Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Det er nok bare noe krøll med serveren som spyr ut 68xx. Så snart det er ordnet, så er tilbake til normalen. Hadde det vært permanent, kunne jeg bli fristet til å klokke opp litt mer.

Det er også noe å hente på bigadv ved å kjøre i Linux. Jeg registrerte +12k ppd på SB'n. Ser på foldingforumet at Anh Doze får tpf nede på 10m31. Han har en SR2 med 2 stk X5650@4GHz.

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=55&t=17730&start=60

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at jeg ligger på 276 361 på de 3 maskinene som er på HFM-NET her nå så har jeg en maskine til som ligger på 26k ppd i tillegg så 300k bør være innen rekkevidde.

Jeg har null erfaring med Linux så jeg tror ikke jeg skal bevege meg utpå det feltet nå selv om jeg ville kuttet TPF med 1-3 min. Måtte hatt noen som kunne guidet meg igjennom prosessen i så tilfelle.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Det gjør meg ingenting alias om du eller andre tar meg igjen, for vel heller si: det var jammen på tide? Har ligget på toppen lenge nå.

Jeg kommer også til å trappe ned. Hvor mye vet jeg ikke, har mye å si på tempen ute.

Men som jeg har sakt før: venter på bulldozer fra amd?

Skal også kjøpe meg ett gtx 560 kort, vil teste å se om det bruker mindre strøm enn gtx 460. De jeg har kjører jo på 810/1620 og det bruker nok mere strøm enn 150W.

PS: Fikk over 15K på skatten :yes:

core 16 er lansert for ati kort: http://folding.typepad.com/

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

minhund: mener noen har poste guider tidligere i tråden. Selve installasjonen av f,eks, Ubuntu er enkel, selv om du velger "minimal istallasjon" som er tekstbasert (men uten at du trenger å taste inn kommandoer). I tillegg til å spare noen minutter, sparer du enten penger, eller bli ærligere. ;)

Lenke til kommentar

Vel nå har jeg kjøpt 6 Win7 lisenser, alle er Home Premium som seff ikke funker på SR-2 for man må ha Ultimate eller enterprise for å få støtte til 2 CPUer. Det er uansett ikke aktuellt å kjøre Linux på alle maskinene siden flere av de brukes til Gaming også.

Lenke til kommentar

Vel, de du ikke har kjøpt lisesner til enda, og ikke skal bruke til gaming,, ville jeg vurdert linux på i hvert fall. Tror forumet til standford har noen fra A-Å- guider inkl OS-installasjon.

Spill er dessverre ikke liux' sterke side enda, nei. (Eller, linux er ikke spills sterke side, er det kanskje riktigere å si.)

Lenke til kommentar
Skal også kjøpe meg ett gtx 560 kort, vil teste å se om det bruker mindre strøm enn gtx 460. De jeg har kjører jo på 810/1620 og det bruker nok mere strøm enn 150W.

Jeg har ikke målt hva mine GB GTX 560Ti bruker av strøm, men ut fra hvordan det totale forbruket endret seg når jeg byttet fra 3 stk. GTS 450 til 2 stk. GTX 560 (forbruket sank med 100Watt) så ville jeg trodd at hvert kort trekker omlag 150Watt, men det kan jo ikke stemme. I følge TDP for dette kortet så skal det minimum bruke 170Watt. Mine kort er fabrikkoveklokket til 950 / 1900 / 4580Mhz for henholdsvis Core / Shader / Memory slik at jeg ville trodd at de bruker ganske mye over 200Watt hver. Nå holder de seg utrolig kjølige på rett under 62 - 63 grader så kanskje de ikke bruker så mye likevel. Skal se om jeg ikke får målt riggen de står i alene når anledningen byr seg så skal du få høre. Det blir 22K igjen fra staten til meg, så du skal se det blir folding igjen neste vinter også.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Vel nå har jeg kjøpt 6 Win7 lisenser, alle er Home Premium som seff ikke funker på SR-2 for man må ha Ultimate eller enterprise for å få støtte til 2 CPUer. Det er uansett ikke aktuellt å kjøre Linux på alle maskinene siden flere av de brukes til Gaming også.

Dual-boot kan vel være løsningen for det problemet?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd V7 klienten her?

Kjørte akkurat denne opp på min stasjonære og satte opp både med smp (1090T) og gpu (5870). SMP går som normalt men gpu klienten belaster bare skjermkortet med 87%. Noen som har vært borte i lignende problemer med GPU folding?

Lenke til kommentar

Kjørte akkurat denne opp på min stasjonære og satte opp både med smp (1090T) og gpu (5870). SMP går som normalt men gpu klienten belaster bare skjermkortet med 87%. Noen som har vært borte i lignende problemer med GPU folding?

Fyr opp Firefox med www.nvidia.com mens du folder så skal du se den øker til 99%. Må bruke dette trikset på samtlige Amd-baserte rigger.

Lenke til kommentar

Støtter ikke engang vanlig Professional 2 sokler? Merkelig for det har alltid vært det for Pro før?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sorry mente selvfølgelig Pro og ikke enterprise.

Får vel teste dualboot igjen med Ubuntu, er år og dag siden sist men skal vel få det til ellers så er det vel hjelp og få her.:thumbup:

Bah denne 2684 WUen drar ned total PPDen, jaggu er den seig. Har økt klokken på maskinen og fått ned TPF til 51 min fra 56.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Fyr opp Firefox med www.nvidia.com mens du folder så skal du se den øker til 99%. Må bruke dette trikset på samtlige Amd-baserte rigger.

Det har jeg prøvd men det hjalp desverre ikke. I tillegg så klikket maskina i natt. Låste seg helt så jeg er tilbøyelig til å gå tilbake til 6.41 istedet.

Lenke til kommentar

Ny månedrekord med 49,451,683 som er opp over 12mill. fra forrige måned, og er intet mindre enn fantastisk. Litt synd egentlig at vi ikke nådde 50 millioner når vi var så godt i gang siden det neppe blir noen ny anledning til å klare det på denne siden av sommeren.

Stor takk til alle foldere som virkelig har stått på ekstra i den siste tiden.:thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...