War Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Demokort fra Komplett, kom i en pakke bobbleplast. Kunne jo være noe med det kortet. Cpu, gpu , ram , hhd fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Godt å høre War Jupp man vet aldri hvordan spesielt demovarer er behandlet. Men akkurat demo HK er nok en sjangse jeg også lettere ville kunne tatt (mot bedre viten). PSU derimot er jeg litt mer engstelig for brukt/demo til slik bruk. Ulempen med både demo HK og PSU er risikoen ift. tilstanden på disse kontaktene ifb. med høy strømlast og mulig varmeutvikling. De kan fungere helt flott under vanlig bruk og spilling, men gå dukken med tung folding. Jeg har selv fått nedsmelting på et P6T6 pga. dårlig kontaktpunkt i forlengerkabelen som følger med Coolermaster Cosmos S. Et svindyrt kabinett med en elendig kvalitet på forlengerkabelen, makes no sense. Alt fungerte fint under normal hverdagsbruk i 2 år men oppstod når jeg foldet som hardest etter 2-3mnd BigAdv. Heretter bruker jeg ingen forlengerkabler og foretrekker heller uryddig kabling he he. Mitt hovedkort måtte til RMA og er på reparasjon i utlandet, PSU og alt annet overlevde. EDIT: Mye dårlig behandling ser man på de som eks. ikke trekker 24pins kontakten rett opp men gjerne bøyer og bikker/vrikker litt på den ved demontering. Dette er med på å fremprovosere dårligere kontaktegenskaper som vil kunne føre til typisk slik varmeutvikling ved høy langvarig last. I utgangspunktet synes jeg kontakten trenger en redesign med tanke på hvor mye lasten har økt de siste 10 år. Endret 17. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Godt å høre War Jupp man vet aldri hvordan spesielt demovarer er behandlet. Men akkurat demo HK er nok en sjangse jeg også lettere ville kunne tatt (mot bedre viten). PSU derimot er jeg litt mer engstelig for brukt/demo til slik bruk. Ulempen med både demo HK og PSU er risikoen ift. tilstanden på disse kontaktene ifb. med høy strømlast og mulig varmeutvikling. De kan fungere helt flott under vanlig bruk og spilling, men gå dukken med tung folding. Jeg har selv fått nedsmelting på et P6T6 pga. dårlig kontaktpunkt i forlengerkabelen som følger med Coolermaster Cosmos S. Et svindyrt kabinett med en elendig kvalitet på forlengerkabelen, makes no sense. Alt fungerte fint under normal hverdagsbruk i 2 år men oppstod når jeg foldet som hardest etter 2-3mnd BigAdv. Heretter bruker jeg ingen forlengerkabler og foretrekker heller uryddig kabling he he. Mitt hovedkort måtte til RMA og er på reparasjon i utlandet, PSU og alt annet overlevde. EDIT: Mye dårlig behandling ser man på de som eks. ikke trekker 24pins kontakten rett opp men gjerne bøyer og bikker/vrikker litt på den ved demontering. Dette er med på å fremprovosere dårligere kontaktegenskaper som vil kunne føre til typisk slik varmeutvikling ved høy langvarig last. I utgangspunktet synes jeg kontakten trenger en redesign med tanke på hvor mye lasten har økt de siste 10 år. Jeg har et par setuper hvor du er nødt til å herje litt for å få den ut. Lar disse stort sett stå i fred, men avogtil er det ikke bare å trekke rett opp. Foirøvrig enig i at disse kontaktene kanskje burde redesignes, men det er kanskje vanskelig ift kompatibilitet - da må man jo ha en helt ny generasjon PSUer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Så lenge man minimerer sideveis bevegelser så mye som mulig og er generelt forsiktig skal det som regel være greit. Men ikke alle er like forsiktig he he. Dette er også årsaken til at jeg ikke bruker 4pins molex til pcie overganger der jeg vet det vil være god last, en mer elendig kontakt skal man lete lenge etter. Endret 17. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Så lenge man minimerer sideveis bevegelser så mye som mulig og er generelt forsiktig skal det som regel være greit. Men ikke alle er like forsiktig he he. Dette er også årsaken til at jeg ikke bruker 4pins molex til pcie overganger der jeg vet det vil være god last, en mer elendig kontakt skal man lete lenge etter. Molex kunne de godt avskaffet, de ser ut som noe man brukte sent på 80-tallet. Her burde det være mulig å finne en løsning, siden man egentlig bare kan legge ved noen overganger i hver PSU de første par årene. Molex sitter godt, men bortsett fra det liker jeg dem ikke. Riktignok har jeg aldri hatt problemer med dem, men jeg pleier å gå over når jeg f.eks. kobler 6pins til 2x molex for å sjekke at det sitter rett, og det er ikke alltid det gjør det selv om man tror det Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg kan bruke det til satastrøm men helst ikke skjermkort. Men det er mer en preferanse og har ikke opplevd noe jeg vet skyldes molexen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg kan bruke det til satastrøm men helst ikke skjermkort. Men det er mer en preferanse og har ikke opplevd noe jeg vet skyldes molexen. Jeg har hatt et par tilfeller hvor du må herje litt for å få inn alle pinnene, også viser det seg at du har dyttet ut en pin fra den ene kontakten... ikke bra. Litt brukerfeil, men det burde finnes enklere løsninger. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ser ut som en update er gått i vasken, håper poengene returnerer. Beklager doublepost. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 For de som vil ha noe godt i bunn. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10061&mfr=NZXT Lenge siden jeg har handlet på Komplett, ser det er hele 3 epostadresser siden. Nå er den siste 80plus standard snart historie. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Ja det er mange gode psuer i dag, jeg har i det siste kjøpt corsair sine psuer. Hvilken jeg kjøper neste gang er usikker: PS: Har en ny cooler master silent pro gold 800w liggende. Det er en i reserve(er garanti erstatning) Jeg kan jo settet opp en linux folding rigg til? Mangler bare mus+tastatur. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Da har jo du PSU. La merke til at gtx460-kortet mitt var usedvanlig kaldt idag og ved nærmere sjekk så hadde det plukket ned en 912-poenger. Tror faktisk det har pågått i hele dag. Det er jo bra for de som folder med Fermi-kort. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Ja det er mange gode psuer i dag, jeg har i det siste kjøpt corsair sine psuer. Hvilken jeg kjøper neste gang er usikker: PS: Har en ny cooler master silent pro gold 800w liggende. Det er en i reserve(er garanti erstatning) Jeg kan jo settet opp en linux folding rigg til? Mangler bare mus+tastatur. Du kan få mus og tastatur gratis fra meg hvis du klarer deg med standard hvit IBM. Jeg har et sett liggende som jeg ikke bruker. Betaler du frakt skal du få det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Jeg har muligens også noe utstyr i skuffer og skap jeg kan bidra med hvis du sier hva du trenger. Bedre for meg at det brukes til noe fornuftig enn at det venter på prosjekter jeg aldri ser ut til å få energi til. Endret 19. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Takker for tilbudet, men tror ikke det. Har en svoger som har. ei57: Har nå 7 gpuer som kjører 912P wuer + 4 1280P wuer. Endret 19. mars 2011 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 2 X 912P og 3 X 925P er i gang nå. Det som er dumt med disse er at de senker bigadv svært mye, nedgangen når disse slår inn er på 5 - 6K pr. big. Med 6800 eller 6805P er nedgangen kun 1 - 1.5K. Gevinsten er samlet likevel betydelig med disse raske 9xx poengerne. I øyeblikket sier HFM.NET at riggene samlet produserer 264 652,8 PPD. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 24000 + 6000 fikk jeg på big og 260 Rev ut 260 og PPD steg til 29522 Ikke verdt watten, nå fpr jeg et dilemma, mangler bare 2x 6core cpu til SR2 rigg nr 2. Tenkte å selge delene fra 3x 950 ic7 rigger for å så kjøpe 2 slike cpuer, da blir det mindre watt, og flere poeng. Men salg tar jo tid , blir noen mnd men mindre poeng da. Har lyst til å effektisvisere , men tanke på plass og strøm. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Hei Alias hvor finner jeg den samlede PPD på HFM.net og er det en iphone app? Endret 19. mars 2011 av minhund Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Du må ta i bruk HFM.NET sin webfunksjon slik at du får tilgang til "Overview Page". På denne finner du så "Mobile Version" som jeg la ut. Om den er laget for for noen spesiell telefon vet jeg ikke, antar at den kan hentes ned til fleste som kan vise web på telefonen. Jeg har lagt "Overview Page" lokalt på tilfeldig maskin som jeg når fra hvorsom helst i mitt eget LAN', som jeg også kan nå utenfra. "Mobile Version" kan legges ut i flere varianter fant jeg ut nå! Endret 19. mars 2011 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 La inn nye win update som kom nå. BSOD 3 ganger på en time. Ustabil update. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Vet du hvilken KB det var? Om du kan sjekke det i install lista. Endret 20. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå