Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vitsen med DVD rom i det hele tatt da? Installerer jo OS fra minnepenn mange ganger raskere, og så kan man ha alle andre install filer der klar til bruk når windows er oppe.

De av dere som vurderer dedikerte SB folderigger, om man har et rom de kan stå i fred på (bod, garasje, gjesterom, etc) er ikke kabinett nødvendig, og man kan spare plass og penger samtidig som man får bedre ventilasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RMA grunnet varmeutvikling

Det er bare fint, jeg fikk 5500! kr av butikken for 1x 295kort som har foldet 24/7 / foldet seg ihjel.

For de pengene kjøpte jeg 580 og 450 og 450 som har nye gode år forranseg.

Jeg glemmer at dere vil ha det stille, hos meg kan jeg jobbe ved vinkelkutter i samme rom uten å høre den.

Ser den, og spekulerer litt på den måten på noe jeg vant på qxl - 2 6gb-sett med OCZ Blade 2000Mhz minne, lite brukt - og kjent for å dø fort som F. Nypris på 4k pr kit er jo ikke å forakte, heller :) Lar de kjøre til de slokner, og får nok penga igjen, siden det ikke fins minnesett med minst like gode spesifikasjoner.

Problemet her kan være om kortene dør etter 2-3 måneders bruk og man ikke får mer penger enn kortet i realiteten er verdt, evt ny vare + mye nedetid. Nå skal ikke jeg svartmale dette HELT, men noe sier meg at disse ikke er skapt til å kjøre full last tett i tett...

Lenke til kommentar

Moderne AMD kort kan foldes med, men er lite effektive sammenlignet med Nvidia baserte kort. Nå arbeider Stanford med å få opp effektiviteten generelt på nyere kort fra AMD, og står vel snart foran et gjennombrudd der med hensyn til OpenCL. 3xxx vil ikke omfattes, men les mer selv her: http://folding.typepad.com/news/2011/03/fah-support-for-ati-gpus.html Likevel, pr. i dag så er det Nvidia som gjelder enn så lenge.

Lenke til kommentar

At de ikke har klart å få til det ennå er en gåte for meg da det eksluderer mange potensielle foldere :no:

Har kun et nvidia kort her og det sitter i en gammel Komplett ferdig pc med en E6600 cpu.

Edit: Nå har jeg endelig fått ut et defekt HD5870 av 980X riggen så nå kjører den igjen.:new_woot:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Det var en gang da HD 3870 var det ypperste innen folding, og det ikke var mulig å folde med Nvidia. De lykkelige eierne av ATI-kort kunne håve inn 2000 ppd. Så kom en ny betaklient for Nvidia-kort og det ble gikk rykter om 5-6000 ppd med gts 8800. Etter den dagen har aldri ATI/AMD klart å svare og de gamle gts 8800 er kanskje mer enn ATI klarer å matche ennå. 200-serien og Fermi har distansert ATI ytterligere.

Nå har også ATI tradisjonelt belastet CPU en god del mer enn Nvidia, slik at de også er lite egnet til å folde på samtidig som en kjører bigadv eller bare vanlig smp. Nå er det som Alias skriver, ting på gang, og en kan jo håpe at det gjør ATI mer attraktive til folding. GPU og bigadv på samme rigg gir for meg kun økt varme.

Lenke til kommentar

Det er bare spekulasjoner her, men jeg tror noe av ATI's problem har vært at deres implementering av VLIW5 har vært lite optimal for folding koden slik den har vært implementert i GPU klienten, og kan ha endt opp med å kun folde på den ene avanserte shaderen i cluster av 5 shadere, i praksis med 1/5 av oppgitte shadere, og med halvparten av hastigheten som nvidia kjører på sine shadere.

Om det er rett og effektivitet pr klokk for denne avanserte shaderen er lik nvidias shadere vil nvidia da i praksis yte 10x av ATI for samme antall shadere for folding om core clock er lik.

Jeg mener 4870 ga rundt 4000PPD når de var nye, og 8600GTM som sitter i laptoppen min gir ca 1000PPD nå.

Jeg testet å folde på 4850 som sitter i HTPC i høst, og da ga den rundt 2500-3000PPD, mens 720BE som sitter der gir 3000-4500PPD med SMP, og bruker mindre strøm.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Da har jeg byttet CPU i serveren fra W3520 på 3,9 ghz til i7 970 på 4,2 GHz, en meget kjapp klokking men den kjører 4,2 på 1,31 vcore og vtt på 1,33 så det er ok. Temps holder seg rund 60 på alle kjerner.

Da kjører jeg nå 4 stk hexacore cpuer + 1 quad på Bigadv. mer har jeg ikke å sett opp nå.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Det bidrar i høy grad til at teamet med god margin oppnår ny månedsrekord.

Hva er tpf på 970'n?

Edit:

-verbosity regulerer hvor detaljert loggen er, 9 gir flest detaljer og er å foretrekke uansett hvilken HW eller klient du kjører.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...