Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Syns "småfolderne" gjør en OK innsats, deres bidrag teller jo også - sålenge man ikke kan ha negativ PPD skal de få lov å folde slik som de ønsker :tease: Det er klart en alltid ønsker å ha flere foldere på laget, men da tror jeg det er enklere om vi når ut til flere som ikke driver med dette enn å skulle endre vanene til de som allerede gjør det. Var noe snakk om en HW.no-artikkel for en stund siden, noen som vethva som er siste update der?

 

PS: hadde aldri i livet gjort dette uten poeng, egoistisk som jeg er :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laget trenger alle, enten de er store eller små. Det er alltid plass til flere.

 

Stanford har også gjort sitt for å gjøre folding lettere. Har hatt v7 gående snart et døgn og har så langt ikke hatt noen problemer. Kjører 2 GPU + SMP.

 

Installasjonen er enkel, last ned og kjør (fahclient_7.1.21_Windows-XP-32bit-release.exe).

Velg ekspress.

Legg inn user og team (og eventuell passkey)

Velg klient (uniprocessor, smp eller gpu)

Trykk install og du er igang.

 

Jeg valgte gpu, og begge gpu'ene kom opp. Smp måtte jeg legge til via config, men det var heller ikke noe problem. Det er også mulig å konfigurere via en xml-fil.

 

Klienten ligger her:

https://fah-web.stanford.edu/projects/FAHClient/wiki/BetaRelease

Lenke til kommentar

Gratulerer, men hvorfor basert på bulldozer og ikke SandyBridge?

 

Theo343 eller ei57, evt. hvem som helst?

Hvis man klokker ned foreks. et GTS250 til et minimum, vil da strømforbruket ved idle reduseres?

Fordi Asus hovedkortet mitt vistnok skal støtte bulldozer drop-in slik at jeg slipper å bytte resten av riggen min innledningsvis. Og så ryker 1090T ned i foldingburken i lag med gtx 460 som kverner i kjellern, mens jeg kan kose meg med en 8 kjerner mens jeg spiller eller folder :thumbup:

Lenke til kommentar

Det har du rett i, har akkurat pensjonert 4 stk. GTS450 som kan brukes. Egentlig var de ment å stå standby hvis det renner på med 9xx poengere igjen, men det er jo lenge mellom hver slik periode. Skal teste det og se hvor mye strøm som kan spares der.

 

 

Edit: Testet det, og mellom idle og full load er det en forskjell på 105Watt som er TDP for dette kortet i referanseutgaven. Dette er imidlertid et MSI kort som er fabrikkoverklokket til 850 / 1700 / 4000 og jeg antar derfor at det bruker noe mer enn referanseutgaven på load. Tipper at vi snakker om 125 - 140Watt, men likevel vil idle wattforbruk være lavt, omkring 20 - 35Watt som er bra.

 

Klokket det ned så langt det gikk, og sparte ytterligere 10 - 15Watt. Vanskelig å måle nøyaktig siden forbruket jager opp og ned, men leser av middelverdien.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Laget trenger alle, enten de er store eller små. Det er alltid plass til flere.

 

Stanford har også gjort sitt for å gjøre folding lettere. Har hatt v7 gående snart et døgn og har så langt ikke hatt noen problemer. Kjører 2 GPU + SMP.

 

Installasjonen er enkel, last ned og kjør (fahclient_7.1.21_Windows-XP-32bit-release.exe).

Velg ekspress.

Legg inn user og team (og eventuell passkey)

Velg klient (uniprocessor, smp eller gpu)

Trykk install og du er igang.

 

Jeg valgte gpu, og begge gpu'ene kom opp. Smp måtte jeg legge til via config, men det var heller ikke noe problem. Det er også mulig å konfigurere via en xml-fil.

 

Klienten ligger her:

https://fah-web.stanford.edu/projects/FAHClient/wiki/BetaRelease

Høres strålende ut, håper v7 blir icebreakeren man lenge har håpet på for å få flere folk inn i gamet :).

Lenke til kommentar

Ressursbruken ser ut til å være annerledes enn tidligere. Hos meg bruker FahCore_15 (x2) 0% CPU, FAHControl bruker 4% og FahCore_A3 resten. Det var vanlig at gpu'ene brukte en 3-4% hver før, men det kan virke som om FAHControl har overtatt der. Da skal i prinsippet alle tilgjengelige ressurser kunne brukes til folding av big. I v7 hentes ny WU før den foregående er ferdig, slik at den starter mens resultatene sendes. Bruker du ext4-formatet på snurredisk i Linux, så slipper du å vente 1 time på neste WU.

Lenke til kommentar

Hei har fått et problem her, fah kjørte akkurat ferdig en WU og nå når den starte på ny så får jeg bare feilmelding i win om at app har stoppet. trodde kansje klokken min var for aggresiv så jeg testet på stock også men den bare feiler der også. Hva gjør jeg nå når jeg ikke får den igang? Kjører a5.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Det ser ut som den kjører stabilt igjen nå på og klokken holder, 4,35 på begge CPUene.

Trodde et øyeblikk at det var CPUene som hadde blitt degradert :ohmy:

Det finnes altså råttene WUer, det er jo ikke bra for det betyr at man må følge med på maskinparken hele tiden.

 

 

Lenke til kommentar

Logg-fila ligger her hos meg:

 

C:\Documents and Settings\<User>\Application Data\FAHClient

 

Det er kun en log som er felles for alle slotene. Det er ikke sikkert at tredjeparts programmer har støtte for v7. Du får jo med unntak av samlet ppd, de fleste opplysningene i den nye klienten.

Lenke til kommentar

Logg-fila ligger her hos meg:

 

C:\Documents and Settings\<User>\Application Data\FAHClient

 

Det er kun en log som er felles for alle slotene. Det er ikke sikkert at tredjeparts programmer har støtte for v7. Du får jo med unntak av samlet ppd, de fleste opplysningene i den nye klienten.

 

Jeg kjører Win7 og min havner visstnok i C:\Brukere\<User>\Appdata\Roaming\FAHClient , men det virker som om HFM ikke støtter V7.

 

For øvrig kjører jeg CPU på 7.1.21 og GPU kjører på 6.41r2. Er dette hensiktsmessig?

 

FAHClient viser også at estimert PPD for min CPu er 1150/dag, noe jeg synes er noget lavt.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke støtte for v7 i HFM og lignende enda.

 

Om v6 + v7 fungerer for deg, er det helt greit. Tror ikke du vinner eller taper nevneverdig på å endre. Gpu'en(e) vil folde noen sekunder ekstra ved innsending, det er alt.

 

Det ser ikke ut som at ppd er kompensert for bonus, slik at virkelig ppd på smp kan være høyere. Det vil du kunne sjekke på f.eks. EOC. Ser at min [email protected] får en beregnet ppd på skarve 706. Ser av statistikken at jeg fikk ca 2000 poeng imorges for 14 timers folding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...