ark.intel.com...t.aspx?id=52210 er en ren Quad CPU og såvidt jeg er fått med meg uten mulighet til å klare (les kjøre) BigAdv med sine 4 cores. 2500K kan ikke emulere 8 tråder slik som storebroren i7-2600K kan. Hvis jeg likevel tar feil så retter nok noen av spesialistene meg veldig snart.

 

Den vil likevel kjøre standard SMP så det uler etter, spesielt i overklokket tlistand hvor den sikkert kan nå langt opp mot 5GHz med god kjøling.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig klart å karre meg opp på Top 20 Producers lista på laget med 13,072ppd :new_woot:

Har satt meg som mål å komme inn på top 100 users på laget innen i sommer(juni) og top 50 i løpet av 2011. Med mindre vi får en hel gjeng nye 24/7 foldere tror jeg det skal være realistisk

Lenke til kommentar

Er det med bigadv flagget man får disse store work unitsene som gir en god slump bonuspoeng?

 

Er det forøvrig noe vits i å bruke to datamaskiner med de aldrende prosessorene C2D E6400 og C2D E6600? Ville ikke SMP blitt litt for mye for disse?

C2D har ikke mulighet til BigAdv da det krever 8 tråder (egentlig 8 kjerner minimum anbefalt).

Om du har god klokk på de (3GHz++) og de står på 24/7 kan de nok klare SMP. Poeng du får fra det kontra GPU folding eller SMP på Quad er lite, men fortsatt mer enn å kjøre bare vanlige klienter på de.

 

Som ei57 sier er det nok lurere å stoppe folding på de, spare pengene, og kjøre et SB oppsett når du tar deg råd til det i stedet.

 

Jeg vurderer å prøve GPU folding på 6850 ved siden av SMP på 1090T, er det noen vits? Hvor mye PPD klarer 6850 å gi?

Med -SMP 5 gir 1090T rundt 9-12K PPD, 12-16K med 6.

Lenke til kommentar

De nye E7 serverne fra intel ser lovende ut, spesielt delen med:

"18 av de 30 ny prosessorene er i utgangspunktet beregnet for systemer med to til åtte sokler, men det skal også være mulig å utvide systemene til servere med 256 prosessorer." (kilde digi.no)

256 prosessors folding-monster anyone?

Lenke til kommentar

Stemt på Simen :)

I tillegg er det å bytte lyspærer der man fortsatt har glødetråd eller halogen til LED en rask og effektiv måte å både redusere strømbruk og TCO for belysning samtidig. LED er best på lumen/W, i tillegg til andre fordeler som levetid, av/på sykluser, og tenningstid/tenningsenergi.

 

Jeg sjekket forresten prosjektlisten det var linket til, og var overrasket over å finne at SMP WUs har betydelig fler atomer enn GPU. Er det noen bestemt grunn som gjør GPU lite egnet til å arbeide med >1000 atomer?

Jeg så også det var kommet 2 openCL WUs i listen.

Lenke til kommentar

Ja det var den og så var det en side som viste TPF og hvilken HW de hadde benchet WUene på.

Den finner du på dette underforumet - Frame times on A5 BigAdv WUs:

 

http://foldingforum.org/viewforum.php?f=55&sid=550cbcbc5028764fa39c87a171048229

 

@Rayline, om du har 24/7 foldeplaner, ville jeg gått for 2600k. Smp på min 2600k gir fra 20-37k @4.6 i Linux, big ligger fra 35-56k. Det er kun -bigadv i config som skiller og at CPU'en må ha 8 tråder.

Lenke til kommentar

ei57

Da har jeg satt nytt Asus P8P67 PRO B3-step i drift og returnert det gamle. Det nye kortet er sannsynligvis (så langt jeg kan se etter å ha hatt det kun noen timer) ganske mye lettere å klokke med enn det gamle var. Kjører nå med 4.5GHz (som jeg gjorde med det gamle) og strømforbruket er redusert fra 186 til 175Watt. Jeg kan bruke ganske mye mindre Volt på dette kortet så det skal bli spennende å se hvor langt jeg kommer før blåskjermen dukker opp.

 

Vurderer å kjøpe et slikt kort til, men vil helst vente til neste generasjon, Ivy Bridge har sett dagens lys, og det blir vel ikke før til neste år en gang. Får så om jeg klarer å vente så lenge.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det med bigadv flagget man får disse store work unitsene som gir en god slump bonuspoeng?

 

Er det forøvrig noe vits i å bruke to datamaskiner med de aldrende prosessorene C2D E6400 og C2D E6600? Ville ikke SMP blitt litt for mye for disse?

C2D har ikke mulighet til BigAdv da det krever 8 tråder (egentlig 8 kjerner minimum anbefalt).

Om du har god klokk på de (3GHz++) og de står på 24/7 kan de nok klare SMP. Poeng du får fra det kontra GPU folding eller SMP på Quad er lite, men fortsatt mer enn å kjøre bare vanlige klienter på de.

 

Som ei57 sier er det nok lurere å stoppe folding på de, spare pengene, og kjøre et SB oppsett når du tar deg råd til det i stedet.

 

Jeg vurderer å prøve GPU folding på 6850 ved siden av SMP på 1090T, er det noen vits? Hvor mye PPD klarer 6850 å gi?

Med -SMP 5 gir 1090T rundt 9-12K PPD, 12-16K med 6.

 

 

C2D jobber ikke med noe nå, men de står på sånn mesteparten av tida likevel. SMP Bigadv kjører jeg på min i7 cpu (930), bare en rolig klokk på 3,2 Ghz ettersom 3 stk luftkjølte GTX 480 avgir en betraktlig mengde varme og CPU'n er foreløpig luftavkjølt. I tillegg så har jeg jo en GTX 460 som også varmer opp litt i kabinettet.

 

 

Er det noen her som har lagt ut bilder av sine foldere forresten? Har ikke orka og bla meg gjennom nesten 700 sider :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...