Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned klienten i morges, så da virket linken. Nedlastingssiden hadde imidlertid ikke noe godkjent sertifikat slik at jeg måtte tvinge Firefox til å godta siden. Mulig det har noe med det å gjøre. Fila som er i kjørbar format (EXE) heter fahclient_7.1.21_Windows-2008-64bit-release i mitt tilfelle.

 

Edit: Rettet feil i tekst.

 

Edit2: Det ser forresten ut til at du har rett i at Stanford er nede, får i hvertfall ikke kontakt nå kl. 20.05

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Grattis med ny CPU ei57 :thumbup:

Takker, da er den endelig igang. Den gikk over 90C i første forsøk, men folder nå på opp mot 60C. Farten er relativt moderat, 3.75GHz. Litt synd at den står i stua, der kan det bli varmt fremover.

 

Leste noe om at Stanford skulle ha noe planlagt nedetid:

 

Planned server outage: tomorrow, Wed Mar 30 from 10am to noon pacific time »

Lenke til kommentar

Da blir det heftig julegave på Pappa igjen :p Kanskje man får 6/HT som standard CPU til rundt 2000 - 2500,- ved lansering. Hvor evt. 8/HT blir den nye X. 4/HT og 4/uHT blir billig CPUene, hmm ikke vondt.

Uansett, veldig spennende år med Bulldozer rundt hjørnet og dette ved juletider.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ikke like lett å få alle oppgaver til å skalere like godt over flere tråder. Å holde styr på hva som skjer hvor, og hvordan man håndterer at tilbakemeldingene kan komme fra alt fra 1-8 kjerner kan visst gjøre det vanskelig mtp timing og e hel haug ting jeg ikke forstå meg for mye på. Så standardsvaret er vel latskap/ressursmangel.

Lenke til kommentar

Heldigvis virker det som fler programmer begynner å benytte mer enn 1-2 kjerner nå, og jeg håper vi får se mer av det når 4 kjerner nå etter hvert vil bli mer standard på stasjonære. Jeg irriterer meg en del over programmer som bare benytter og makser èn kjerne, som lett kunne vært gjort multi-trådet, som kompressjon, installasjon (der det pakkes ut filer), og virus scan. Med SSD RAIDet mitt blir dekomprimeringshastigheten med en kjerne på 4GHz en betydelig flaskehals under større installasjoner.

Async IO's og tilrettelegging for SSDer vil også kunne frigjøre mer fart på multicore systemer med SSD, men det vil kanskje ta noe mer tid før blir mer vanlig.

Lenke til kommentar

asynkron disk-IO er vel standard for kopiering på *nix-systemer allerede, trodde jeg - og er noe programmene Akan la operativsystemet ta seg av.

 

konvertering av filer er også et eksempel på ting som går mye saktere med bare en eller to tråder, likevel er det fortsatt mange programmer som kun bruker flere tråder/kjerner dersom du konverterer flere filer parallelt.

Lenke til kommentar

Da gikk det som jeg spådde, Mydog er nå havnet øverst i Topp20 lista.

post-53451-0-02400900-1301591967_thumb.jpg post-53451-0-67959700-1301593113_thumb.jpg

Selv er dette så langt jeg kommer på denne siden av sommeren. Selv om det har falt 70cm snø den siste uka så stiger temperaturen, og fra i morgen er det meldt regn og mildere vær så jeg tviler på at jeg klarer å holde i gang alt jeg kjører med nå særlig lenger enn ut denne uka. Likevel, det ser ut som jeg rekker og nå deg igjen Kjetil før jeg må gire ned noe.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Han gjør det jo elegant også, kun 61 innleveringer.

 

Det ble en liten endring til hos meg igår. Passet på å få med et GeForce G210, som gikk inn i SB-riggen. Kastet ut et trådløst nettverkskort samtidig og vips så var effektforbruket nede på 160 watt.

Lenke til kommentar

Skal vel klare å komme opp på ca 300k i 24hrs avg. om en uke eller to.

Fant ut hvorfor jeg bare fikk 8955 poeng for den 6901 Bigadv WUen, det var den samme WUen som stoppet på maskinen jeg byttet CPU fra W3520til 970 på lørdag. Den ble da levert for sent til å få bonus.

 

2 maskiner som avsluttet sine WUer akkurat nå så jeg bør få 140k ved neste oppdatering.:D

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Nå strømmer det forresten på med 912 poengere på Fermi kortene. Er spent på hva GTX560Ti kan klare der. Håper denne runden varer lenge siden jeg ikke lenger folder kombi med SMP & GPU i samme rigg. Hvis dette skjer på alle Fermi kortene så er det ikke umulig at jeg passerer 300K PPD nå ganske snart (lokalt). HFM.NET viser akkurat nå 278 246,2 PPD.

 

Måtte jukse litt for å nå 300K PPD, pushet GTX560 til 2010MHz på shader og da gikk det, med nesten 20K på hvert av dem.

post-53451-0-13059200-1301597954_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...