Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Alias: Det var bare tilfeldig at jeg oppdaget det, jeg søkte på nettet for å finne ut om hva som var årsaken til det. Så nå kjører jeg 2 maskiner på den måten. Fant ikke svaret.

Jeg hadde gpu-z kjørende, 88% firefox av, 99% firefox på/åpen. Kan ikke huske å ha lest det heller i forumet til a@h.

Men er det noen som vet hvorfor det skjer? Funnet ut noe du alias?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har ikke klart å google meg fram til noe fornuftig der. Dette skjer såvidt jeg vet bare med Fermi-baserte kort, men feilen ligger vel neppe i maskinvaren / kortet direkte, helst i folding softwaren kombinert med Fermi. Jeg har testet eldre skjermkort (GTS250 og 8800GS) med samme folding software (de kan faktisk kjøre core OPENMMGPU) og der opptrer problemet ikke etter min erfaring. Hos meg har problemet heller ikke opptrådt på X58 baserte hovedkort, men kun på Socket 775 og AMD kort. Samtlige blir frelst når Firefox startes!

Kort sagt, jeg skjønner ikke noe av det hele, men jeg er sikker på at svaret dukker opp snart.

Lenke til kommentar
- gpu 0 forcegpu nvidia_fermi

Det har gitt meg 100% load på alle fermikort på alle drivere.

Det fungerte ikke hos meg, to kort kjører 77% og det tredje på 72. Straks jeg starter Firefox drar samtlige på til 99%.

100% load får jeg kun på CPU ved SMP folding.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Bare tipper PPD på 590 35K

Mer en bigfolding på 950.

Nå lønner det seg kanskje å sette 3 slike kort i en 1500W PSU VS å sette opp 3x foldrigger.

Kanskje ikke med SB-cpuer.

Hvor mye koster en minimal SB-rigg nå?

Cpu, hovedkort, kasse, ram, disk, kjøler, 5-6K? mer en 590?

Sparer jo plass også, selv om 3x SB kanskje hadde produsert litt mer pr watt.

Lenke til kommentar

Her har du et SB-utkast til 6520 (ex mus/tastatur). 50-60k ppd/200W.

http://www.prisjakt.no/mypage.php?a=ei57&k=5146

Syns lista der er noe i overkant av hva man faktisk trenger. SSD må vel være overkill? Skjermkortet til 400+ høres også mye ut, bør holde med noe demobrukt til 150-200 kroner. DVD brenner må jo ikke stå i maskinen unntatt når man legger inn windows/linux - mao bruker man noe man har liggende fra før.

Nå forutsettes det kanskje at man skal kjøpe alt nytt her, men f.eks. kan man finne kabinett og skjermkort på el-retur, tipper selv et matx-HK kan makse CPUen med en hyper 212 (4.8GHz på "safe" spenning?), og da funker nok ALLE kabinetter, noe som IKKE er tilfelle med 3x gtx590 i samme rigg (her må det mao handles nytt).

GPUene i et GTX590-system vil også lage mye mer bråk, samt være mer utsatt for RMA grunnet varmeutvikling (3 av disse i samme rigg - det lukter 100% vifte og 110 grader likevel). Fortsatt ingen tvil om at CPU-folding er bedre totalt sett, selv også om man sammenligner Nehalem og et 590 monsteroppsett.

Lenke til kommentar

Ps3 er ikke verd å bruke på foldingen, jeg kuttet ut den for lenge siden. Men jeg sier ikke at du ikke skal bruke den, det var bare min mening :thumbup:

Hvorfor 4 stk singel, vil heller anbefale deg SMP?

Det er SMP klienten, men med smp -4 tagg. Om jeg ikke husker feil så skulle det fungere?

Lenke til kommentar
RMA grunnet varmeutvikling

Det er bare fint, jeg fikk 5500! kr av butikken for 1x 295kort som har foldet 24/7 / foldet seg ihjel.

For de pengene kjøpte jeg 580 og 450 og 450 som har nye gode år forranseg.

Jeg glemmer at dere vil ha det stille, hos meg kan jeg jobbe ved vinkelkutter i samme rom uten å høre den.

Lenke til kommentar

Syns lista der er noe i overkant av hva man faktisk trenger.

Den er kun veiledende og har noe potensiale på nedsiden. SSD kan byttes med en billig HDD og HK'et med minimodellen og vips er du under 6000. Skjermkortet koster bare 259, men det er store prisvariasjoner, slik at merke og GPU bør avpasses til hva butkkene har. Lite vits i å betale over 400 for et Nvidia-kort, dersom du får et AMD-kort til 250. Hovedsaken er at kortet brenner lite effekt.

DVD er relativt billig, men for de som kan "låne" fra andre PC'er, er det helt greit. Måtte selv ty til den løsningen når jeg satte sammen min SB. Det gir jo også foldingen et litt grønnere skjær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...