Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, ok, det forklarer saken. Tusen takk for oppklaring på den :yes:

Da er det ca 36 timer til jeg leverer min 10. WU med smp, så det blir fint å se.

Gjelder dette med 10stk også for bigadv? Får snart min nye 2600k(så snart posten finner den igjen :thumbdown: ) som jeg tenkte å kjøre en bigadv i ny og ne. I såfall burde jeg da kjøre 10stk vanlige smp først og så sette på bigadv?

Lenke til kommentar

Desverre er ikke alle maskinene mine oppe og går, det har de ikke vært siden mandag kveld heller. En av de 3 Swiftech 355 pumpene stoppet på 980X maskinen så da var det bare å demontere hele riggen. Greit nok for jeg hadde tenkt å gjøre det uansett for å bytte HK fra R2E til R3E.

Pumpa er ikke død men den vil ikke starte skikkelig, bare går noen runder og så stopper den men av og til spinner den opp i full hastighet og da går den til jeg stopper den RMA kandidat.

Kun 3 maskiner her nå som folder bigadv men jeg regner med å ha 980X'en oppe igjen i morra.:thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk driv vi har fått nå, den ene etter den andre drar i gang bigadv, så dette liker vi.:thumbup:

Hos meg kom det et strømbrudd i natt, noe som medførte at alt lå nede i 6 timer, og mistet en 96% P6900 WU. Mest sannsynlig ble den skrevet til akkurat når strømmen gikk. Lurer på om jeg må skaffe meg UPS til samtlige bigadv rigger slik at jeg kan ta dem kontrollert ned selv, når strømbrudd inntreffer.

Nå skjer dette ikke veldig ofte, dette var det tredje på snart 3 år.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har fått en WU på SR-2 riggen nå som stopper på 25% og når jeg starter den på nytt så begynner den på 0%:hrm:

Har skjedd 2 ganger nå og den bruker nesten dobbelt så lang tid pr. % som alle de andre bigadv jeg har kjørt til nå, hva bør jeg gjøre. Har slettet alt og kjørt config på nytt men den lastet ned den samme WUen 2684.

Lenke til kommentar

Det som alias skriver kan hjelpe deg, men hva sier loggen din? Kan også være at du har for høy overklokk.

Men det kan sikker de andre her inne som overklokker svare deg på, men loggen viser hva som kan være problemet.

KLokken jeg kjører på nå er den samme som jeg har kjørt flere andre WUer på så det er nok ikke årsaken.

Hadde den samme Wuen på serveren og da gikk tid pr. % opp fra 37 min til 57 min. men den kjørte hele.

Det ser ut som den kjører WUen nå men det går sakte opp fra 11 min pr.% på 6900,6901 og 2686 til 16 min på 2684 :mad:

Lenke til kommentar

Det mistet jeg 34K PPD for godt.

PSU jeg kjøpte brukt var så gammel at den brant opp sammen med hovedkortet.

Ser det ut som jeg kan bytte PSU bare? Eller er det dumt med sprø og svart hovedkortkontakt.

post-64596-0-83654200-1300378157_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Liker det jeg ser nå, mydog is back med sine heftige maskiner.

Points Last 24hr 1,863,291 Jeg har aldri sett den så høy folkens. Og jeg startet å folde i 04.

Rimelig logisk med tanke på at maskinvare blir kraftigere hehe.

Klasket opp en 2600k selv, så skulle ha ca 150k PPD as we speak :new_woot:

Nice :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

PSU jeg kjøpte av noen i denne tråden var så gammel at den brant opp sammen med hovedkortet.

Ser det ut som jeg kan bytte PSU bare? Eller er det dumt med sprø og svart hovedkortkontakt.

Du kan jo forsøke med en ny PSU men sjansen er nok stor for at HK og evt. andre komponenter er døde også.:no:

Lenke til kommentar

PSU jeg kjøpte av noen i denne tråden var så gammel at den brant opp sammen med hovedkortet.

"Noen" i denne tråden?

Du kan forsøke å rengjøre HK kontaktene. Får du de ikke 100% rengjort bør du bytte hovedkort da årsaken til varmeutvikling ofte er dårlig kontakt og du bare får ennå dårligere kontakt med svidd hovedkortkontakt. Dette er selvf. kun hvis du vet at HK og andre komponenter er i orden. Folk som kjører mye jumpstart på PSUer kan risikere å skape dårlige kontaktforhold i kontaktene som igjen kan føre til varmeutvikling og "nedsmelting" når man tar de i bruk på vanlig måte. Det samme om PSUen brukes mye til testing med røff montering/demontering over tid.

Av slike årsaker ville jeg ikke anbefale å benytte ymse brukte PSUer (av andre) til tungt lastede foldingrigger. Som en generell regel.

Jeg ville RMAet både PSU og hovedkort og testet de andre komponentene i et annet HK. Regner med at du fortsatt har RMA mulighet på PSUen fra nettbutikken den er kjøpt og at du ikke folder med 5-6 år gamle PSUer i beintunge 24/7 folding rigger.

En annen ting er at årsaken beghøver ikke være PSUen fra "noen i denne tråden". Men PSU er nå den komponentene jeg ville vært mest kresen på i en foldingrigg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...