Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merket utrolig stor forskjell på 2600k og min gamle 760, ikke først og fremst fordi førstnevnte er veldig mye raskere, men fordi ved -smp 6 kan jeg la den stå på på gaming maskinen min uten å måtte huske å pause/resume når jeg skal spille. Dette er noe som er viktig for de av oss som ønsker å sette opp klienten én gang og glemme den for resten av hdd'ens levetid.

 

Skulle forsåvidt ønske jeg kunne la den stå på 24/7, men A70-vifta høres helt inn på soverommet og jeg er har støyfobi når jeg skal sove :thumbdown: Noen som vet om en måte å få den til å gå stillere på(har satt på motstandsledningen som følger med), evt om jeg må bytte ut viftene?

 

@BAT: Gratulerer med 1.Million! :)

Lenke til kommentar

Hvilken vifte har du på A70en Oleball? Kjører du push/pull eller har du kun en vifte?

 

@BAT: Grattis med milionen :thumbup:

 

Fikk nettopp et tilbud på 2 stk Xeon X5670 til $2300 som jeg tror jeg kan prute ned til $2000 som er smertegrensen min. Får jeg til det blir det kjapt en SR-2 rigg til her.:D

Lenke til kommentar

@Oleball og @minhund

Takker og bukker :thumbup:

 

@Oleball

Er viftene på A70 koblet rett på strøm eller går de til hovedkortet? Viftestyring kan også hjelpe på litt men som minhund over skriver så er ikke corsair sine vifter de mest stille i klassen. Ville vurdert noctua eller nexus istedet.

Lenke til kommentar

@Oleball: det finnes jo mer stillegående vifter men jeg ville vel heller flyttet maskinen om du vil ha den gående 24/7.

Har dessverre ikke mulighet til å flytte maskinen langt nok til at det vil ha noen effekt :( Ville det fungert å ta av den ene vifta og kun kjørt pull eller push, eller ville det blitt for varmt?

Evt får jeg bare kjøpe meg et par fractal vifter og satse på at de klarer å holde den kjølig nok

Lenke til kommentar

Dere får si fra om noen kunne tenke seg å organisere powerbuys fra USA på utstyr velegnet for folding. Så mye dere investerer måtte det være en god opsjon å ta via enkelte som reiser el. Hovedsaklig utstyr som er lett å få med seg selvf.

 

Spesielt dualsocket CPUer må det jo være en del å spare på da fremfor å kjøpe dem her til lands. Noe å tenke på når LGA2011 dual socket versjoner kommer kanskje.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvor har du de prisene i fra?

Hva med prisen på X5670 som jeg ser ligger på rundt 10k her i landet.

 

Eing med deg der Theo, er mye og spare på de fleste CPUer bare se hva 990X koster her i landet mot $1000 over vannet.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

$1,469 X5670

Er jo bare newegg.com

 

Planen er å bestille ifra "lokale" nettbutikker, sende til lokal adresse / eller hente i butikk.

Har ikke lett på andre plasser.

 

SR2 hos iwill er nå3600 , var 5000 i desember så det blir billigere.

Selges kun med kabinett, men fortsatt 2100 ned i pris på 1q

 

 

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...